Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

BickelBianca schreef:Enquête: Hoe bereidt een ruiter zich mentaal voor op een wedstrijd?
1) Naam
Kelly schoolderman
2) Leeftijd
15 jaar
3) Geslacht:
V
4) Wedstrijdtak:
Dressuur
5) Wedstrijd niveau:
B+4
6) Hoeveel rust neemt u en wat is uw inspanning vanaf een week voor de wedstrijd?
Ik train gewoon elke dag met vaak 1x in de week longeren of buitenrit
7) Hoe is uw leefpatroon de dag voor de wedstrijd?
Gewoon hetzelfde als altijd en het ligt eraan hoelaat ik de volgende moet starten maar anders was ik hem en kam ze staart
8) Heeft u vlak voor de wedstrijd een vast patroon voor de handelingen die u uitvoert?
Een beetje wel meestal ga ik naar stal maak hem klaar en ga dan weer naar huis om me om te kleden.
9) Heeft u wel eens ervaren dat wedstrijddruk tot een negatieve prestatie leidde?
Een beetje, als ik niet ontspan dan loopt hij niet goed
10) Schat u op een wedstrijd de kunsten van uw concurrentie in?
Nee ik rijd voor me zelf maar vind het wel leuk als ik eerste of tweede wordt
11) Lukt het u om uw concentratie en aandacht voor 100% te richten op de proef of het
parcours van de wedstrijd?
Ja maar soms ben ik wel wat aan het stressen omdat ik soms onzeker ben.
12) Hoe haalt u het beste uit uzelf ?
Mezelf goed richten op wat ik aan het doen ben en gwoon ontspannen zijn

BickelBianca schreef:Hallo Bokkers,
Graag wil ik vragen of jullie deze enquete willen invullen!
Groetjes Bianca
Enquête: Hoe bereidt een ruiter zich mentaal voor op een wedstrijd?
1) Naam Lonneke van Dieten
2) Leeftijd 24
3) Geslacht:
V
4) Wedstrijdtak:
• Dressuur
5) Wedstrijd niveau: B
6) Hoeveel rust neemt u en wat is uw inspanning vanaf een week voor de wedstrijd? Ik rijd gewoon 6 dagen in de week
7) Hoe is uw leefpatroon de dag voor de wedstrijd? hetzelfde als normaal... rijd dan nog even en eventueel wassen en vlechten
8) Heeft u vlak voor de wedstrijd een vast patroon voor de handelingen die u uitvoert? Paard klaar maken, spullen inladen en gaan
9) Heeft u wel eens ervaren dat wedstrijddruk tot een negatieve prestatie leidde? Als ik zenuwachtig ben wel
10) Schat u op een wedstrijd de kunsten van uw concurrentie in? ja.
11) Lukt het u om uw concentratie en aandacht voor 100% te richten op de proef of het
parcours van de wedstrijd? Als er geen onverwachte dingen gebeuren wel
12) Hoe haalt u het beste uit uzelf? gecontreerd rijden en proberen net zo te rijden als ik tijdens een training ook doe