Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Maar ik snap wel dat ze m daar neer durven te zetten...
. mellamoshan schreef:Ben het ergens met je eens Johanna, maar om bij mezelf als voorbeeld te blijven; mijn paard zal nu B klaar zijn en heeft nog nooit op wedstrijdterrein gelopen. Best indrukwekkend allemaal en dan staat daar in ene een aggregaat naast de bakrand te ronken. No way dat er dan sprake is van een enigszins normaal proefje te kunnen rijden dan heb ik het niet over of ik wel of niet een bange ruiter ben. Ik vind dat er wel wat langs de bakrand mag staan, ze moeten er ook maar aan wennen, maar er zijn wel grenzen. Van een aggregaat zou ik echt niet gelukkig worden persoonlijk.

femmefatale1 schreef:Waarom moet altijd alles zo 'stil' en 'veilig' mogelijk bij de dressuur?
Zie zulke dingen als een goeie oefening..
Afgelopen weekend op wezen kijken bij een concours en daar dezelfde situatie.. maar dan langs een springring.
Geen ruiter die er ook maar iets over gezegd heeft.. en geen paard die erop heeft gereageerd..
op den duur zijn ze overal aan gewend

Anne_GTI schreef:Zo'n agregaat vind ik niet zo'n probleem maar die gevlekte koeien soms dat kan echt niet. Oh, en trampolines en springkussens waar kinderen op staan te stuiteren zouden ook verboden moeten worden net als mensen die hun tuintje sproeien naast de ring en enge ganzen/schapen/buggy's/scootmobiel/rollator enz.
Geintje natuurlijk; ze wennen er maar aan. Worden ze vanzelf braaf van.
ik kreeg extra tijd van de jury en had ondanks 3 noodstops nog 197 punten in het L1
Johanna59 schreef:Een bang paard is niet erg. Dat ziet de jury. Een bange ruiter is wel erg, want die hoort nog niet op wedstrijd.
Als je gewoon blijft rijden, ook al zijn er enge dingen, dan kan je nog steeds een goeie proef rijden. Het zijn bijna altijd de ruiters, die van de omgeving een probleem maken.
Vaak op concours gaan naar plaatsen waar je nog nooit geweest bent. De meeste ruiters kiezen hier ook vaak voor safe en gaan naar de zelfde concoursen.
Heb je je paard niet voldoende onder controle, leeftijd is eigenlijk geen issue, dan moet je niet op concours gaan.
AmonRe schreef:Nog nooit van verlengsnoeren gehoord zeker die organisatie
Citaat:Ik snap trouwens de vergelijking met het springen ook niet zo, ik vind het toch anders als je er met flink tempo een of tweemaal langsaf moet en je de rest van de tijd het ding niet hoort of ziet, terwijl het bij dressuur veel storender en constanter aanwezig is imo.
En sommige dingen zijn nou eenmaal niet te trainen van weekend eext gereden kwamen ze met een partij solexen langs de ringen
Ik maak me over dit soort dingen nooit druk en mis altijd de helft dus paard ook