Met pony BB springen tussen de paarden, ervaringen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Met pony BB springen tussen de paarden, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 23:08

Ik zit er toch te denken om BB te gaan starten met mijn haflinger tussen de paarden. Op de site van het KNHS had ik al gelezen dat er hiervoor geen startkaart nodig is. Maar vraag me een beetje af hoe het dan geregeld is op de wedstrijden, is dat hetzelfde als de B, dus wel met jury enz.? En de hoogte, ik weet dat deze onder de meter moet zijn, maar staat dit dan vaak op 80 of op 90?
Wat zijn jullie ervaringen met zulke wedstrijden?

MelanieB

Re: Met pony BB springen tussen de paarden, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:25

BB = 80 ;)
Soms zelfs wel lager heb ik t idee.. :=

En je hebt soms wel een jury, soms niet. Je krijgt vaak ook geen stijlpunten, het is eigs echt een rondje oefenen. Soms krijg je wel stijlpunten, maar hier in omgeving eigs bijna nooit want soms is er dan nog niet eens een jury. :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:33

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst met mijn pony BB gestart! Heb er ook lang over nagedacht, kan dat zomaar met mijn poown enzo.. Maar gewoon gedaan en kan echt prima! Je hebt vaak wel een jury, maar meestal wordt je idd niet beoordeeld op stijl. Je moet dus wel groeten, maar verder rijd je je rondje en niks bijzonders. Startkaart is idd niet nodig, want je hoeft geen coupons in te leveren.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:59

Het kan prima hoor.. Het wordt vaak 75/80/85 cm gebouwd dus dat is prima te doen :) Vaak kun je 1 galopsprong extra tussen een dubbel maken dus dan kom je ook nog goed uit.

Ik spring met mijn haflinger van 1.40m tussen de paarden in de B en dat gaat prima :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:03

Het wordt vaak gezien als oefenrondje voor de B, zodat jonge en onervaren paarden de hindernissen al eens gezien hebben. Er wordt meestal geen klassement opgemaakt, dus zijn er geen prijzen te winnen, ook geen winstpunten.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 16:55

DanielleB schreef:
Het kan prima hoor.. Het wordt vaak 75/80/85 cm gebouwd dus dat is prima te doen :) Vaak kun je 1 galopsprong extra tussen een dubbel maken dus dan kom je ook nog goed uit.

Ik spring met mijn haflinger van 1.40m tussen de paarden in de B en dat gaat prima :)

We springen op les ook in een paardenles, dus afstanden zijn eigenlijk niet echt een probleem, dat kunnen we inderdaad wel aanpassen. Er hebben al wel meer mensen gezeg dat ik gewoon B moet gaan starten, maar zie dat zelf nu nog niet zitten :D.

Denk dat ik me maar gewoon eens ga opgeven voor zo'n parcours.

Starten jullie ook wel in wedstrijdkleding? Lijkt mij zelf opzich wel netjes.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:47

Als het een BB voorafgaand aan een B parcours is, word je wel geacht volgens de reglementen gekleed te gaan ja...