Zenuwachtig voor Wedstrijd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje

Zenuwachtig voor Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 16:40

Hoi,

Ik heb Zaterdag 28 mei a.s. een wedstrijd op mijn Manege, Nu heb ik dus gekeken of de startlijst er al stond op de site en ja hoor... Maar wat nu het geval is. Ik ben nu al zenuwachtig als ik naar de startlijst kijk. Ik heb dit heel vaak als ik een wedstrijd moet rijden maar weet achteraf dat het nergens voor nodig was. Mijn vraag is dus: Hebben jullie dit ook en hoe gaan jullie ermee om?

Ik hoor het graag!

Groetjes Astrid

Elise95

Re: Zenuwachtig voor Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:44

Tuurlijk ben ik ook zenuwwachtig. Heb 28 mei mijn L1 debuut en ja is schijt er best wel voor. Maar goed je leert er mee om te gaan. Hoe vaker je het doet hoe minder het wordt en er gewoon niet te veel aan denken.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:08

Ja, ik ook. Ik start dinsdag voor het eerst L2 en ik ben doodzenuwachtig :')

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:06

Okee, Dan ben ik dus niet de enige!! Bedankt voor de tips. ;)

Selinaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:53

oo spannend!!
k ben ook altijd heel zenuwachtig!
vandaag zn blunder gehad pff! moest iemand voor lezen en heb 2x verkeerd gelezen vond het zo erg! maar gelukkig had ze wel een puntje!
succes alvast!!

Margrietx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:26

Bij mijn eerste proefje was ik zo zenuwachtig dat het helemaal fout ging & de 2 de keer was ik ook super zenuwachtig maar ging het beter.
En toen ik f3 had gereden was ik echt nooit meer zenuwachtig voor een wedstrijd,

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 06:57

Selinaa1 schreef:
oo spannend!!
k ben ook altijd heel zenuwachtig!
vandaag zn blunder gehad pff! moest iemand voor lezen en heb 2x verkeerd gelezen vond het zo erg! maar gelukkig had ze wel een puntje!
succes alvast!!

Oehh, Ik moest ook een x een meisje voorlezen, Nou dat ging ook voor geen meter goed. Elke keer stotteren en die dingen. Maar gelukkig merkte zij er niet veel van en zei ze dat ik goed had voorgelezen.

Margietje14: Ik heb dat ook gehad, Ik reed voor het eerst van mijn leven een wedstrijd en was echt ziek van de zenuwen, het ging voor mijn gevoel echt slecht maar ben toch wel 4e geworden. Nu ik ook wel wat vaker wedstrijden heb gereden gaat het wel beter maar nog steeds zitten de zenuwen in de weg hoor. Hihi...

aahhp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:38

gewoon lekker onbevangen gaan rijden! vaak rijd je dan het best.. niet te nonchalant uiteraard, maar gewoon in je achterhoofd houden dat je toch eigenlijk weinig tot niets te verliezen hebt! de jury bijt niet hoor :P
Ik ben zelf natuurlijk ook wel eens zenuwachtig,, totdat de proef begint dan glijd het van me af.. gewoon lekker rijden.

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 17:59

aahhp schreef:
gewoon lekker onbevangen gaan rijden! vaak rijd je dan het best.. niet te nonchalant uiteraard, maar gewoon in je achterhoofd houden dat je toch eigenlijk weinig tot niets te verliezen hebt! de jury bijt niet hoor :P
Ik ben zelf natuurlijk ook wel eens zenuwachtig,, totdat de proef begint dan glijd het van me af.. gewoon lekker rijden.

Superbedankt, Aan deze tips heb ik echt wat!! Ik doe mijn best om lekker ontspannen te rijden hoor, Haha

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:06

Ik heb ook best vaak last van stress voor mijn wedstrijden. Zelf stel ik me altijd niet te veel voor van alles, dan kan het eigenlijk alleen maar meevallen. En probeer gewoon lekker te gaan rijden, je niet te veel af te laten leiden en gewoon alsof je les hebt ofzo.
Mijn instructrice zegt altijd tegen me; als je iets fout doet staat er echt niet iemand naast de bak om je neer te schieten ofzo.
Dus probeer gewoon lekker te gaan rijden, komt vast allemaal goed en probeer gewoon lekker lol te hebben :)

xxirisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:03

Ow ik ben echt super zenuwachtig
vooral tijdens opzadelen
meestal als ik op mn pony zit glijd alles van me af en ben ik super relax

veel succes

JesterXLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:53

Denk dan;
Ik KAN het, Ik WIL het, en ik DOE het.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:38

Ikben ook altyd zenuwachtig, maar pas als we op weg naar de wedstrijd zijn.
daarom neem ik altijd mijn telefoon+koptelefoon mee, en luister ik gwn relaxte music waar ik op mee kan zingen..( de music van de radio vind ik meestal maar nix) en bij mij helpt het wel, of ik neem een schetsblokje mee en schets wat paardjes in de auto... *D

maxitopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:11

Ik ben altijd de dag zelf heel zenuwachtig en dan heb ik er zelfs buikpijn van!
Ik ga dan heel veel met het paard knuffelen en na het inrijden besef ik weer dat het nergens voor nodig is die zenuwen.

Shierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:56

hallo! :)

Ik heb nog maar 1 wedstrijd gereden en dat was zelfs een proefwedstrijd. Het was een springwedstrijd 60 cm. Maar de nacht daarvoor erg slecht geslapen en zenuwachtig geweest tot het moment van de wedstrijd zelf. Tijdens mijn wedstrijd was ik gelukkig helemaal niet zenuwachtig, dat was heel vreemd!! Daarna wel met ontzettende hoofdpijn gezeten!

Ik hoop dat ik de eerst volgende wedstrijd relaxter ben :)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:17

Beetje zenuwen kan geen kwaad, dat houdt je scherp. Moet natuurlijk niet te gek worden, dat je bijv. dagen van tevoren niet kunt slapen, eten etc. Je moet er altijd maar aan denken dat het je hobby is en dus leuk moet zijn. Je verdient er je geld niet mee, je leven hangt er niet van af, je krijgt geen straf als er iets niet goed gaat etc. Lekker relativeren dus, succes!

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:46

Ik ben nog steeds iedere wedstrijd zenuwachtig, de weinige keren dat ik bijna niet zenuwachtig ben rijd ik vaak slechter dus blijkbaar is het ook een beetje nodig, probeer wel rustig over te komen op mijn paard en vooral te genieten.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:48

Ik ben ook altijd super zenuwachtig geweest voor elke wedstrijd. Wat bij mij enorm hielp was om elke hoek heel diep in te rijden en precies op de letter. Dat moeit natuurlijk ook, maar als je juist alleen maar daar mee bezig bent dan heb je geen tijd meer om zenuwachtig te zijn.

Maaike1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:30

Ik ben zelf ook altijd erg zenuwachtig. Ik ben zelf een keer vroegtijdig met mn proef gestopt omdat ik de weg kwijt was :+
Maar heb sindsdien is mijn motto nu meer: Het is een hobby, het moet leuk blijven, paardrijden doe je voor je plezier!!! En het gaat nu zeker wat relaxter(Kan ook niet erger toch... dan de weg kwijtraken in de bak)