Ik mis een winstpunt, wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_10

Ik mis een winstpunt, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 12:17

Hallo!

Ik zit klein probleempje en ik weet niet of ik er iets aan moet doen.

Op de KNHS site staat aangegeven dat ze de standen t/m 9 april hebben verwerkt. Maar als dit waar is, klopt op mijn KNHS de sportstand van mijn pony en mij niet. Er staat dat we L2+10 winstpunten zijn, terwijl wij de L2+11 winstpunten hebben afgesloten in maart. Ik ben nu M1 gestart samen met mijn pony en daaruit zullen geen problemen onstaan. Aangezien mijn pony en ik wel genoeg winstpunten hebben om M1 te starten. Toch vind ik het vreemd dat ik een winstpunt mis. Nu vroeg ik mij af of jullie hier iets aan zouden doen? En zo ja, wat dan?

Groetjes,
Iris

Uppojono

Re: Ik mis een winstpunt, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:23

Ik zou hier niets aan doen, omdat je gewoon M1 bent en mocht gaan starten..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:23

Aangezien het niets uitmaakt voor de overstap naar het M1 zou ik er persoonlijk niets aan doen.
Mocht je het winstpunt wel bijgeschreven willen hebben moet je, je coupons even doorsturen, zo toon je aan dat je wel degelijk 11 wp's hebt.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:24

contact met knhs opnemen en vragen om overazicht van winstpunten
dan kun je kijken welke je mist en die evt. in overleg met de knhs opsturen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:24

Het heeft inderdaad geen zin om daarover te mailen, je bezorgd je zelf en de KNHS alleen maar onnodig werk :n
Je zou dan namelijk je coupons in moeten scannen en zo bewijzen dat je 11 punten hebt gehaald.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:29

Het gebeurt wel vaker dat standen niet helemaal kloppen, dat er meer of minder winstpunten genoteerd zijn dan het aantal behaalde winstpunten.
In jouw geval zou ik geen actie ondernemen, maar als je het goed geregistreerd wil hebben zou ik even bellen of een mailtje sturen naar de KNHS, dan kunnen ze het controleren en je stand weer kloppend maken.

Pion en _Christine, waarom zou je je coupon op moeten sturen? Een velletje van je coupon wordt toch altijd naar de KNHS opgestuurd, dus dan kunnen ze dat toch ook checken zonder dat je je coupon op hoeft te sturen?
Laatst bijgewerkt door Berdien_ op 14-05-11 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:30

Berdien_ schreef:
Het gebeurt wel vaker dat standen niet helemaal kloppen, dat er meer of minder winstpunten genoteerd zijn dan het aantal behaalde winstpunten.
In jouw geval zou ik geen actie ondernemen, maar als je het goed geregistreerd wil hebben zou ik even bellen of een mailtje sturen naar de KNHS, dan kunnen ze het checken en je stand weer kloppend maken.

Pion en Christine_, waarom zou je je coupons op moeten sturen? Een velletje van je coupon wordt toch altijd naar de KNHS opgestuurd, dus dan kunnen ze dat toch ook checken zonder dat je je coupon op hoeft te sturen?

Bij mij hebben ze 2 keer een winstpunt gemist (die dus wel belangrijk was omdat ik al hoger was gestart en dat dus niet zou mogen volgens hun standen) en daar waren ze die coupons kwijt.
Dus moest ze inscannen als bewijs. :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:30

Ik had het met m'n eerste winstpunt in het ZZ-licht. Die wou ik uiteraard wel bijgeschreven hebben :D. Heb een mailtje gestuurd en toen hebben ze het direct aangepast.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:32

Berdien_ schreef:
In jouw geval zou ik geen actie ondernemen, maar als je het goed geregistreerd wil hebben zou ik even bellen of een mailtje sturen naar de KNHS, dan kunnen ze het controleren en je stand weer kloppend maken.

Pion en _Christine, waarom zou je je coupon op moeten sturen? Een velletje van je coupon wordt toch altijd naar de KNHS opgestuurd, dus dan kunnen ze dat toch ook checken zonder dat je je coupon op hoeft te sturen?

De KNHS ziet wel eens iets over het hoofd en door het opsturen van de (ingescande) coupons, lever je dan bewijs :)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 13:08

Oké, maar mijn standen worden niet ongeldig wanneer ik hier geen actie over onderneem?

Als dat het geval is, dan laat ik het zoals het nu genoteerd staat. Daarnaast weet ik ook niet bij welke wedstrijd mijn pony en ik die extra winstpunt gereden hebben, dus dan zou ik alle coupons moeten inscannen :+ .

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:06

Bij mij is dat inderdaad ook een keer gebeurt. Maar toen lag het aan de vereniging waar ik startte en niet aan de KNHS. Hadden ze mijn eerste winstpunt aan een vriendin gegeven die die wedstrijd geen punten had. Zij was daardoor B+10 en ik had nog steeds m'n eerste wp niet. Dus dat was nogal zuur. := Eerst hadden we de vereniging gebeld, die zeiden dat de KNHS alle punten checkt en het dus vanzelf goed zou komen. Maar dit was na 2 maanden nog steeds niet gebeurt. Toen hebben we zelf de KNHS gebeld en is het meteen geregeld.

