help! vraag mbt tot startkaart...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

help! vraag mbt tot startkaart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:35

misschien is er al een recent topic over maar kan het niet vinden.

ik kreeg vandaag mn startkaart binnen (zonder coupons terwijl ik die duidelijk ook in mn mail vermeld heb,nu kom ik dus in de problemen met inschrijven,maar dat even ter zijde...)
Bij mn startkaart zat de rekening van ruim 47 euro.
Ik moest een nieuwe startkaart omdat ik per 1 Jan. 2011 overstapte naar andere vereniging.
Dus zoals mn oude vereniging meldde moest ik bij mijn knhs mn startkaart afmelden en kon ik per 1 Jan. weer op naam van mn nieuwe vereniging mn startkaart (met hetzelfde paard) activeren zonder verder voor een compleet nieuwe kaart te betalen...
Ik had wel kosten verwacht want dat leek me logisch opzich....maar nu krijg ik dus een rekening voor een compleet nieuwe startkaart terwijl alleen de naam van de vereniging verandert hoefde te worden!!

is dit nou normaal of moet ik de knhs gaan bellen?
Ik kan niets vinden op de kennisbank etc van de KNHS dus wie kan me helpen?!
Ben ik "vals" voorgelicht door mn oude vereniging? of is er een foutje bij de KNHS?...vooral omdat ik ook mn coupons niet erbij kreeg...

gr amazingstar

chrisje_83

Re: help! vraag mbt tot startkaart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:08

Ieder jaar krijg je gewoon de rekening voor een volledige startkaart hoor. Volgens mij betaal je dus gewoon het tarief wat je ook bij je oude vereniging had moeten betalen bij de KNHS.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 21:47

chrisje_83 schreef:
Ieder jaar krijg je gewoon de rekening voor een volledige startkaart hoor. Volgens mij betaal je dus gewoon het tarief wat je ook bij je oude vereniging had moeten betalen bij de KNHS.

dit staat in de knhs kennisbank:

Als je je niet voor 1 december afmeldt, dan wordt je startkaart automatisch verlengd. Je krijgt geen nieuwe startkaart in het nieuwe jaar. Alleen een factuur voor het verlengen van de startkaart. Voor de kosten van een startkaart kun je vinden op de tarievenlijst.

hieruit maak ik op dat de verlenging een ander bedrag is? dus niet het betalen van een volledige startkaart?

ik had mn startkaart nooit afgemeld en dan weer aangemeld als dit me niet was aangegeven bij zowel mn oude als nieuwe vereniging...
de startkaart was gewoon verlengt alleen dit kon niet ivm de overstap van vereniging...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:03

Volgens mij is verlengen net zo duur als aanvragen hoor....dat bedrag betaal je gewoon ieder jaar. Inderdaad iets in de 40 euro voor een paardenstartkaart (en wordt ieder jaar meeer)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:44

verlengen is idd net zo duur, heb ook elk jaar altijd een rekening van iets van 47 euro, weet het precieze bedrag niet uit men hoofd.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:50

Het verlengen is inderdaad net zo duur als een nieuwe startkaart. Wat jij denk ik bedoelt, is dat je al een startkaart had, maar die af moest melden ivm nieuwe vereniging, en met de nieuwe vereniging overnieuw aanmelden. Volgens mij hoort daar geen rekening voor te komen, de startkaart was er immers al, er moest alleen een andere vereniging op komen te staan. Hierbij ga ik ervan uit dat je al wel een rekening gehad hebt voor de al bestaande startkaart. Had je die nog niet, dan klopt het zoals de KNHS doet!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:28

Ik heb halverwege vorig jaar ook een wisseling van rijvereniging gemaakt.
Dus ik moest ook mijn startkaart laten wijzigen. Hiervoor zijn geen kosten in rekening gebracht.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:25

Is idd gewoon het bedrag wat je anders ook voor je startkaart betaald :)
Dat zijn gewoon de jaarlijks terug komende kosten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:29