Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Ik vraag me af wat je in hemelsnaam moet laten zien om op het volgende [ tussen C en H overgang maken naar arbeidsdraf ], een 7 te kunnen scoren.
Volgens mij is een 6 het hoogst haalbare....
Dees schreef:Ik vraag me af wat je in hemelsnaam moet laten zien om op het volgende [ tussen C en H overgang maken naar arbeidsdraf ], een 7 te kunnen scoren.
B is tegenwoordig een heel lastige klasse om door te komen. Als je paard al niet verkant op de AClijn staat bij het groeten zit er al geen 6 meer in.
B is tegenwoordig een heel lastige klasse om door te komen. Als je paard al niet verkant op de AClijn staat bij het groeten zit er al geen 6 meer in.
En die passage in dt proevenboekje, over dat "kleine oneffenheden in de proef graag vergeven worden" als het paard mooi ontspannen en aan het been loopt...dat is onzin. In praktijk geven jurys wel punten onder de 6, niet erboven. Ja, pas bij het poetsen. Dan kan je ineens wel een 7 krijgen.
Het is niet leuk, de B.
Ctal schreef:Ik denk dat de punten wel makkelijker te halen zijn met een goedbewegend dier dan eentje die amper voor een 6 verruimt.Die komt zichzelf later anders nog wel tegen.
Dees schreef:Nou, ik weiger te denken dat mijn overgangen goed beoordeeld worden, met een 6 voor de overgang stap naar draf. Ik rijd hem vanuit het been naar voren, waarbij de aanleuning vriendelijk en constant is, het paard komt met de kop niet omhoog en duikt ook niet op de voorhand. Misschien spatten we niet indrukwekkend weg, maar het is wel een rustig, ongedwongen plaatje. Wat wil een jury dan anders zien in de B?
Ik kom tegenwoordig op de jury af, al denkende...'gvd, gvd,gvd', opdat ik dan misschien overkom al rijd ik met lef. Werkt beter dan gewoon erop toerijden en lief glimlachen. Ik moet me kennelijk eerst aso opfokken. het paard houd er geen pas anders om halt. Nou ja, en rijd ik brutaal, ben ik weer te paardonvriendelijk....
Het zal wel aan mij liggen, ik zal naast mijn wekelijkse starts ook nog wel meer priveles erbij nemen.
Arm paard. Rot B.
KarinvdM schreef:... Als je in de B een volte rijdt, je paard loopt netjes in balans, met goede buiging en hij blijft in het zelfde tempo, dan heb je al snel een 7 of een 8 te pakken. Als je met binnenkomen netjes recht en over de AClijn loopt en je paard staat netjes en recht stil, dan scoor je hoger als een 6, ook als je paard niet vierkant staat! Laat je proef anders eens filmen en kijk er thuis kritisch naar....
Ctal schreef:Ik lach wel altijd lief naar de jury maar die punten haal ik ook wel
Het is geen paardenkeuring nee, maar als je een paard hebt dat kort stapt ziet het er al snel krabbelig uit, wat zich in een lager cijfer uitdrukt.
Kan je paard niet goed verruimen, jammer dan, het is ook niet reeel om een spectaculair verruimend paard een 8 te geven en een ronduit slecht verruimende ook een 8 te geven,...omdat ie t neit beter kan.
De jury weet de achtergrond niet, die ziet dit voor zich en geeft daarvoor punten.
Ctal schreef:bij mij staat dat er eigenlijk nooit echt op, tact is regelmatigheid?
Maar die dingen doe je toch ook niet zo snel fout?
Dees schreef:En die passage in dt proevenboekje, over dat "kleine oneffenheden in de proef graag vergeven worden" als het paard mooi ontspannen en aan het been loopt...dat is onzin. In praktijk geven jurys wel punten onder de 6, niet erboven. Ja, pas bij het poetsen. Dan kan je ineens wel een 7 krijgen.
Het is niet leuk, de B.
En die passage in dt proevenboekje, over dat "kleine oneffenheden in de proef graag vergeven worden" als het paard mooi ontspannen en aan het been loopt...dat is onzin. In praktijk geven jurys wel punten onder de 6, niet erboven. Ja, pas bij het poetsen. Dan kan je ineens wel een 7 krijgen.
Het is niet leuk, de B.