Op dit moment rij ik een 4-jarige merrie. In mei willen we mee doen aan een onderlinge wedstrijd op de manege hier in de buurt.
Toen ik haar net ging rijden, kwam de winter eraan en heeft de eigenaresse haar paarden op die betreffende manege gezet, zodat we gewoon door konden trainen. Thuis ging het rijden best goed, maar op de manege was het een ramp... Ze vond werkelijk waar alles eng! Ik ben zelf niet zo'n held, dus ik werd ook angstig en gaf dit uiteraard over aan het paard en het werd steeds erger... De laatste x rijden daar, begon redelijk, totdat er een Fries paard in galop ging en dat vond mevrouw zo eng (lees: staart tussen de benen!) dat er geen stuur meer op zat en ze regelrecht naar de uitgang van de bak rende en echt tegen de bakdeur aan ging staan. Alsof ze de deur open wou drukken. Ik toch proberen haar er weg te krijgen en toen begon ze te bokken. Dit had ze nog nooit gedaan!!
Samen met de eigenaresse besloten haar weer naar huis te brengen. Twee dagen later bleek ze ook nog allemaal doppen in haar mond te hebben en heeft de tandarts haar mond 'schoon' gemaakt. Zelf denk ik dat dit de oorzaak is: te snel met een jong paard verhuizen/mijn eigen angst/pijnlijke mond/ik kende haar nog niet super goed. Ze heeft toen een tijdelijke vakantie gehad en dit heeft haar erg goed gedaan!
Maar nu thuis gaat het rijden super! Nooit meer gebokt of angstig!
Alleen... Ik zit hem nu al te ******* in mijn broek voor die wedstrijd! Ik heb bewust voor deze manege gekozen, omdat ze de plek nu wel gezien heeft. Maar straks raakt ze weer in paniek en wil geen andere mensen tot last zijn met mijn 'wilde' paard!
Wedstrijden rijden is altijd een droom van mij geweest en nu mag en kan het, ben ik bang!! Maar we zijn nu weer een half jaar verder en het paard en ik vertrouwen en kennen elkaar nu, dan moet het toch goed komen????
Iemand tips of ervaringen hiermee???
Thanks!

. Op het filmpje loopt ze toch juist super ontspannen? Maar als ik denk wat jij bedoelt, is dat ik haar wat 'pittiger' mag gaan rijden? Als het niet klopt, hoor ik het graag!