Leren laarzen vanaf M-dressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:43

Niet elke ruiter die M of Z rijdt heeft een pappie of mammie die "even" een paar leren rijlzaarzen voor ze koopt hoor. Lips are sealed Verward
(ik rijd M bij de pony's en aangezien ik ook nog 4/5 Havo in 1 jaar doe, en dus weinig kan werken en als ik al werk maar 2,62 per uur verdien, schiet dat ook niet echt op, dus bijbaantjes ed hebben weinig zin, ben al lang blij als ik uberhaupt mijn startgeld kan betalen)

het is dat ik zelf de helft meebetaalde en ze voor mn verjaardag vroeg, anders reed ik dr nu echt niet mee hoor. Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door biepp op 02-09-03 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:43

Leren laarzen staan nu eenmaal mooier over het algemeen.

Maar het gaat om het plezier en de ontspanning in de sport.
Vind en denk niet dat een stel leren i.p.v. rubberen daar verschil in moeten maken.

blossem
Berichten: 45
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:43

Ik rij zelf geen wedstrijden, maar ik rij wel met leren rijlaarzen, en gewoon simpelweg omdat ik ze lekker vindt zitten
En om even antwoord tegeven op deze topic: ik vindt het ook wel verzorgender eruit zien als iemand in M/Z met leren rijlaarzen rijdt, maar ik kan me ook wel voorstellen, dat er mensen zijn die liever het geld ergens anders aan willen besteden.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:50

biepp schreef:
Niet elke ruiter die M of Z rijdt heeft een pappie of mammie die "even" een paar leren rijlzaarzen voor ze koopt hoor. Lips are sealed Verward
(ik rijd M bij de pony's en aangezien ik ook nog 4/5 Havo in 1 jaar doe, en dus weinig kan werken en als ik al werk maar 2,62 per uur verdien, schiet dat ook niet echt op, dus bijbaantjes ed hebben weinig zin, ben al lang blij als ik uberhaupt mijn startgeld kan betalen)

het is dat ik zelf de helft meebetaalde en ze voor mn verjaardag vroeg, anders reed ik dr nu echt niet mee hoor. Schijnheilig


Ik vind het bij de ponys ook een heeeel ander verhaal. je kunt moeilijk elk jaar nieuwe laarzen aanschaffen. Mijn zus en ik hebben bij de ponys ook altijd met rubber laarzen, trui, en veelzijdigheidszadeltje gereden, ook in de Z, (en op een pony die ooit 800 gulden gekost heeft)

Maar bij de paarden ga ik ook niet met rubber laarzen rijden, dat vind ik toch anders!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:03

Ik heb hele mooie bruine leren laarzen. Toen wilde ik gaan starten en dan heb je dus zwarte nodig en die had ik niet Boos!
Voor 50 euro kon ik van een stalgenoot een paar leren laarzen overnemen die er na flink poetsen en nieuwe zolen nog prima uitzien en me goed passen. Vond ik nou niet echt een bedrag om steil van achterover te slaan... Denk zelfs dat de luxere rubberen exemplaren duurder zijn.
De prijs is dus niet echt een punt in deze discussie vind ik persoonlijk.
Al moet je natuurlijk wel een beetje mazzel hebben.

Het enige punt is IMO smaak en daar valt nou eenmaal niet over te twisten...

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:15

wat kunnen mensen zich toch druk maken om de mening van een ander! Als iedereen nou eens zelf doet wat hij of zij leuk vindt?!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:50

Ik rijd nog met mijn rubberen laarzen Knipoog Maar ik ben ook pas M-springen en dressuurwedstrijden rijd ik niet meer Haha!

Ik krijg nog steeds leren laarzen voor mijn eindexamen(ben inmiddels tweedejaarstudent Knipoog ), maar het is er nog niet van gekomen
En ik heb er ook geen haast mee Haha! Het is alleen irritant dat die rubberen amper een jaar meegaan...Verdrietig


*offtopic* Het bokt-snob topic Party!! Lovers *

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:52

Ik maak me er absoluut niet druk om, maar kijk onbewust toch raar op als iemand in de Z-paarden met hoedje, S&T en de hele mikmak rijdt, maar dan wel met rubberen laarzen... vreemd maar waar.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:05

Ik ben het helemaal met Miss_Petit eens. Ik vind leren rijlaarzen ook mooier staan, maar iedereen moet dat inderdaad zelf weten. Je rijdt er niet minder door of zo. Alleen zie je steeds minder mensen met rubberen rijlaarzen, daarom valt het meer op. Het plezier blijft hopelijk voorop staan.