In jou geval zou ik er niks aan doen, omdat het voor iedereen alleen maar extra werk is voor niks. Hooguit even laten weten aan de KNHS zodat ze er voortaan beter op letten.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 00:12

nu is het geen probleem, maar anders zou ik als ik jou was even bellen!
bij mijn zusje was dit ook het geval, ze had een wp in de M2 en die hadden ze per ongeluk bij de M1 opgeteld.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 00:16

Contact opnemen kost tijd en energie.
Niet doen!!! Zonde van je tijd en belkosten.
Als er wel problemen zijn, dan hoor je dat altijd vanzelf van de KNHS en tot die tijd doe ik vaak net of mijn neus bloed.... Doen zij immers ook eigenlijk heel vaak.
Maar goed bij jou is dat geen issue, want je mag gewoon M1 starten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:16

Ik heb het eens gehad toen ik bij 10 winstpunten over gegaan was, maar de KNHS er nog maar 9 geteld had (en ik dus een brief van ze had).
Toen heb ik alle coupons met winst gecopierd en op gestuurd. Daarna nooit meer iets van gehoord.

Bij jou (of het nu 10 of 11 winstpunten zijn) zou ik er verder niet achter aan gaan, het maakt geen verschil voor het starten in een hogere klasse.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:18

:D daarom ging ik vroeger nooit over bij maximaal aantal punten.

In dit geval zou ik niks doen of je er nou 10 hebt of 11, 11 heeft geen toegevoegde waarden

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:47

Ik zou ook niets doen, aangezien het voor jou niets uitmaakt.
Mocht je het wel op willen lossen, is het zo gebeurd hoor, als je de knhs belt. Ik heb dit ook gehad, toen hadden ze mijn winstpunt niet meegerekend na ons L2 debuut. Ze konden het meteen opzoeken in het excel bestand die ze van de organiserende vereniging hebben gekregen en toen is het direct aangepast. Nu alles digitaal aangeleverd wordt is het allemaal terug te vinden zonder dat je bewijs op hoeft te sturen (tenzij de vereniging het verkeerd doorgeeft natuurlijk). Ik bewaar overigens mijn coupons wel.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:57

Persoonlijk zou ik het wel doen, maar dat is mijn mening hoor, ik ben een beetje perfectionistisch wat dat betreft. Het is maar een winstpuntje en je zit al aan de 10, dus ik weet dat het niets uitmaakt, maar dat ene winstpuntje heb je toch maar wel even verdiend. Anders had je net zo goed maar 1 proef kunnen rijden.
Ik zal hier wel alleen in zijn hoor :D Maar ik zou me er mateloos aan irriteren als het vergeten zou worden.

En wat zou het uitmaken als de KNHS er "extra" werk aan heeft. Als jij de coupon nog hebt, is het alleen een kwestie van even inscannen en opsturen. Zij hoeven het dan alleen aan te passen. Er zitten vast mensen daar die dat in hun taakbeschrijving hebben staan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:04

ja hoor ik zou m ook genoteerd willen zien,al is het maar om de knhs erop te wijzen dat er iets niet op orde is,het komt vaker voor dat de administratie daar niet op orde is en ik snap best dat het een heel gedoe is om alles foutloos te verwerken maar dat mag niet zo zijn dat er punter niet geregistreerd zijn. elke melding van dat er iets niet goed gegaan is zou de knhs moeten alarmeren dat er een hiaat in hun systeem zit. zoek er maar eens op na hoeveel mensen er al niet een brief hebben gehad dat ze in een verkeerde klasse is gestart ,terwijl de fout bij het registratie systeem van de knhs ligt

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:39

Ik heb dat ook gehad!

Ikzelf had thuis in mijn administratie staan dat ik L1+10 was. Terwijl er op de mijnknhs.nl stond dat ik L1+9 was en de datum was wel aangepast. We hebben toen de KNHS gebeld, en die bleken een telfout gemaakt te hebben. Ze hadden mijn coupons allemaal wel ontvangen en netjes opgeborgen, maar de wp er vergeten bij te zetten. :+

Ik jouw geval maakt het vrijweinig uit.. dus je kan allicht bellen en vragen wat hun zouden doen, of hun het liefste hebben. ;)

xVelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:44

Indderdaad wat sommige zeiden nu ben je toch M1 gestart maar het zal wel érg vervelend zijn geweest als je 10 had en er stond 9

ik heb ook een keertje zoiets gehad maar toen had ik L1+12 en eigenlk 13 maar dat winspuntje maakte me niet zoveel uit ik mocht toch over :+

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:09

ik heb dat ook gehad, maar toen had de organiserende vereniging de coupons van alle combinaties niet opgestuurd naar de KNHS. Miste ik wel 3 winstpunten door. Uiteindelijk heb ik al mijn coupons gescand en opgestuurd naar de KNHS en toen kreeg ik toch mijn 3 winstpunten erbij!