Stoppen tijdens de proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NinetyFour

Stoppen tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 16:26

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik was een paar weken terug ergens op concours met mijn pony. Ik start haar in het M2, dus mag ik voor de proef de ring niet in. Nu was het daar niet mogelijk om, om de ring heen te rijden. Van de jury mocht ik dus de ring al in. Ik kwam bij A binnen en heb een stukje over de hoefslag gereden, en daarna een volte. Toen mocht ik starten, ben ik de ring uitgegaan en er daarna weer ingekomen. Na een poosje kwam ik weer bij de A langs, en toen bleek dat die voor de hoefslag stond. Niet erop maar gewoon een meter de baan in. Dus moest ik daar elke keer met een boog omheen rijden. Mijn vraag is, mag je dan ook stoppen? En de letter laten verplaatsen? Of moet je gewoon doorgaan? Ik startte als eerste trouwens.

Anoniem

Re: Stoppen tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:26

Ik zou idd stoppen en overleggen met de jury :j Eigenlijk hoort de jury dit vooraf zelf te controleren. Helemaal als je als 1e start zou ik gewoon ff overleggen.

Euquincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:17

Lijkt me een jury fout. Hebben ze nog wat op de lijstje gezet hierover?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:23

Mm geen idee, jammer dat je het niet hebt gezien voordat je begon ;)
Heb je er veel last van gehad? En heb je het nog gemeld aan de jury?

Ik heb al eens meegemaakt dat A niet in het midden stond maar op 12 en 8 meter uit de hoek. Ik moest als 10e ofzo, heb het na mn proef gemeld. Ze vond het al zo gek dat iedereen scheef binnenkwam :=

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:52

Ik zou ook meteen stoppen en overleggen met de jury, zeker als je als eerste moet starten zal de jury dat normaal gesproken wel op prijs stellen. Je mag overigens volgens mij, als je al in de ring bent voor de proef, niet weer de ring uit voordat je start. Als je eenmaal in de ring bent vóór de proef moet je vanuit de ring starten.

NinaHeutink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:27

Ik zou het wel gaan melden, stoppenn dus

Hoevveelste ben je geworden?

Robin09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:58

Als ik jou was zou ik het even vermelden bij de jury.

Jos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:12

Je moet stoppen en gaan overleggen met de jury hoor. Als jury moet je natuurlijk eerst de ring controleren. Staan de bordjes goed, zitten er geen rare plekken in de bak enz. Ik ben wel eens een groot gat door konijnen tegengekomen en als een paard daar in was gaan staan was dat niet best geweest.
Maar iedereen kan wel eens iets over het hoofd zien.

Je mag overigens inderdaad, als je al in de ring bent voor de proef, niet weer de ring uit voordat je start. Dus als je niet helemaal om de ring heen kan rijden mag je vanuit de bak starten.