Parcours lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

Parcours lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:33

Hallo,
Ik had vandaag weer een springwedstrijd, en bij het parcours lopen valt het mij heel erg op dat er maar 1 op de 15 ofzo, echt de afstanden tussen de lijnen enzo meten, en het parcours lopen echt serieus nemen hoe ze moeten rijden. (om de sprong, of er net voor langs etc.) Dus, als jullie het parcours lopen, hoe doen jullie dat? Doen jullie het alleen om te weten waar je heen moet gaan of meten jullie ook hoeveel galopssprongen tussen de lijntjes zijn.
Ik hoor het graag ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:34

ligt er ook heel erg aan in welke klasse je springt. naarmate je in hogere klasses komt worden de parcoursen technischer en zullen ook meer mensen afstanden gaan meten :)
ik zelf doe het trouwens wel altijd, en spring B :)

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:35

themuisje schreef:
ligt er ook heel erg aan in welke klasse je springt. naarmate je in hogere klasses komt worden de parcoursen technischer en zullen ook meer mensen afstanden gaan meten :)
ik zelf doe het trouwens wel altijd, en spring B :)

Vandaag sprong ik in de m.. Is dat normaal dat er dan maar zo weinig mensen het parcours lopen echt serieus doen?

996981

Re: Parcours lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:37

tja, het ligt er denk ik ook aan op wat voor concours je start. op een klein concours waar klein deelnemers veld is zal het ook weer anders zijn dan op bijv. de hippiade :)
maar jij hebt er geen last van toch dat de rest geen afstanden meet? :D

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:39

themuisje schreef:
tja, het ligt er denk ik ook aan op wat voor concours je start. op een klein concours waar klein deelnemers veld is zal het ook weer anders zijn dan op bijv. de hippiade :)
maar jij hebt er geen last van toch dat de rest geen afstanden meet? :D

haha nee ik doe het ook niet helemaal :Y) maar ik was benieuwd wat jullie deden.

Sandra5002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:32

Ik meet alleen de dubbelsprongen en korte lijnen. maar als ik alles meet dan denk ik onder het parcour vaak teveel na en als het niet uitkomt kom ik haast niet mee zeg maar. Tsjah het is maar net wat je fijn vind natuurlijk. inderdaat wat themuisje zegt :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:15

Ik meet altijd dubbels en driesprongen wel, verder meestal niet. Ik loop meestal wel alle lijnen netjes uit, of ik moet heel erg haast hebben, dan snij ik wat bochtjes af :Y)
Ik btw spring 1.10m met mn pony en 1m met mn paard.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:53

hier zie ik de meeste mensen dus wel netjes de afstanden meten op concours. Zal idd per wedstrijd of regio verschillen.
Ikzelf ben juidt opgehouden met dubbels en driesprongen meten. Ik deed tijdens het parcours nl weinig met die informatie, maar doe het altijd op het oog. Alleen als er een korte lijn met een keuze afstand voor staat, meet is de combinatie ook.
Verder meet ik de (gebroken) lijnen met 3 tm 6 galopsprongen. Worden de lijnen langer dan kan er onderweg zoveel gebeuren, dat je hele gemeten afstand niet meer klopt.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:56

Ik loop hem om te weten welke sprongen ik moet doen en hoe ik de bochten het best kan nemen. Bij lijntjes en dubbels tel ik de galopsprongen.