Ervaring met het starten van Impulswedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Ervaring met het starten van Impulswedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 20:51

Las op de site van de KNHS dat het mogelijk is om Impulswedstrijden te starten alvorens lid te worden van een vereniging, startcoupons en een startkaart aan te vragen.
Kortom ff test draaien voordat er een investering wordt gedaan in t wedstrijdrijden.

Vind het opzich best slim bedacht om zo eens te proeven of het echte wedstrijdstarten wat voor mij en m'n jonge en wedstrijd onervaren paard is.

Is er een limiet aan het aantal impulswedstrijden?

Vond dat er niet veel impulswedstrijden in de regio Utrecht en/of Gelderland worden georganiseerd.
Althans dat is wat ik op de kalender van t KNHS zag staan.

Zijn er bokkers die op deze wijze kennisgemaakt hebben met bijv. de dressuur of springen in wedstrijdverband?

Voor mijzelf is t echt een eeuwigheid dat ik officieel gestart ben.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:11

Ik ben een x in een impulsrubriek gestart voordat ik een startkaart heb aangevraagd.
Dus weet niet of je maar een bepaald aantal x mag starten, was op mij iig niet van toepassing.
Je moet wel lid zijn van een vereniging die aangesloten is bij de KNHS.
Lang niet alle impulsrubrieken worden op de site van de KNHS vermeld, maar de meeste grote concouren hebben wel een impulsrubriek ( tenminste hier in Friesland wel, gewoon even de organistatie van de desbetreffende wedstrijd mailen :) ), tevens zou je ook kunnen kijken naar verenigingen die 'onderlinge wedstrijden' ( met toeloop van buitenaf) organiseren, voor zulke wedstrijden hoef je vaak niet eens lid te zijn en zijn wel een leuke ervaring :)

PaysBas

Re: Ervaring met het starten van Impulswedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 23:21

Had ook gelezen op de site van de KNHS dat je aan impulswedstrijden kunt mee doen zonder dat je lid bent van een vereniging. Maar men dient wel een FNRS paspoort of een ruiterbewijs te hebben.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:24

ja en heb er slechte ervaring mee.
De jury had er nog nooit van gehoord. En ik kon maximaal 120 punten halen en had er uiteindelijk 186. En nee zo goed ging het echt niet ;-) De jury wist absoluut niet wat ze moesten doen. En deden maar wat :P

Kreeg ook commentaar dat ik geen handschoenen aan had, terwijl je niet in tenu hoeft te komen. Vond het geen succes.

Wat een voordeel is, is dat de proeven makkelijker zijn. Maar als je echt wil gaan dresuuren dan zou ik zeggen start een keer B groen. Heb je denk ik meer aan :) (ik deed dressuur).

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 16:11

En B groen starten houd in zonder mededinging van de prijzen mee doen?

@Marietje_007:Jammer dat de jury niet wist hoe zij je diende te jureren.

Maar inmiddels start je wel gewone wedstrijden in de dressuur?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:18

Impulsrubrieken in het springen zijn al heel gewoon.
Bijna alle wedstrijden van het springen hebben een oefen rubriek. En dat is eigenlijk het zelfde.

Voor de dressuur is het even anders.
Voor de impulsrubrieken moet je lid zijn van de KNHS. Je hoeft dus geen lid te zijn van een vereniging.
De proeven zijn niet te vergelijken met de basis proeven. Het niveau is beduidend lager.

B groen kennen wij hier in de omgeving trouwens niet hoor!

Wij als vereniging schrijven geen impulsrubrieken uit.
Waarom niet? Omdat je daar veel extra werk aan hebt. En we dat dus zouden moeten doen voor mensen die geen lid zijn van onze vereniging.

Mag ik vragen wat de reden is om impuls te willen starten?

Ik zou je gewoon aanraden als je de wedstrijden toch wil gaan rijden je lid te maken en een startkaart aan te vragen.
B kan een beetje netjes ingereden paard gewoon lopen hoor. Mocht hij overdonderd zijn van de nieuwe dingen op het wedstrijdterrein dan kan je in de B toch ook geen verlies rijden dus daar hoef je het ook niet voor te laten!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:12

@Ponyparadijs: om zeker te weten of we t als combi ook echt leuk vinden zonder dat er meteen geïnvesteerd moet worden in lidmaatschap etc.
Heb al een ruiterbewijs dus dan kan t las ik op de KNHS site.
Wil t echt voor me plezier doen om te starten. Ook om te weten of ik m'n eigen zenuwen dan wel onder controle houd. zie te vaak super stress en ontevreden smoeltjes in de dressuur verschijnen en dat is iets wat ik bij mezelf wil voorkomen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:14

Dan zou ik als ik jou was eens bij een manege, of vereniging informeren of niet eens onderling mee kan doen.
Sommige hebben onderlinge wedstrijden waar je dan als 'toekomstig' lid misschien wel aan mee kan doen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:19

Maar in hoeverre zou je dan meerdere malen kunnen starten?
Ga namelijk niet na twee keer "starten" besluiten om definitief lid te worden.
Idd allemaal vragen die ik aan een secretariaat zou kunnen stellen ;-)

Staan die onderlinge wedstrijden ook ergens duidelijk aangegeven?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:01

Onderlinge wedstriijden staan niet op wedstrijdplatform.nl aangegeven.
Dan zou je met de vereniging contact op moeten nemen

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:05

PaysBas schreef:
En B groen starten houd in zonder mededinging van de prijzen mee doen?

@Marietje_007:Jammer dat de jury niet wist hoe zij je diende te jureren.

Maar inmiddels start je wel gewone wedstrijden in de dressuur?

ja en nee, ik zou een paar B groen starten maar ben tijdelijk met een zware hersenschudding uitgeschakelt :S Dus heb niets meer gereden na die impuls wedstrijd. Over 2 weken clubkampioenschappen en als ze zich goed gedraagt gaan we echt B starten!

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:29

Zijn er ook speciale dressuurproeven voor de impulsrubrieken en ben je verplicht om deze dan te rijden. Of mag je ook een gewone dressuurproef rijden? (Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is)

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:56

de proeven zijn speciaal en verplicht. Terug te vinden op de KNHS site. Je mag wel zelf kiezen welke je wil rijden. Je hebt er met galop en zonder galop. En moeilijke en makkelijke. Van te voren moet je wel aangeven welke proef je wil rijden. Dus als je opgeeft bij een wedstrijd.

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:50

PaysBas schreef:
Had ook gelezen op de site van de KNHS dat je aan impulswedstrijden kunt mee doen zonder dat je lid bent van een vereniging. Maar men dient wel een FNRS paspoort of een ruiterbewijs te hebben.

Dus als je een pony met een paspoort heb hoef je verder niks te hebben.t enige wat je moet doen is je opgeven? Niet lid van een vereniging, geen startpas etc dat zou echt een uitkomst zijn!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:03

ik ga dit jaar ook impuls rijden regio utrecht
je hoeft geen lid te zijn van een vereniging wat hierbovens staat
wel lid van knhs 16 euro per jaar

niet alle locaties willen dat je een speciale proef rijd, vooraf even vragen want heb al te horen gekregen dat ik de normale proef moet rijden
je mag zoveel keer per jaar impuls rijden als je wilt volgens mij
fnrs paspoort of ruiterbewijs is ook niet nodig
wel moet je paard netjes geent zijn natuurlijk, maar of ze daar naar kijken weet ik niet

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:03

Ik heb tot nu toe alleen maar impuls gedaan, dus er is geen limiet.
Je moet lid zijn van de knhs, niet van een vereniging.