Onderling mét startkaart ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miriammiddel

Onderling mét startkaart ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 16:32

Hallooooo.

Ik heb deze week net een startkaart aangevraagd,
alleen ik was wel benieuwd naar iets. Namelijk: als je een startkaart hebt,
mag je dan ook onderlinge wedstrijden gaan rijden met datzelfde paard?

alvast bedankt!
Miriam

lizzy1

Re: Onderling mét startkaart ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:34

Ja, lijkt mij van wel. Wij hebben op onze vereniging ieder jaar een onderlinge wedstrijd en hier rijden combinaties mee met én zonder startkaart.
Het telt dan alleen niet mee voor de winstpunten.

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 16:35

lizzy1 schreef:
Ja, lijkt mij van wel. Wij hebben op onze vereniging ieder jaar een onderlinge wedstrijd en hier rijden combinaties mee met én zonder startkaart.

Maar wat dan als er een wedstrijd is, waar je officiëel en onderling kunt gaan rijden?
Moet je dan wel persé officiëel, of mag je ook kiezen om toch eens onderling te gaan?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:38

Natuurlijk mag je onderling starten, je krijgt er alleen geen winstpunten mee.

elisaalovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:41

Ja idderdaad dat mag, maar ik weet niet ofdat je er nou winstpunten voor krijgt ..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:12

miriammiddel schreef:
lizzy1 schreef:

Maar wat dan als er een wedstrijd is, waar je officiëel en onderling kunt gaan rijden?
Moet je dan wel persé officiëel, of mag je ook kiezen om toch eens onderling te gaan?

Waarom zou je dat doen?

Het lijkt me dat ze op een dergelijke wedstrijd een soort onderscheid willen maken in niveau. Enerzijds de wat serieuzere ruiters, anderzijds de recreatieruiters die ook graag eens een wedstrijd starten, maar daar niet zo veel voor trainen of simpelweg dat niveau nog niet hebben bereikt.

Vraag me af of de organisatie het op prijs stelt als je met startkaart onderling start. Dat zou je eigenlijk eerst eens op je vereniging na moeten vragen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:55

TAO-->WD-V

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:59

Tiggs schreef:
miriammiddel schreef:

Waarom zou je dat doen?

Het lijkt me dat ze op een dergelijke wedstrijd een soort onderscheid willen maken in niveau. Enerzijds de wat serieuzere ruiters, anderzijds de recreatieruiters die ook graag eens een wedstrijd starten, maar daar niet zo veel voor trainen of simpelweg dat niveau nog niet hebben bereikt.

Vraag me af of de organisatie het op prijs stelt als je met startkaart onderling start. Dat zou je eigenlijk eerst eens op je vereniging na moeten vragen.

Waarom zou de organisatie daar problemen mee hebben? Moet je toch zelf weten wat jij graag wilt. Kan me voorstellen dat onderlinge wedstrijden bijv. erg leuk zijn om alvast een ander niveau te oefenen. Zolang je maar betaald voor je proeven zie ik nergens een probleem.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:24

je mag meedoen met onderlingen als je een startkaart hebt,, alleen als je winstpunt hebt behaald tellen die niet mee,, alleen bij officiele wedstrijden.. en je hoeft niet persé een startkaart te hebben als je alleen onderlingen wil doen, je moet dan wel lid zijn van een vereniging.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:05

Bij ons op de vereninging starten bij een onderlinge wedstrijd ook veel mensen met een startkaart. Ikzelf heb ook een startkaart, maar omdat ik geen trailer heb, start ik alleen officiele wedstrijden waar ik stappend naartoe kan. Dit zijn er dus niet zo heel erg veel. Zo'n onderlinge wedstrijd zie ik dan als een mooie kans om eens extra te starten (al is het dan wel niet officieel, toch een mooie oefening) Ik rij dan meestal tijdens de onderlinge wedstrijden een niveau hoger dan dat ik officieel start.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:47

miriammiddel schreef:
lizzy1 schreef:

Dat zou best wel mogen, maar het is veel slimmer om dan toch met startkaart te starten.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:48

natuurlijk, maar onderlinge wedstrijden zijn niet officieel & tellen nooit mee voor winstpunten.
Het maakt geen verschil ;).

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:26

Je mag ook met startkaart onderlinge wedstrijden starten, alleen de winstpunten die je dan rijdt tellen niet mee voor de KNHS omdat het dus onderling is ;)
Veel verenigingen die onderlinge wedstrijden organiseren hebben wel als regel dat je onderling dan een klasse hoger start dan de klasse waarin je uitkomt op wedstrijden.

anneivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:45

jaa, dat mag je. bij mijn vereniging moet je dan wel een catogorie hoger starten. dus in plaats B proef een L-1 proef
xx