tweede jury selectie wedstrijden,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

tweede jury selectie wedstrijden,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 10:35

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer een selectie wedstrijd gereden.
Tot mijn grote verbazing zag ik dubbel :Y) 2 jury's maar even lief gezwaaid naar beide.

Anyway we hadden een nette proef neer gezet, lekker gereden enmet een tevreden gevoel
de ring verlaten.

tweede proef vloog er een vogel uit de struik naar mijn ring dus dat bleef "eng", was het tempo
niet goed en had ik moeite om haar bij de les te houden. ( Reed een ruiter naast mijn ring waar
diegene niet hoorde, en dat was veel interessanter ) Nog niet eerder mee gemaakt en dus een
aandachtspuntje voor in training.

De tweede proef had ik 178, geheel terecht. Kon me er helemaal in vinden en kreeg nog wat
fijne tips mee waar we aan kunnen werken.

Eerste proef had de eerste jury me gepunt op 199. De tweedejury op 182. Dus 15 punten verschil
in een proef. Vond ik nogal veel en heb dus even de andere bekeken. Er waren er 3 met ook een
redelijk groot verschil (10 t/m 13 punten) van de 32 deelnemers. Nou koste dat verschil me 2 plaatsen
in het klassement. Eerlijk is eerlijk ik ben realistisch en een goede verliezen, maar ik vond dit toch wel
een beetje een zure appel :o . Nou kreeg ik alleen te horen van iemand dat 15 punten verschil niet kan
/ niet mag...?

Is er een grens wat betreft verschil tussen jury 1 en jury 2?

(niet dat er iets aan de uitslag veranderd kan worden punten zijn punten, maar ik ben wel nieuwsgierig)

orienta

Re: tweede jury selectie wedstrijden,

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:39

Nee er is geen grens.
Als de jury's ook op een andere plek zaten bij de bak dat kan ook al een groot verschil maken.
De ene jury kan iets een zeven vinden de andere een zes dan zit je al gauw op een verschil, bij 30 onderdelen is 15 punten nie zo'n groot verschil.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:41

Bij 2 jury`s hoef je alleen naar de hoofdjury te groeten ( degene die bij de C zit)
Daarnaast kan het punten verschil makkelijk zo groot zijn. De ene jury zit op de hoefslag, de ander op de A-C waardoor er een heel ander beeld tevoorschijn kan komen.
Daar komt ook nog bij dat een proef 30 onderdelen heeft ( 1x een dubbele punt) en als de ene jury een 6 geeft en de ander een 7 zit je al met 30 punten verschil. En dat terwijl het verschil tussen een 6 en een 7 niet zo heel groot is. Ook al lijkt het zuur, dit soort dingen kunnen dus makkelijk gebeuren.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:42

Was dus te laat, netjes verteld orienta :D

kleinvosje

Nee, er is geen grens, maar het is wel (gedeeltelijk) te verklaren. Als het goed is, zaten beide jurleden niet naast elkaar bij de C. 1 bij C en de andere voor de kijker rechts in de hoek. Daardoor zie je dingen van een andere kant. Bijvoorbeeld: A-X binnekomen, X halt en groet. De jury bij C zal, als het paard recht halthoudt, niet kunnen zien of het vierkant staat, of met 1 been eronderuit. Die in de hoek wel. Dat levert verschillen op. Ook het wel of niet recht over de hoefslag gaan ziet er vanaf C anders uit dan vanuit de hoek. Een verschil van 15 punten is dus mogelijk, als je het over de gehele proef rekent.

kleinvosje

Haha, ik ben nummer 3!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 10:44

aah zo kijk dat verklaard al een hoop. Dankjewel voor de duidelijke tekst en uitleg. Jammere is alleen dat er bij de tweede proef zo goed als geen commentaar stond en ik er helaas dus ook niks mee kan om het de volgende keer te veranderen :n. Ik weet nu dus niet echt waar het "probleem" in zit. Ik heb liever dat ze mijn hele coupon volkliederen zodat ik er thuis mee aan het werk kan. Dit had die man in de tweede proef overigens wel gedaan, heel fijn. "halstrekken goed, volte een ei" :+
Laatst bijgewerkt door vencedor op 09-05-11 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:45

Dat is inderdaad jammer, maar dát is wel iets om de jury over aan te spreken. Over de punten valt niet te twisten, maar ze kunnen toch nog steeds wel fatsoenlijk vertellen wat er mis was...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 10:48

Citaat:
Dat is inderdaad jammer, maar dát is wel iets om de jury over aan te spreken. Over de punten valt niet te twisten, maar ze kunnen toch nog steeds wel fatsoenlijk vertellen wat er mis was...

