Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
StillAngel schreef:Even voor je vriendin; Het is geen 'dom' probleem, omdat half wedstrijd rijdend bokt daar last van heeft of last van heeft gehad. Als het al niet meer is.
Het is heel normaal om spanningen te hebben, alleen teveel is nooit goed. Het advies is om zoveel mogelijk proefjes te rijden, zodat ze inziet dat het echt niet het einde van de wereld is als het mislukt. De spanning zal dan iedere keer minder worden.
jasminflash schreef:Hee
ik weet niet op wat voor niveau enzo je rijd, maar wat heb je eigenlijk te verliezen?
helemaal niets!
het gaat er eigenlijk om dat je beter wordt en je naar een hoger niveau gaat, maar je moet niet bang zijn om te falen want iedereen maakt wel eens een foutje of bij iedereen gaat het wel eens een keertje niet goed.
altijd blijven denken dat je het kunt.
en als je thuis al een paar keer geoefend hebt met het proefje en daar ging het goed hoef je ook niet bang te zijn.
wat je ook zou kunnen doen is naar een stuk weiland gaan en daar het proefje een keer gaan rijden of zoiets, want dat is altijd weer anders dan het vertrouwde thuis.
en als je paard/pony het daar ook gewoon goed doet hoef je je nergens zorgen om te maken..
succes verder met wedstrijden rijden en met de spanningen
het komt wel goed en je bent echt niet de enige
Marietje_007 schreef:Oei dat is wel vervelend zeg. Het doel zou eigenlijk vooral plezier hebben moeten zijn. Ik kan je niet echt een tip geven. Hooguit meer op wedstrijden komen misschien dat het vanzelf went. Of vind je het stiekem niet leuk? Je hoeft geen wedstrijden te rijden als ruiter. Zijn genoeg mensen die recreatief rijden. En alsnog lekker thuis dressuur rijden voor zichzelf.
Century schreef:Voor mijn eerste wedstrijden was ik ook erg zenuwachtig, maar dat is nu al grotendeels weg. Veel proefjes rijden, dat helpt echt. En dan inzien dat de wereld niet vergaat; en vooral genieten!
nynkeenfred schreef:Marietje_007 schreef:Oei dat is wel vervelend zeg. Het doel zou eigenlijk vooral plezier hebben moeten zijn. Ik kan je niet echt een tip geven. Hooguit meer op wedstrijden komen misschien dat het vanzelf went. Of vind je het stiekem niet leuk? Je hoeft geen wedstrijden te rijden als ruiter. Zijn genoeg mensen die recreatief rijden. En alsnog lekker thuis dressuur rijden voor zichzelf.
Ik rijd wedstrijd voor mijn plezier en vind het héél leuk weken van te voren sta ik al te springen om weer te starten
Tot de dag van te voren want dan word ik super zenuwachtig.
xxx S