wat nemen jullie me op westrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

willem_roxan

wat nemen jullie me op westrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 20:39

zoals het onderwerp al zegt: wat nemen jullie me op wedstijd?
wat mag je echt niet vergeten, en mischien nog andrere leuke weetjes..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:55

paard, tuig (reserve beugelriem), borstels, emmer, gevuld hooinet, spons, doek om paard nog even mee af te nemen, beenbescherming met springen, halster en 2 touwen (1 reserve), wedstrijdoutfit, trainingsbroek voor over m'n witte rijbroek, extra elastiekjes voor als er een knotje uitgaat, eten en drinken voor jezelf, proevenboekje bij dressuur, en dan heb ik het geloof ik wel :j

Anoniem

Re: wat nemen jullie me op westrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:56

Je vergeet het paspoort van je paard.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:57

En vergeet je startkaart, startgeld en paspoort niet! Eventueel extra coupon.

Ik neem ook altijd een borsteltje mee. En m'n medicijnen maar dat heeft natuurlijk niet iedereen nodig.
Laatst bijgewerkt door marjolein_el op 15-05-11 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:58

dat, en startgeld en coupons willen ook nog wel handig zijn :)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:58

+ reservecoupon voor als er iets fout is gegaan..

Edit; er zijn een paar die me voor waren.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:00

Pfoe... een hele lijst! Het verschilt of ik op springwedstrijd of dressuurwedstrijd ga. In het geval van het laatste het volgende.

Sowieso de gebruikelijke dingen die je nodig hebt met rijden (hoofdstel, zadel, dekjes, etc.) en wedstrijdkleding, etc. maar inmiddels ook een aantal spulletjes 'just in case'.

Zo heb ik een concourkist mee, waar veel spulletjes inzitten tel er gaat wat stuk. Extra singel, reserve dekje, reserve teugel, bandages, reserve beugelriem, extra paar handschoenen en coupons. Halstertouw met extra halster, longeerlijnen (mocht je paard de trailer niet meer opwillen). Vliegenspray, stiften, startnummers, handdoeken, een paar sporen. Maar ik heb bijvoorbeeld ook een EHBO kit bij me van Harry's Horse, met koel elementen, druk verband, etc. om evt. blessures te behandelen. Ook heb ik een jerrycan mee met water, voor m'n paard om te drinken, maar ook op af te spoelen als het heel warm is en benen te koelen voor hij de wagen op gaat. Verder een plastic zakje met veiligheidsspelden (om je plastron aan je blouse te spelden als het waait) een hoevenkrabber en natuurlijk de papieren van m'n paard.

Zal nog best wat vergeten zijn, maar dit is al heel wat :D

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:06

ik neem natuurlijk het paard mee en het zadel, hoofdstel, dekje, singel, zweepje en mijn rijjasje, handschoenen, cap, rijlaarzen, plastron mee. Verder natuurlijk startkaart, paspoort,geld, extra coupons. Verder neem ik een borstel, manenborstel, elastiekjes, hoevenkrabber, babydoekjes mee en het proevenboekje (bij dressuurwedstrijd :+ ), bij springwedstrijden neem ik de beenbescherming mee en dat was het eigenlijk wel. Die borstels etc. zitten in een emmer dus daar kan ik altijd water in doen. En ik neem altijd wel een zweet/fleece dekentje mee.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:10

zadel, hoofdstel, singel, dekje, zweep, rijjasje, handschoenen, plastron, cap, startkaart, coupons, paspoort, geld, borstel, hoevenkrabber, elastiekjes, babydoekjes, beenbeschermers, bodyprotector, zweetdekentje, emmer en wat water, extra touw en natuurlijk het paard :)

oKim0miKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:16

Naast bovengenoemde heb ik ook altijd de algemene wedstrijdregelementen bij me, evenals het diciplineregelement. En het allerbelangrijkste, een paar helpende handen. Voor de gezelligheid en voor hulp op en om het paard.

xVelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:17

Dit neem ik mee op wedstrijd:

reserve coupon {kan altijd coupon kwijtgeraakt worden wat ik al eens heb meegemaakt}, paspoort van paard, geld, startkaart, poetstas, zadel hoofdstel enz,,, emmer met brokjes, hooinet gevuld, proevenboekje, wedstrijdjasje enz.., zweetdeken, een paard natuurlijk :') , neem vast nog wel iets mee wat ik nu vergeet bij te zetten

