Het is al laat, en het houd me al 3 dagen lang bezig.
Tot voor kort was ik altijd aan het vechten met mijn paard, nooit wilde ze ontspannen, ik kon echt niet meer genieten van het rijden.
Vrijdag avond ging ik slapen, en opeens schoot het me te binnen, bitloos. Dat wilde ik gaan proberen.
Niks ostheopaten, rantsoenen, andere bitten....Gewoon heel wat anders, iets heel onbekends.
En dat is het voor grotendeels van bokt: Onbekend.
Bitloos is niet populair in Nederland. De bitloze rijders worden vaak gezien als 'vreemde' mensen. De relschoppers tegenover de 'normale' ruiters.
Toch wil ik hier graag aandacht aan geven, aangezien ik zelf 3 dagen terug nog zo iemand was die er niets van wist.
Als fanatiek wedstrijd ruiter kwam ik er dan ook al snel achter dat de KNHS bitloos niet toestaat.
Ja, op aparte wedstrijden, deze zijn alleen in het westen van ons land en maar een paar keer per jaar.
Bij het springen daarintegen is het wel toegestaan.
Ik ging mij afvragen: Waarom??
En om eerlijk te zijn, weet ik nog steeds geen antwoord.
Dat leidde dus tot een mail naar de KNHS, en zoals altijd, wordt je dan heerlijk van het kastje naar de muur, en weer terug gestuurd.
Nou is het mijn 'probleem', dat als ik iets wil, ik er 100% voor ga.
Al snel had ik in mijn allerbeste engels een brief naar de FEI gestuurd, en ben nog in afwachting van een antwoord.
Ook had de KNHS directeur sport ontwikkeling al snel een bericht in zijn inbox.
Voor de geinteresseerden: In die mail heb ik mijn eigen verhaal gedaan. Argumenten en vergelijkingen gegeven over waarom het toegestaan zou moeten worden. Ik heb ideeen gegeven om dit te kunnen realiseren, en gevraagt of zij hier iets mee willen doen.
Hoe dit verhaal gaat aflopen hoor je waarschijnlijk morgen.

Ik ben benieuwd wat de bokkers vinden die wel met bit rijden.
Zouden jullie erop tegen zijn dat bitloze rijders concullega's worden op de wedstrijden?
Zijn jullie bereid om het plan te steunen?
Er is een petitie gestart, zodat we letterlijk aan kunnen tonen dat wedstrijdruiters, maar ook andere mensen hierachter staan.
Zie: http://www.petities24.com/bitloos_rijden
Noem me een zeur/dramaqueen/weetikveelwat, maar ik vind het echt belachelijk dat het niet toegestaan is. Ik kan mij geen enkele reden bedenken waarom het niet mag, en wil er echt wat aan doen.

Goed, het leek mij wel een interessante discussie, waar de bitloze mensen ook iets aan hebben.
Dus ik zou zeggen, deel je mening.

Dit is overigens niet het topic om je mening te uiten over dat een bit helemaal niet slecht is.
Ben zelf ook niet tegen een bit, heb er jaren mee gereden en mijn andere paard nog steeds. Dus a.u.b. niet off-topic gaan.
Ik zou ook wel eens willen weten of er mensen tegen zijn en waarom.
.