Ik heb een speciaal ras op het oog voor over een paar jaar. Dit is echter een kleiner ponyras, en ik ben 1,69 m. Ik zou alleen wel graag wedstrijden willen rijden. Losstaand van het feit dat tussen de paarden starten al wat moeilijker is met een pony, twijfel ik ook wel of ik niet 'te groot' zal worden gevonden. Te zwaar ben ik sowieso helemaal niet, ik heb een redelijk tengere bouw en dat compenseert mijn lengte dan weer. Ik heb aan verschillende mensen in de paardenwereld een foto laten zien van mij rijdend op dat ras, en de meeste zeggen dat het absoluut geen raar gezicht is en dat ik waarschijnlijk niet veel commentaar zal krijgen omdat ze dit veel meer zien, en dat wordt ook toegestaan. Ik kom iig niet met mijn benen eronder uit, het enige wat een paar Bokkers tegen mij zeiden, was: je bovenlichaam is net iets te lang. Maar ook daarover waren de meningen dan weer verdeeld. Al met al... Voor het plaatje is het misschien net iets minder mooi, maar het is geen rare combi om te zien. Zal ik dan aftrek krijgen, of geweigerd worden?
Ik vraag me af of er in de praktijk echt zo streng naar wordt gekeken: ik ken zat voorbeelden die geen minpunten kregen of afgewezen werden. Bijvoorbeeld Miljoesjka met Zorro. Zo zijn er wel meer combinaties. De meeste mensen zeggen tegen mij dat ik lekker mijn hart moet volgen en dat het waarschijnlijk wel goedkomt. Ik vind dit ras namelijk zooo leuk!
Maar dat laat me niet echt afschrikken, ik vind het sowieso een uitdaging om te proberen!Zijn hier meer grote ruiters die met kleine pony's wedstrijden rijden? Hoe gaat dit jullie af, m.b.t. commentaar? En heb je het gevoel wel tegen de paarden op te kunnen qua prestatieniveau?

die dachten een mooie kans te zien
Uiteindelijk heb ik toch wel de neiging om het dan over een paar jaar met een kleinere pony te proberen, maar gewoon veel advies te vragen aan kenners, over de gangen en zo.