Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lieke schreef:Lijstje maken van spullen die je mee moet nemen. Dan vergeet je niets.
Verder gewoon heel ruim de tijd nemen voor alles, dan heb je geen reden om te haasten.
Ik vlecht in ongeveer een kwartier, maar dat verschilt per persoon.
succes en veel plezier!
ZarcoTje schreef:Idd een lijsje opstellen
Als je vroeg moet vertrekken, kan je de dag ervoor al vlechtjes maken (nog geen knotjes maken), zodat je 's ochtends dan enkel van je vlechtjes knotjes moet maken.
Maar daar heb je best een paard voor nodig dat zijn vlechtjes 's nachts netjes kan houden
Zorg ervoor dat je tuig al mooi is gepoetst en dat je wedstrijdkleren ook gewassen zijn
En neem altijd een EHBO doos/zak/... mee, er kan altijd iets gebeuren, en dan heb je meteen een spray/zalf/koelinggel/... mee
Als je op de wedstrijd zelf snel gestresst ben, neem dan wat kauwgom en kauw er eens goed op, dat doe ik ook altijd als ik nerveus voor iets ben, en bij mij werkt het wel(maar dat hangt dan ook weer van persoon tot persoon af)
Niet vergeten om hem uit te spuwen natuurlijk
(tijdens het rijden valt kauwgom niet echt aan te raden)
Hopelijk heb je er wat mee !
Veel succes !
kleinvosje schreef:Ehm, sorry hoor, maar wij als jury kunnen niet goed zien dat er vliegen op een paard zitten. We zien wel een onrustige staart of een onrustig hoofd. Dat zorgt voor aftrek. Zorg er dus gewoon voor dat je je paard ingesprayd hebt, dat scheelt al een boel.
Verder gewoon vaak op wedstrijd gaan, oefenen baart kunst. Hetzelfde geldt voor vlechten. Vroeger deed ik er twee uur over, nu 30 minuten, waarbij ik ook nog een niet-meewerkende hand heb, het zou nog sneller kunnen dus. Als je een standaard opbergdoos hebt met dingen die altijd meegaan op wedstrijd, hoef je niet elke keer te verzinnen wat je nodig hebt. Dekje, handschoentjes, plastron, boekje en paardenpapieren zietten hier altijd in!