Adelinde en Parzival Ondergewaardeerd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Adelinde en Parzival Ondergewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 08:19

Het valt mij de laatste tijd erg op, of ik moet het zelf fout hebben!
Maar vergeten we niet iemand?
Ik lees alleen maar berichten over Totilas, Edward Gall of Mathias Rath :=
Het lijkt wel alsof Adelinde niet bestaat of dat haar prestaties veel minder zijn als die van Edward en Totilas?
Of heb ik het helemaal mis en zit ik niet aan het juiste eind? :+

(Edit: Ik bedoel dus niet door de jury's, Maar door ons als mederuiters/ paardenliefhebbers)

Ashley5760

Re: Adelinde en Parzival Ondergewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:58

Natuurlijk gaat het alleen maar over totilas, bij edward was een 10 voor een onderdeel eigenlijk nog niet hoog genoeg, werd voor veel geld verkocht en nu moet een duitser de grootste concurrent, dat ook zien te presteren met dat paard....
Adelinde is een prima ruiter, wint veel etc, maja haar paard is niet voor weet ik hoeveel weg gegaan en (naar mijn weten) heeft ze nog niet edwards/totilas wereldrecords qua punten verbeterd. Zeg niet dat ze 'slecht' is daarom, maar denk dat het daarom er niet zoveel over gaat ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:16

Ik persoonlijk vind de combinatie Adelinde / Parzival weinig aansprekend. Ik zie wel dat het kwaliteit heeft. Ze halen ook mooie scores. Maar ik vind er niks bijzonders of spetterends aan. De zoveelste grote vos. En heel eerlijk, ook Adelinde vind ik geen spetterende persoonlijkheid. Dan krijg je al snel dat de aandacht naar anderen, zoals Edward en Totilas gaat.

Misschien niet eerlijk, want Adelinde en Parzival rijden kwalitatief ook heel goed. Maar ik vind er verder weinig aan.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:24

Ik denk dat het nu veel over Totilas gaat omdat ie een nieuwe eigenaar en ruiter heeft, waarbij het nog niet helemaal vlekkeloos gaat. Als ik denk aan het filmpje wat ik laatst zag.

En misschien lees ik erover heen, maar volgens mij is er ook niet veel nieuws meer over Anky de laatste tijd?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:58

Nee, maar zij rijd sinds kort weer toch met Salinero? of heb ik dat mis?

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:36

Heb eigenlijk geen idee :o Heb toen een tijdje geleden wel in de Bit gelezen dat ze meer aan western ging doen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:09

Dilan1993 schreef:
Ik denk dat het nu veel over Totilas gaat omdat ie een nieuwe eigenaar en ruiter heeft, waarbij het nog niet helemaal vlekkeloos gaat. Als ik denk aan het filmpje wat ik laatst zag.

En misschien lees ik erover heen, maar volgens mij is er ook niet veel nieuws meer over Anky de laatste tijd?

Waar stond dat filmpje? :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:14

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 02:11

Ik vind Adelinde geweldig, alleen haar kur vind ik niets, maar dat is mijn persoonlijke mening :P

Ik denk alleen dat het meer is omdat Totilas bepaalde prestaties neergezet heeft die Adelinde nog niet heeft, terwijl zij wel enorm veel talent in haar botten heeft en ook een geweldige combinatie is met haar paard. Maar door die prestaties van Totilas en de hele Edward/Matthias drama, komen zij meer in the picture dan Adelinde.

Drama verkoopt ook beter dan talent.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 08:39

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:23

ik denk idd dat edward nu meer in the picture staat ivm met totilas en nu zijn sister de jeu.. haha en idd, drama verkoopt beter dan talent denk ik ook ja haha :Y) . maar dat neemt niet weg dat adelinde ook een goede amazone is

Anyssax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:00

Ik ben juist blij met al die berichten over Totilas.
Nu was ik al helemaal geen fan van Adelinde, dus mij stoort het niet echt.
Maar voor iemand die een groot fan is van haar kan ik het best begrijpen.
Weet wel, dat over enkele weken/maanden die vele berichten over alleen Totilas e.o. ook minder worden omdat het simpelweg steeds op het zelfde neer zal gaan komen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 09:10

inderdaad, dat vind ik inderdaad erg jammer!
Vroeger was er nog weleens een leuk stukje te lezen over haar, maar nu komt het in mijn ogen over als afgezaagd!
Gelukkig stond er laatst een leuk stuk over haar in P&S(Dacht ik) !