Normaal zou ik dat ook zeker gedaan hebben, helaas kon ik zelf niet mijn coupons ophalen dus had mijn moeder aangeboden dat te doen. Kon dat arme mens geen tekst en uitleg laten vragen :o . Overigens zou een button met JURY erop ook handig zijn, ik ben altijd zo geconcentreerd aan het rijden dat ik vaak helemaal niet mee krijg wie er in die auto zat :Y) .

edit: Ik denk trouwens wel te weten waar het hem in zit :). Het een poosje problemen gehad met mijn aanleuning, links geen contact rechts te veel. Dit is bijna helemaal opgelost alleen ik denk dat ze een
fractie scheeft heeft gelopen. Achterhand iets naar binnen en dat is natuurlijk vanuit die hoek wel goed te zien.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:12

Uhhh, wat is er mis met 182? En wie zegt dat de hogeren punten geef jury het bij het juiste eind heeft? Ik vind dat als je van 2 winstpunten bij de ene jury naar verlies van de andere jury gaat, dan mag je wel even gaan vragen wat er mis was met de bril van 1 van de twee. Maar met dit soort uitslagen? Kom op zeg, 182 is gewoon hartstikke netjes!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 18:20

Citaat:
Uhhh, wat is er mis met 182? En wie zegt dat de hogeren punten geef jury het bij het juiste eind heeft? Ik vind dat als je van 2 winstpunten bij de ene jury naar verlies van de andere jury gaat, dan mag je wel even gaan vragen wat er mis was met de bril van 1 van de twee. Maar met dit soort uitslagen? Kom op zeg, 182 is gewoon hartstikke netjes!

pardon..?! Je hoort mij niet zeggen dat ik 182 niet netjes vind. Dat vind ik wel maar ik vond het verschil groot. En denk dat die eerste jury zijn bril wel op had, en die van de tweede die van hem ook. Eerst proef gewoon super lekker gereden met een gehoorzaam paard zonder (grote) fouten. Tweede proef zelf super slordig gereden, een paard wat ik niet bij de les kreeg en bij een struik contant de benen wilde nemen dus ja die 178 is helemaal terrecht. Maar dat wil niet zeggen dat die 199 onterecht is wel? Ik rijdt meestal boven de 185, soms ook lager waar ik ook heel blij mee ben. En enkele keren helemaal niet, en vaak kan ik me dan ook helemaal in het commentaar vinden. Ik heb nog NOOIT een jury de schuld gegeven van mijn punten. Mijn zelfvertrouwen is een hele lange tijd met rijden echt ruk geweest ( te kritisch op mezelf) en ik voel me gewoon zekerder als ik ruim winst heb gereden dan wanneer ik net winst rij.Ik vond alleen 15 punten verschil gewoon veel, maar na de eerdere uitleg door bokkers begrijp ik hoe dat kan en waar dat vandaan kan komen en kan ik daar weer mee aan het werk. Overigens is 178 geen verliespunt ( en die zijn er ook niet in de B)

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:26

Het ging meer over de opmerking over het verhaal halen bij de jury ;)
En ik ben blij dat je me het even verteld dat 178 geen verlies is, had het nooit geweten :D Ging dus meer over dat ALS het verschil van de ene jury 2 winstpunten was en de andere verlies, dán had je een goede reden gehad om wat vragen te stellen, maar bij dit soort uitslagen heb je gewoon netjes gereden.
Op je verweer dat je altijd hoge punten rijdt, dat kan best, ik heb je proeven nooit gezien, maar het is wel frappant dat toch écht altijd de jury die de minste punten geeft ongelijk heeft!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 18:28

Ongelijk zal hij beslist niet hebben, hij zal zeker een punt hebben. Maaar er staat niks op mn coupon dus WAT hij nou niet ok vind zal ik helaas niet meer weten. Daar baal ik eigenlijk nog het meeste van, want kan het volgende keer niet anders doen omdat ik niet weet wat :D.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:32

Vervelend, maar kan gebeuren, veel zessen krijg je zonder commentaar. En niet dat ik dat goedkeur, maar het sluipt er wel eens in. Kan ook aan de schrijfster liggen die het tempo niet bij kan houden en moeite heeft om de cijfers in de juiste vakjes te zetten. Het kan nog meer verschillende oorzaken hebben, en dan moet je maar denken, volgende keer beter!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:34

Femiaans was me voor, gewoon deze jury naast je neerleggen en lekker verder gaan. Als jij zoals je zegt altijd hoog scoort behalve bij deze jury, is er toch niets aan de hand? Gewoon hopen dat je em dan niet meer tegenkomt ;-)!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 18:34

daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar ik ben zon pietleut die dan ook wil weten wat er verbeterd kan worden. Ik moet leren dat los te laten ik weet het. Goed is goed :). Paard heeft het super gedaan dus daar moet ik al heel tevreden mee zijn :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:05

Nou heb ik eigenlijk nog een vraag je krijgt denk ik de winstpunten voor de gemiddelde score?
Een stalgenoot liep bijvoorbeeld net een winstpunt mis omdat haar gemiddelde 179 werd..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:14

Ja, dat klopt, het wordt een gemiddelde van de twee proeven. Heeft je stalgenootje erg pech gehad, maar je kan ook bij 1 jury 179 rijden...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:18

ja dat klopt inderdaad :). Maar goed nu ben ik weer helemaal up to date en weet ik wat ik kan verwachten a.s. zaterdag. Bedankt allemaal!