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:23

Reservecoupon, paspoortpaard, startkaart, startgeld, eigen ID, proevenboek

Paard, zadel, hoofdstel, wedstrijddekje, beenbescherming voor het losrijden

Zweetdeken/uitrijdeken eventueel, halsterset, hoevenkrabber, zachte borstel, extra vlechtspullen voor als er wat losgaat, wat lekkers voor na de proeven

Wedstrijdoutfit is meestal al aan, plastron soms nog los mee, cap, zweep, spoortjes los mee, doekje om je laarzen nog even op te blinken voor je de ring ingaat

Schoenen voor na de proeven, eventueel schone blouse, reservemake-up, paracetamol, water, eten, tampons voor die keer dat je toch plotseling ongesteld wordt :P

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:44

paard - zadel , hoofdstel, wit dekje, zweetdeken, emmer, kalkoenen, hooinet, borstel, hoevenkrabber, vliegenspray, babydoekjes, handdoek, halster+halstertouw, extra elastieken+draad en naald voor als een knotje niet meer zo goed zit, haarspray

jezelf - witte rijbroek, rijjasje, blousje, trainingsbroek, handschoenen, plastron+speld, parelnetje, donutding, cap, zweep, laarzen+ev sporen, extra schoenen

overig - telefoon, eten+drinken, geld, startkaart, extra coupon, proevenboekje, paspoort, schaar

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:54

Mee op wedstrijd, nou mijn halve kast :P

Paard: Zadel, wit sjabrak, singel, hoofdstel
Mezelf: Cap, zweep, laarzen, sporen, witte rijbroek, rijblouse, handschoenen, plastron + speld + kleine speltjes (zodat 'ie niet uit m'n jasje waait), rijjasje, haarnetje + speltjes + elastiekjes
Overige: Borstel, hoevenkrabber, babyolie + 'ogenshine' (geen idee hoe het heet, iig om de ogen sprekender te maken), vliegenspul ('s zomers), hoefvet, handdoek, hooinet, zweetdeken, halster + halstertouw, elastiekjes, haarspray, geld, eten + drinken, extra coupon, startkaart, paspoort, autopapieren, proevenboekje

Dit neem ik mee naar 1-daagse wedstrijden.

Naar meerdaagse gaat dit extra mee:
Pak vlas (slalletje maken in trailer), emmer, jerrycan, ton voer, pak horse dinner (ruwvoer), tent + slaapzak en luchtbed, eetspullen, douchespullen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:22

SunNDLM schreef:
Pak vlas (slalletje maken in trailer)

Je gaat toch niet serieus je paard een hele nacht in een trailer laten staan???

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:01

biancavos schreef:
SunNDLM schreef:

Sommige mensen hebben misschien van die trailer-vrachtwagentjes die vrij ruim zijn, of een 3-paards trailer waar de schotten uitkunnen waardoor je uitkomt op een ruime box ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:11

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:48

Mijn vriend noemt mij altijd ''Mevrouw met de lijstjes''
Ik heb dus ook echt een heul lijstje met wat ik mee moet nemen!
Sommige dingen zijn niet eens nodig :Y)
Ik weet niet of je het hele lijstje weten wilt maar het belangrijkste staat er zowiezo op :)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:08

biancavos schreef:
SunNDLM schreef:

Klopt ja, wij gaan naar SGMW met een schamelwagen (trailer van 3 bij 5 dus) waarin twee boxen van 3 x 2,5 te maken zijn (de pony's zijn 1.10 m.) volgens KNHS reglementen is dit toegestaan.
http://link.marktplaats.nl/435279302 dit is hetzelfde idee maar waar wij mee gaan is groter.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:09

dat vind ik geen trailer meer :P

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:13

biancavos schreef:
dat vind ik geen trailer meer :P

Haha ja ik weet niet hoe ik het dan moet noemen :P "t is in ieder geval een heel fijn ding. Je voelt je niet zo schuldig als je van 8 tot 8 op wedstrijd bent (wat vaak voor komt bij het mennen). :D