Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

evamontfoort schreef:jaa ik rijd op een manege en ze geven daar wel heel goed les en goede begeleiding.
evamontfoort schreef:nouja zo ver mogelijk haha .
want ik vind paardrijden gewoon een geweldige sport. en om er ook nog eens nog verder in te komen, dat zou ik echt heel erg vet vinden.
evamontfoort schreef:nouja zo ver mogelijk haha .
want ik vind paardrijden gewoon een geweldige sport. en om er ook nog eens nog verder in te komen, dat zou ik echt heel erg vet vinden.

Als je eenmaal van maneges af bent kom je ook veel makkelijker aan een paard dan als manege-ruiter.
listiglistje schreef:Ik ken anders genoeg ruiters die op een manege begonnen zijn en later op de OS plakken
hebben behaald zonder dat de ouders geld hebben geïnvesteerd![]()
Vriend van mij rijdt ook internationaal, op een manege begonnen, stage gaan lopen/weekend werk
bij een goede ruiter en via daar de mogelijkheden gekregen om als stal/wedstrijdruiter aan de slag te gaan.
Ouders waren er nooit en hebben geen dubbeltje aan die jongen uitgegeven....
maar met hard werken en wilskracht kom je ook een heel eind
maar privéles van iemand waar je leert op je zit te rijden, hoe je met paarden omgaat en ook waar je met teleurstellingen om leert gaan.