lid 2 verenigingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

lid 2 verenigingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 10:31

Vraag: kun je lid zijn van 2 verenigingen en bij beiden een startkaart aanvragen?
Indien nee, hoe gaat het in zijn werk als je van de éne vereniging naar de andere wilt overstappen? Dit mn hoe het werkt bij de KNHS. Ik las daar bij mijn KNHS dat je kunt overschrijven?
Onze huidige vereniging staat op geen van beide KNHS lijsten mbt de statuten, krijg bij hen geen gehoor en bij de KNHS tot nu toe ook niet.

Anoeska27

Re: lid 2 verenigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:34

Je kan wel lid zijn van 2 verenigingen, maar je mag maar bij 1 startkaarten aanvragen. Je kunt je wel overschrijven, maar dan heb je dubbele kosten. Kun je je vereniging niet mailen? Welke regio zit je?

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:37

Volgens mij kan dit niet... ik wou van de winter bij een tweede vereniging lid worden om gebruik te maken van de binnenbak, alleen dit mocht niet omdat ik al lid was van een andere vereniging.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 10:47

Kring Achterhoek Oost, Gelderland.
Punt is mn de selectie wedstrijden, voor de eerste eind mei hebben we al ingeschreven en betaald. Liefst stappen we echter over naar kring de Oude IJsselstreek.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:08

itsinmygenes schreef:
Volgens mij kan dit niet... ik wou van de winter bij een tweede vereniging lid worden om gebruik te maken van de binnenbak, alleen dit mocht niet omdat ik al lid was van een andere vereniging.

Dan zal dit in de statuten van de 2de vereniging waarschijnlijk staan, want je kunt wel van meerdere verenigingen lid zijn.
Zelf ben ik van 3 verenigingen die aangesloten zijn bij de KNHS lid, en betaal via 1 vereniging de KNHS afdracht en Paard en Sport.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 11:51

KNHS heeft net terug gebeld. Onze huidige vereniging is dus idd zorgwekkend. Ze reageren volgens de KNHS nergens op, geen reactie op mails/telefoon berichtjes. Vandaar dat ze op geen van beide lijsten staan. Hoogste tijd dus om afscheid te nemen en als de bliksem naar een andere vereniging te gaan. Balen is gewoon dat je dan dit jaar dubbel betaald. Ook net nw startcoupons binnen gehad, kunnen dalijk zo de prullebak in. Djw LR IJzerlo (not dus).

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:44

Lid geworden van een andere vereniging vanavond. Via mijnKNHS de startkaart van de 'oude' vereniging afgemeld (zodat de nieuwe vereniging ons kan aanmelden) , alleen geen idee of dat de site van de KNHS dit automatisch verwerkt of dat een medewerker dit doet ?? Kan me zo voorstellen dat als een medewerker dit verwerkt, dat dit dan niet op vrijdagavond gebeurt. Iemand die dit mss weet?

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:42

Even een tip !

Meld je ook even netjes schriftelijk af bij je oude vereniging.
Zij moeten jouw nl ook bij de KNHS afmelden.

Zolang dat niet gebeurt wordt je nieuwe aanmelding bij je nieuwe vereniging niet verwerkt !

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 22:55

Schriftelijk afmelden doe ik sowieso nog, heb het nu via email gedaan. Is ook aangekomen, want heb vanmorgen zowaar bericht terug gehad. Ik kan lid zijn van 2 verenigingen, dus ze hoeven mij (nog) niet als lid af te melden, temeer omdat ik in principe tot het einde van het jaar betaald heb en dus nog lid ben/blijf. Ik kan alleen bij 1 vereniging een startkaart krijgen, dus van de oude moet afgemeld worden zodat de andere (nieuwe) vereniging de startkaart kan overschrijven ( de aanvraag hiervoor is weg). Afmelding heb ik dus gedaan, weet alleen niet of dat dit maandag bijv. pas verwerkt wordt. Het schijnt dat het de éne keer wel lukt om zelf (als lid) een startkaart af te melden en dat de andere keer toch de vereniging zelf dit moet doen. Althans volgens de ervaringen van de secretaris van de nieuwe vereniging.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 23:44

Dat klopt, dat ligt eraan hoe de vereniging het opgegeven heeft de administratie te doen. Bij onze vereniging bijvoorbeeld (het ponygedeelte althans) worden de startkaarten en de startcoupons centraal door de vereniging besteld, en niet door de leden. Alles wordt ook naar de vereniging opgestuurd, en zo staat het ook in de administratie bij de KNHS vermeldt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 08:53

Bij onze 'oude' vereniging moet je alles zelf regelen, coupons bestellen, opgeven wedstrijden en alles krijg ik direct thuis gestuurd van de KNHS.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:32

aslo schreef:
Bij onze 'oude' vereniging moet je alles zelf regelen, coupons bestellen, opgeven wedstrijden en alles krijg ik direct thuis gestuurd van de KNHS.

Dat kan.
Dat moet bij ons ook. Zowel voor de PC als de RSV.
Maar de secretaris moet je even goed aan en afmelden op mijn KNHS voor verenigingen.

Veel succes in iedergeval.
Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt en dat je gewoon (rijdend) lid kunt blijven waar je lid was.
Tenminste ik neem aan dat je anders gewoon lid gebleven was ?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 12:00

Anders waren we wrs wel lid gebleven idd. Heb bericht gehad van de oude vereniging dat ze wel begrip hadden voor de situatie en indien het me niet lukt om de startkaart zelf af te melden, doen zij dit voor mij.
Nieuwe vereniging heeft inmiddels e.e.a. met spoed aangevraagd bij de KNHS. Even afwachten nu. Bestel voor de zekerheid maar 2 blanco coupons zodat we de 21ste mei geen problemen krijgen op de wedstrijd.
Met een schriftelijke bevestiging van aanmelding nieuwe vereniging moet er zonder problemen gestart kunnen worden. Maar jee, wat zijn die blanco coupons pokkeduur zeg, schrok me een hoedje.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 08:30

Nou alles is rond. Kan de startkaart en de nieuwe coupons voor het weekend binnen verwachten. Blanco coupons niet hoeven bestellen, scheelt al weer ;)