Kleur kleding op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mijkemeu

Kleur kleding op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 19:48

Hoi,

Ik ben er een tijdje uit geweest met wedstrijden rijden en misschien is deze vraag al geweest.
Nu zie ik ook dat er in de loop der jaren veel meer kleur in de kleding is gekomen en dus ook voor wedstrijden.
Nu ben ik op jacht naar een paar leren rijlaarzen en heb er al behoorlijk wat gezien.

Nu is mijn vraag, in welke kleur moet je wedstrijd kleding zijn als je alleen voor dressuur gaat.
Is dit nogsteeds zwart/wit - blauw/wit of mag je tegenwoordig ook in het bruin incl bruine laarzen?

Dit maakt de koop voor laarzen wat makkelijker. :D

Alvast bedankt!!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:51

Uit de FAQ:

Citaat:
Rij-jas
Het jasje mag sinds 1 april 2009 van elke willekeurige kleur zijn, geruit of met krijtstreep.

Blouse
Onder de rij-jas draag je meestal een overhemd of blouse, maar een t-shirt voldoet ook. Wit, beige of geel heeft de voorkeur, maar onder het jasje zie je er toch niets van dus een andere kleur kan ook, alleen mag daarmee niet in zomertenue (zie onder) gereden worden.

Rijbroek
De rijbroek moet wit, beige of geel zijn. "Champagne" valt hier ook onder. Om je broek schoon te houden is het handig om tijdens de voorbereidingen een overbroek te dragen.

Plastron
Een plastron is een soort stropdas, deze moet wit of geel zijn, passend bij de rest van de kleding. Deze is bevestigd met een plastronspeld. Als je in zomertenue rijdt, is het aan te raden om de uiteinden met een veiligheidsspeld vast te zetten zodat ze niet gaan flappperen. Heren kunnen ook een stropdas dragen.

Handschoenen
Het dragen van handschoenen is verplicht, de kleur is niet voorgeschreven in het reglement. Het is wel gebruikelijk om een bijpassende kleur te dragen.

Laarzen
Sinds 1 april 2009 is ook de kleur van rijlaarzen vrij te kiezen. Je mag dus met bruine, rode, groene laarzen rijden. Jodphurlaarsjes met gladleren chaps in dezelfde kleur zijn ook toegestaan. Uiteraard netjes gepoetst.

Hoofddeksel
Ook de cap mag sinds 1 april 2009 anders dan alleen blauw of zwart van kleur zijn. Bij de paarden mag in de klasse Z1 dressuur en hoger een hoed gedragen worden.

mijkemeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 19:55

Geweldig!!!
Nou dat is in 1 x erg duidelijk.

Dan weet ik nu welke kleur laarzen ik ga kopen

Bedankt!!! +:)+

Iris82

Re: Kleur kleding op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:57

Succes en veel plezier. :)

mijkemeu

Re: Kleur kleding op wedstrijd