Startkaart aanvragen maar pony nog niet gemeten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jackie1995

Startkaart aanvragen maar pony nog niet gemeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:31

Ik had even een vraagje ivm de startkaart. Op mijn paspoort staat niet hoe groot mijn pony is, de vorige eigenaresse zei dat mijn pony 1.56 was maar dit wil ik graag door een ponymeter laten meten (wat volgensmij ook verplicht is met het aanvragen van een startkaart). Alleen is hij niet gemeten tussen januari tot april, en zou ik hem graag nu laten meten alleen dat moet dan bij de eerste officiele wedstrijd. Ik zou graag bij de pony's willen starten.
Nu heb ik gekeken bij het online aanvragen van een startkaart maar dan moet je de stokmaat weergeven terwijl ik dat dus niet officieel weet, en ik kan natuurlijk ook niet zonder startkaart aan een officiele wedstrijd meedoen. En als nou blijkt dat mijn pony wel de stokmaat van een paard heeft bij het meten van de eerste wedstrijd, kun je al niet meedoen aan die wedstrijd en sta je daar voor niks?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Groetjes,
Jackie.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:33

Je moet via de vereniging een ponymeter laten komen, die meet je pony op dan krijg je een meetcertificaat en kan je de startkaart aanvragen. Ook met een paard mag je starten bij de pony's mits je onder de 18 bent, maar dan val je automatisch in de klasse E.

Zie ook meetcertificaat, startkaart en wedstrijd
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 27-05-11 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Calimero_

Re: Startkaart aanvragen maar pony nog niet gemeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:35

Ik meende dat je met een paard niet tussen de pony's mocht?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:35

Marieke_K schreef:
Je moet via de vereniging een ponymeter laten komen, die meet je pony op dan krijg je een meetcertificaat en kan je de startkaart aanvragen. Ook met een paard mag je starten bij de pony's mits je onder de 18 bent, maar dan val je automatisch in de klasse E.

hoe kom je hier nou bij? Was dat maar zo, dan was ik met mijn paard tot mn 18e ook wel nog bij de pony's gestart :Y)

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:49

sharonalover schreef:
Marieke_K schreef:

hoe kom je hier nou bij? Was dat maar zo, dan was ik met mijn paard tot mn 18e ook wel nog bij de pony's gestart :Y)

haha ja ik dacht ook al huh! :)

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:50

Marieke_K schreef:

jaa maar op de KNHS site staat dat wanneer een pony niet is gemeten tussen 1 januari en 1 april dat ie bij de eerste volgende officiele wedstrijd gemeten moet worden, dus niet bij iemand thuis...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:51

Zat twee dingen tegelijk te doen en t is vrijdagmiddag :=

Met paard ga je automatisch naar de paarden, en als jouw pony onder de 156,9 cm is dan start je in de klasse E.

@Jackie: maar dan moet er wel een ponymeter aanwezig zijn :)
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 27-05-11 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:52

Hoe oud is de desbetreffende pony? Meten hoeft maar toch het 8e levensjaar :) Mits hij/zij daarvoor al gemeten is natuurlijk.

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:53

roxiie schreef:
Hoe oud is de desbetreffende pony? Meten hoeft maar toch het 8e levensjaar :) Mits hij/zij daarvoor al gemeten is natuurlijk.

de pony word 14 juni 10 jaar, maar ik heb hem nooit voor z'n achtste gemeten omdat ik hem toen nog niet had :P

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:53

Ook geen meetbewijs, bijvoorbeeld in het paspoort?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:59

Als hij idd bij de vorige eigenaar gemeten is hoeft dat niet nog een keer :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:02

jackie1995 schreef:
roxiie schreef:

de pony word 14 juni 10 jaar, maar ik heb hem nooit voor z'n achtste gemeten omdat ik hem toen nog niet had :P

Als ie bij de vorige eigenaar wel is gemeten maakt dat niet uit :)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:03

Je zoekt via knhs. nl > mijn knhs, een ponymeter uit, belt hem op en vraagt of je langs mag komen of hij bij jou, dan vraag je via mijn knhs de startkaart aan, die heb je na een dag of 14, en dan kun je starten.
(met ponymeters kun je helaas nog wel eens onderhandelen over de grootte van je pony, er zijn ook trucjes om hem iets kleiner te krijgen voor het meten)

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 15:03

sharonalover schreef:

nee er staat niks ingevuld bij meetgegevens :p

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:04

sharonalover schreef:

Klopt want hij is 10!

Sharonalover gefeliciteerd met je punten voor het Z *\o/* *\o/* *\o/* sorry even off topic

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:05

jackie1995 schreef:
sharonalover schreef:

nee er staat niks ingevuld bij meetgegevens :p

Snel bellen dan die ponymeter :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:45

Staat inderdaad een beetje raar op de website, maar je moet er voor je eerste officiële wedstrijd gewoon eentje langs laten komen, dat hoeft niet perse op de wedstrijd zelf volgensmij.