Ik heb nu toevallig wel leren laarzen, omdat ik ze echt veel fijner vind. Heb er eerst een paar overgenomen van iemand, bleken alleen veel te groot te zijn. Een aantal jaren later heb ik ze dus maar gekocht.. Hopelijk gaan ze nog lang mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:22

Lekker belangrijk *LOL*

Ik ken iemand die Z2 rijdt met de hele mik-mak maar wel met rubber laarzen. Ik heb er ook wel eens een grapje om gemaakt maar je moet vooral doen wat je zelf het prettigste vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:30

Als je met de hele mik-mak rijdt op je eigen paard, dan kan het geen geldkwestie zijn denk ik. Althans dat hoop ik dan, want met een beetje onhandige blessure ben je ook al gauw 200 euro verder en daar kun je trouwens ook 2 x speciaal beslag voor kopen. Maar ik kan me wel voorstellen dat het onderaan je lijstje staat, daarom heb ik ook 2 paar Wow!.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:50

Wat ik niet begrijp: waarom wordt de grens gelegd bij M-dressuur (zie titel topic) ?
Randy, geef me alsjeblieft een goede reden waarom rubberen laarzen in de B en L wel kunnen, en in de M niet meer Verward Knipoog

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:00

Ik ben het eigenlijk wel met je eens, ik weet best dat niet iedereen er geld voor (over) heeft, maar 1 tot 2 maand(en) stalhuur is ongeveer net zo duur als een paar leren laarzen (ligt er natuurlijk aan op wat voor stal je staat en wat voor laarzen je koopt) en dat betaal je wel gewoon, bovendien heb je van laarzen als het goed is langer plezier dan 2 maanden...
Tja ik ken ook mensen die Z rijden met rubberen laarzen, maar ik vind het er gewoon raar uitzien.. Kan er niets aan doen Clown Maargoed iedereen moet natuurlijk doen wat hij/zij het fijnst vindt, je zult met leren laarzen echt niet meer punten krijgen dan met rubberen, maar met leren is het plaatje toch iets mooier vind ik! Lachen

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:18

PUCK schreef:
Suzanne!!!!!! Laat jij je kindjes met rubberen laarsjes rijden???????????????foei foei foei
hahahahaha ik wordt er ook zo melig van. er is er hier zelfs 1 die gaat alle concoursen af met de trailer achter de trekker!!!!! Soms moet ie wel twee, drie uur rijden met die trailer, want ja de trekker gaat niet zo hard......


Ik heb deze quote even uit het vorige topic gehaald en vond dit ronduit een gemene opmerking, hoe die ook bedoeld is.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:27

newforestlover je snapt dat hele topic verkeerd.
het ging er juist om dat sommige mensen overal zo moeilijk over kunnen doen.

Ik rijd op dit moment lekker op KLOMPEN!
jawel een gekneusde voet en ik pas niet in rijlaarzen. alleen in heel nette schoenen maar die wil ik niet bij de paardjes aan.
Ik zal voorlopig maar niet starten maare is zo gek nog niet hoor met klompjes op mien peerd

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:33

ik denk het ook Lachen, er wordt nl. vaak erg vervelend gedaan als mensen met een trekker komen (nouja hier in brabant niet zo) maar die kinderen hebben er nog meer lol in dan kinderen met leren laarzen, dure trailer etc etc.

Om ontopic te blijven ik ga binnenkort in de B starten ook met leren laarzen omdat ik ze lekker vind zitten en nergens anders om voor mijn part rijd ik daar ook op mijn klompen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:58

nflover, die quote is zwaar uit verband gerukt, de oude hap weet dat nog wel.

