Hallo bokkers! Ik weet dat hier al toppics over zijn, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek. Ik en mijn vriendin willen graag beginnen met het rijden van wedstrijden. Waar kun je vinden waar wedstrijden te rijden zijn? Ik moet natuurlijk beginnen in de B, maaar ik kan daar niks over vinden.
Waar moet je dan beginnen? (sorry heb helemaal geen wedstrijd ervaring)
power1997
Geplaatst: 17-04-11 18:34
lovejoris schreef:
Waar moet je dan beginnen? (sorry heb helemaal geen wedstrijd ervaring)
In de B
Anda123
Geplaatst: 17-04-11 19:10
Allereerst moet je lid zijn van een vereniging. Verder moet je een startkaart hebben, dressuurboekje is ook wel handig, is je paard gechipt (neem aan van wel), zijn de entingen in orde en niet verlopen? Je moet ook coupons bestellen bij de KNHS. Op de site van de KNHS staat ook info over het rijden van wedstrijden. Het paardenpaspoort en de startkaart moet je altijd meenemen naar een wedstrijd, er kan controle op komen. Een paar extra coupons altijd bij hebben kan ook geen kwaad, ik heb het wel eens meegemaakt dat ze mijn coupons kwijt waren.
Ook het wedstrijdreglement is gratis te downloaden van de site van de KNHS of van startlijsten. Dan weet je wat wel en niet is toegestaan op wedstrijden.
Ik ga er van uit dat je niet helemaal een leek bent dus zal hier niets zeggen over wedstrijdkleding. Verder is het ook belangrijk dat je wat leert over hoe het er allemaal aan toe gaat op een wedstrijdterrein. Misschien een idee om samen eens op een wedstrijd te gaan kijken, voor zover je dat nog niet hebt gedaan dan, ik geef maar wat adviezen nu, misschien zijn ze totaal overbodig.
Als je nog nooit wedstrijd hebt gereden moet je starten in de B-klasse, klopt.
Mocht je alles voor elkaar hebben kan je ook gaan kijken op startlijsten.nl. Daar worden alle vraagprogramma's gepubliceerd. Het wijst zichzelf uit. Per organiserende vereniging kan de manier van inschrijven verschillen, ook qua vooraf betalen of op de wedstrijddag zelf. Op de vraagprogramma's staat precies hoe of wat. Veel wedstrijden zitten tegenwoordig al snel vol, dus het is aan te raden om je tijdig (zeker dik een maand van te voren) in te schrijven.
En.... zeker niet te vergeten, ook belangrijk: zijn paard en ruiter klaar voor de B ?
Veel plezier met alle voorbereidingen.
Laatst bijgewerkt door Anda123 op 17-04-11 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
oke heel erg bedankt allemaal, ben idd al heel veel op wedstrijd geweest. Ik ging namelijk altijd met een kennis mee, dan hielp ik met trailer paard,proefje voorlezen enz. Dat heb ik 2 jaar gedaan. maar nu is zei verhuist dus kan ik het niet meer vragen.
Maar een vriendin zei dat startlijsten.nl niet meer bestond. klopt dat?