Bixie wedstrijden organiseren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Bixie wedstrijden organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:25

:o sorry als het fout staat.

Gisteren hebben wij bij ons op de vereniging besloten om te kijken of het mogelijk is Bixie wedstrijden te organiseren. Allereerst willen we natuurlijk kijken of dit iets opbrengt voor de rijvereniging.
Nu hebben we eigenlijk diverse vragen, wellicht zijn er bokkers die hier antwoorden op weten....

1, brengt het iets op of kost het geld?
2, zou het mogelijk zijn om zoiets op poten te zetten om in September dit jaar te organiseren
3, wat moet de vereniging allemaal aanschaffen voor het organiseren van Bixie wedstrijden (denk aan bijvoorbeeld de stempel, moeten wij ook stempelkaarten aanschaffen? en dat soort dingen)
4, zijn er bixie rijdende bokkers die mogelijk interesse hebben om deel te nemen aan een bixie dag in Woerden?

Nou tot dusver zijn dit op dit moment de vragen. Ik hoop dat jullie willen reageren!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:31

Stempel e.d. kun je bij de KNHS aanvragen, kostte ons destijds niets (plm.2 jaar geleden).

Qua spelmaterialen gebruiken wij wat voorhanden is of lenen dit van een naburige vereniging.

Qua opbrengsten spelen we redelijk quitte op het inschrijfgeld/jurykosten, maar de daadwerkelijk "winst" zit bij onze vereniging in de horeca omzet. En het is tot nu toe altijd een erg gezellige wedstrijd! Wat uiteraard weer reclame oplevert voor de club.

Dus mijn antwoord is: ja het levert zeker op!

Wil je organiseren voor september dan zou ik je willen aanraden om het vraagprogramma in te dienen bij de KNHS en zoveel mogelijk vereniging in de buurt te laten weten dat je een bixie organiseert en plaats stukjes/advertenties in de lokale krantjes. Maw, veel reclame maken! En natuurlijk de wedstrijd op Startlijsten plaatsen.

Succes ermee!

Mizoan

Re: Bixie wedstrijden organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:32

Dank u dank u dat is informatie waar we wat mee kunnen *D

Elise95

Re: Bixie wedstrijden organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:54

Bij ons op de vereniging zijn er onderlinge wedstrijden in de Bixie, omdat de officele te weinig opleverde omdat je dan een jury moet betalen en er bij ons niet zo veel mee doen.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:07

Allereerst leuk dat jullie een Bixie gaan organiseren !

Onze ervaring is dat de Bixie op zich zelf geen winst brengt.
Het inschrijf geld in € 5,- en daar mag je niets aan doen.
Daar moet dan idd je jurykosten vanaf en overige (secretariaats) kosten.
Wel kan je bv een ruitersportwinkel oid uit de buurt je wedstrijd laten sponsoren/adopteren.

Als je de wedstrijd optijd aanvraagt en je vraagprogramma ook naar andere verenigingen stuurt dan ben je mooi optijd.
Ook kan je het vraagprogramma leuk aankleden en het als A4 op de prikboren van omliggende verenigingen/maneges hangen.

Zoals hierboven ook al gezegd de stempel kan je gewoon aanvragen.De Bixiekaarten hebben de deelnemers zelf.
Wel is het slim om een Bixieboekje aan te schaffen hierin staat een bult aan informatie/tips en regelgeving.

Als je pionnen en cavalettibalken hebt dan heb je voor de AA, de A en de B1 genoeg.
In de begeleidingsproef moet je ook poortjes kunnen maken.
Maar dat kan met minimale materialen.

Op de 4e vraag kan ik je helaas geen antwoord geven maar ik hoop dat je veel deelnemers gaat krijgen.

Succes !