Knotten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DonnaKardo

Knotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 22:26

Hello iedereen,
Ik heb van de week wedstrijd en nu moet ik dus gaan knotten.
Bij mijn vorige pony had ik altijd een hengstenvlecht.
Ik wil deze wedstrijd nog even niet met naald en draad knotten, dus kunnen jullie mij tips geven? *D
Ik heb een new forest pony met een dikke nek!
Alvast bedankt xx

furious

Re: Knotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:28

DonnaKardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 22:31

Ja dat had ik ook gezien, maar ik wou toch liever wat reacties van ervaringen, ivm het ras, wil ik toch weten wat mooier is.. Ben namelijk een Pietje precies haha

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:33

Knotten :j

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:36

Ik knot mijn haflinger ook altijd, en die heeft ook geen dun nekje :+

tinne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:25

Ik doe het nooit met naald en draad maar gewoon met elastiekjes. werkt ook perfect. Op je manenkam een indeling maken hoe groot je u knotten maakt, afhankelijk van hoe dik de manen van het paard zijn. Dan invlechten, onderaan een elastiekje mag moet niet. Dan 2 keer dubbelvouwen en een elastiekeje erom en klaar! Succes

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:29

hier zeggen ze altijd een oneven aantal knotjes, liefst 11 of 13, een lange iele hals maak je optisch korter door juist dikkere knotten te maken en dus 2 minder dan je "normaal" zou doen en een forse korte hals maak je net iets langer door de knotjes net iets kleiner te maken zodat je er 2 "extra" hebt.
De eerste keer op voorhand de manen in strengen verdelen zodat je weet dat je verdeling uitkomt en of je eventueel wat moet bij trekken om overal even dikke vlechten/knotten te hebben.

ik vlecht ook nooit met naald en draad, veel makkelijker, kan ik de dag te voren vlechten en net voor het rijden knotten...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:52

Eerst de manen verdelen. Dan het plukje nat maken met water. Dan heel strak vlechten dat het echt stevig zit en dan een elastiekje als je denkt nu word het lelijk, dan sla je het plukje wat over is, in het elastiekje en dan ga je naar de volgende. Op het eind kan je de knotten maken (vind ik het makkelijkst! maar kan ook meteen natuurlijk) Als je de knot wild maken dan rol je het vlechtje op naar de hals en dan een nieuw elastiekje eromheen. Voor stevig heid kan je er nog een elastiekje om doen. En een strikje is altijd leuk haha. Succes!

Dickens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:58

ik doe het altijd zo:
* eerst plukken verdelen en staartjes maken
* daarna een voor een vlechten
* dan vlechtje dubbel doen, zovaak als mogelijk en vastbinden met elastiekje en nog leuker met strikje

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:50

ehhh knotten? ik wil wel helpen maar ken dat begrip niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:20