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:45

-> WD-V

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:51

tja, had eerst eigenlijk niks met haar! ben sowieso niet zo van de dressuur en combinaties volg het wel op bokt maar that's it.
maar nu was adelinde vorige week bij me op de manege een clinic geven en de opbrengst ging naar stichting doe een wens, heb nu wel veel meer respect voor haar en ga haar nu ook zeker volgen, vind parzival zelf niks, niet mijn type paard.
neemt het niet weg dat ik het ontzettend knap van haar vind, en ze rijdt haar paarden ook erg fijn, is echt erg aardig (op de clinic dan) ben van plan haar nu dus wel meer te gaan volgen.

vond het stukje in de Paard en Sport wel leuk van dr!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:29

Komt gewoon omdat Totilas & Edward een legende zijn geworden en dan met zo'n tragisch einde is dat natuurlijk allemaal drama drama drama, nu is in principe de hele paardenwereld gericht op Gal & zn nieuwe paard (vind Sisther ook zeker een zeer speciaal paard, gaaf dier om te zien en kan ook wel sjouwen) tegenover Rath & Totilas. Dat is gewoon wat het grote publiek wil zien.

Adelinde daarentegen is ook een geweldige amazone, maar heeft zij records gebroken? Persoonlijk vind ik het ook jammer dat zij een beetje op de achtergrond staat, maar qua nieuwswaarde snap ik het helemaal.

Anky heeft trouwens een nieuw paard, Upido. Daarmee wil ze ook weer concoursen gaan rijden, stond in de vorige paard & sport geloof ik. Maar alsnog, vergeten we dan niet ook HP Minderhout? En zo zijn er nog wel meer ruiters die niet zo in de spotlight staan als gal die ook goed presteren :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 16:18

Helemaal mee eens Coronalime!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:25

CoronaLime schreef:
Komt gewoon omdat Totilas & Edward een legende zijn geworden en dan met zo'n tragisch einde is dat natuurlijk allemaal drama drama drama,

Nou nou is dat niet een beetje overdreven??

Voor Adelinde lijkt het me wel fijn dat ze wat uit de wind kan blijven, dat geeft haar meer kans om zich rustig voor te bereiden op Aken, Rotterdam en London.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:25

Lovely, dat is niet mijn mening he?
Zo worden ze in de pers voorgesteld, aangezien ze zoveel records gebroken hebben enzo. En dat het paard dan door de concurrent word overgekocht vind ik zelf wel een beetje tragisch :P

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:25

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:06

Anoeska schreef:
Ik persoonlijk vind de combinatie Adelinde / Parzival weinig aansprekend. Ik zie wel dat het kwaliteit heeft. Ze halen ook mooie scores. Maar ik vind er niks bijzonders of spetterends aan. De zoveelste grote vos. En heel eerlijk, ook Adelinde vind ik geen spetterende persoonlijkheid. Dan krijg je al snel dat de aandacht naar anderen, zoals Edward en Totilas gaat.

Misschien niet eerlijk, want Adelinde en Parzival rijden kwalitatief ook heel goed. Maar ik vind er verder weinig aan.

Ik vind Adelinde juist een heerlijke persoonlijkheid hebben (voor zover ik dr 'ken'). Lekker nuchter! Bij Adelinde heb je juist geen drama en dat vind ik juist lekker! Niet altijd dat gemiep over kleine ditjes en datjes. Gewoon trainen, rijden klaar!

Van mij mogen het gross van de dressuurruiters wel wat meer op Adelinde lijken wat betreft hoe lekker nuchter ze is :j

En al die drama rondom Totilas is ook zo vreselijk overtrokken, bah!

CoronaLime schreef:
http://www.deijzerenman.com/hengsten/55 Lees dat maar eens, over de legende totilas... ;)

Ja hehe! Die willen dekgeld vangen! Die gaan heus geen halfslap verhaaltje ophangen :Y)