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:53

Lielle schreef:
nflover, die quote is zwaar uit verband gerukt, de oude hap weet dat nog wel.


tja ken het topic opzich niet echt en was toen nog geen bokker Bloos

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 07:21

Oscar schreef:
Wat ik niet begrijp: waarom wordt de grens gelegd bij M-dressuur (zie titel topic) ?
Randy, geef me alsjeblieft een goede reden waarom rubberen laarzen in de B en L wel kunnen, en in de M niet meer Verward Knipoog


Puur gevoelsmatig, sorry. Ik wilde een grens stellen omdat de topic anders heel anders wordt dan ik bedoelde bij de opzet ervan. (Dat is trouwens nu toch al gebeurd). Als je zegt: leren laarzen in de dressuur; krijg je veel als antwoord; ik rij 'maar' B. Dus vandaar vanaf M, maar je kunt het ook zoals ik uitgelegd heb opvatten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:37

¡!Ellen!¡ schreef:
...maar 1 tot 2 maand(en) stalhuur is ongeveer net zo duur als een paar leren laarzen (ligt er natuurlijk aan op wat voor stal je staat en wat voor laarzen je koopt) en dat betaal je wel gewoon, bovendien heb je van laarzen als het goed is langer plezier dan 2 maanden...


Maar die stalhuur moet je hoe dan ook betalen, daar kun je niet even een paar maandjes van overslaan omdat je het geld aan andere dingen wilt uitgeven, want dan heb je een achterstand. Stalhuur valt onder 'vaste uitgaven', leren rijlaarzen (of bijvoorbeeld een deken) vallen onder 'extra uitgaven'. En die kun je alleen doen als je na het betalen van je vaste uitgaven nog geld overhebt. Knipoog

Verder vraag ik me ook af waarom de grens bij de M wordt gelegd. Nu is het net of er een wereld van verschil zit tussen B/L-ruiters en M/Z-ruiters. M/Z is op zich ook 'nog maar' basis.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:46

Ik vind laarzen van rubber ook niet mooi om te zien, maar iedereen moet in principe zelf beslissen waar hij of zij mee rijdt. Dat leren laarzen heel erg duur zijn is onzin. Toen ik nog met laarzen van rubber reed moest ik ieder jaar nieuwe kopen omdat de zolen versleten waren. Leren laarzen gaan jaren mee als je ze een beetje netjes onderhoudt, je kan er nieuwe hakken en nieuwe zolen onder laten zetten. Als ik de kosten met elkaar vergelijk, dan ben ik met leren laarzen toch echt een stuk goedkoper uit!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:47

Ik heb nu ook leren laarzen, maar ik heb ook gewoon Z1 dressuur gereden, met een spring-pikeur cap, rubberen laarzen en een springzadel!!! haha het kan best, maar is niet zo erg comfortabel. Ach ja ik wist niet beter dus dan maakt het niet zoveel uit!

lieke2
Berichten: 2131
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:46

ik ben gewoon een nuchtere hollander geweest, moest nieuwe laarzen hebben en heb eens uitgeteld wat voordeliger zou zijn: en wat blijkt,
leren laarzen zijn per saldo goedkoper dan rubberen. rubberen moet je zowat elk jaar nieuwe hebben, leren kan je een jaar of 5- tot 7 mee doen.

los van het feit dat ik voor mijn gevoel gewoon een betere beenligging heb met leren laarzen, stoor ik me er verder absoluut niet aan wat iemand aanheeft tijdens een proef.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:21

Ik weet niet wat jullie met die rubberen laarzen doen dat jullie er maar een jaar mee doen?
Ik heb niet die hele goedkope maar daar doe ik dan ook altijd minimaal een jaar of vijf mee.
En ik liep er bijna de hele dag op rond en deed er alles mee: stallen uitmesten, allerlei andere werkjes in en rond stal, honden uitlaten etc.
Bij mij gingen ze alleen kapot als ik zo stom was om ze in de regen te laten staan zodat de binnenkant nat werd en mee naar buiten kwam als je de laarzen uittrok Knipoog

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:48

Ojee, ik ben de M ingerommeld op m'n veelzijdigheidszadel, met een grote cap en... rubberen laarzen........
Maarja, het begin is er, ik heb nu een knap dressuurzadel gekocht. Dat betekend wel dat ik een hoedje en leren laarzen voorlopig wel kan vergeten.
Persoonlijk vindt ik dat een cap in het Z niet kan, maar rubberen laarzen wel!