Met 2 paarden op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

johanna_

Met 2 paarden op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:37

Beste bokkers,

Ik ga waarschijnlijk binnen kort met 2 paarden op wedstrijd.
Hoe doen jullie dat dan met opgeven?
Doen jullie een briefje bij je starcoupon dat je er een dik uur tussen wilt zetten o.i.d?

Ben erg benieuwd.

:)

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:41

Ik vraag altijd zo'n 2 uur ertussen, anders kan ik niet bij de prijsuitreiking zijn van het eerste paard..

nijenhuis01

Re: Met 2 paarden op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:26

Inderdaad een briefje erbij.
Ik hoor dat veel ruiters dat doen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:07

Ik doe er nooit iets bij, organisatie snapt zelf heus ook wel dat ik niet op twee paarden tegelijk kan zitten.
Mocht het dan op de startlijst toch niet blijken te kloppen mail of bel ik even en dan wordt het alsnog verandert, maar dat is echt maar heel zelden hoor...

Tarn, wat maakt het dan uit dat je niet bij de prijsuitreiking bent? Dan loop je toch later even naar het secretariaat ofzo? En op buitencc zijn meestal alle prijsuitreikingen van het ochtendprogramma bv tegelijkertijd...

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:33

@esther, omdat ik het wel leuk vind om daarbij te zijn.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:45

Ik doe er nooit een briefje bij, organisatie snapt zelf vaak wel dat er een dik uur tussen moet zitten :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:46

Daar zijn ook regels voor, er MOET volgens de reglementen minstens 1 uur tussen zitten, tenzij het niet anders kan door bijvoorbeeld een minder groot aantal deelnemers...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:47

ik heb een tijdje met twee ponys gestart, meestal stuurde ik een mailtje of deed er een briefje bij en dan wordt er wel rekening mee gehouden

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:52

Ik deed er altijd een briefje bij met de tekst dat ik er graag anderhalf uur tussen wilde hebben. Zo had ik de evt. uitvallers er ook bij in gecalculeerd.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:55

Ik heb ook met 2 pony's gestart, ook gewoon beide pony's 2 dressuurproeven en 2 springparcoursen en zelfs ook nog een tijdje in dezelfde klasse en het kwam altijd goed. Ik was vrijwel nooit bij de prijsuitrijking en ik had ook wel iemand nodig om de pony's op en af te zadelen maar dat laatste was meer doordat ik ook sprong met beide en ze dus ook nog van tuig moesten veranderen.

Ik deed bij mijn coupons nooit briefjes, ze zien toch dat je met meerdere start. En tja soms had ik maar een half uurtje ertussen zitten, die mensen kunnen ook niet meer doen dan hun best.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:56

FriesWytske schreef:
Ik deed er altijd een briefje bij met de tekst dat ik er graag anderhalf uur tussen wilde hebben. Zo had ik de evt. uitvallers er ook bij in gecalculeerd.

Dit vind ik bijvoorbeeld echt een beetje belachelijk, dus omdat jij perse anderhalf uur er tussen moet hebben moeten zij misschien wel voor 1 persoon de hele wedstrijd omgooien of moeten mensen dus langer gaan zitten wachten op hun prijsuitrijking omdat jij nog moet rijden..

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 21:22

Bedankt voor de tips.

Ik denk dat wat FriesWytske bedoelt, is dat als het mogelijk is graag anderhalf uur er tussen.

En dat begrijp ik wel. Je kan het toch altijd vragen of het mogelijk is? Zo niet, dan is dat jammer dan toch?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:30

Ja dan is het een ander verhaal, maar daarom zou ik zelf niet met een tijd aankomen. Ik zou gewoon vragen of ze er alsjeblieft rekening mee willen houden dat je ook nog op en af moet zadelen enzo. In ieder geval niet iets in de trant van ''ik heb perse 1,5 uur nodig en jullie zien maar hoe jullie het plannen''.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:08

Ik doe er een briefje of mailtje bij met veel alsjeblieft.. Mocht het niet passen dan niet, neem k er 1 mee.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:11

Vorig seizoen ook altijd 2 pony`s mee.
Deed nooit een briefje bij de coupons,zo nu en dan zaten de pony`s te dicht bijelkaar en dan mailde ik altijd even om meer tijd ertussen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:07

Ik stop er ook dan ook vaak een briefje bij of ze er rekening mee willen houden.
Binnenkort ga ik er misschien nog een 3e paard bij starten, dus dan word het helemaal plannen, met het hoe en wat.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:08

tot nu toe altijd het geluk gehad dat ik 2 verschillende klasses ging starten, en dus zowiezo al minimaal 2 uur tussen de 2 klasses had zitten.
helaas haalt mijn ene merrie de ander finaal in, dus vanaf juni start ik er 2 in dezelfde klasse :=
voor concoursen in de buurt stop ik er een briefje bij, en anders in ieder geval de vraag of de ene merrie als eerste mag ( die heeft echt 45 minuten inrij tijd nodig, de ander kan het met 25 minuten ook wel)
kan dit niet? dan start ik maar 1 dier. vind het zonde om zoveel geld,tijd en moeite erin te stoppen als je ngeen tijd hebt om de boel in te rijden.
wel zorg ik trouwens altijd voor een extra groom die het andere paard direct na de proef uitstapt, of in ieder geval het 2de paard al compleet heeft opgezadeld klaarstaan :j

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:28

Ik heb 2 pony's gereden in het b dressuur én b springen. :+ Dat was voor de organisatie ook altijd flink plannen. Er ging vaak gewoon een mailtje vooraf of er plek was etc. Daarbij vermelde ik ook altijd dat ik met 2 pony's kwam in dus ook nog eens dezelfde klasses. Is eigenlijk altijd wel goed gegaan, zelfs zo dat ik nog zelf voldoende tijd had om goed uit te stappen op en af zadelen en inrijden. :j Heb misschien maar 2 wedstrijden gereden dat de eigenaresse de volgende pony al zadelde en aan de hand mee stapte terwijl ik de eerste nog aan het rijden was en ik dus direct over kon stappen en zij de eerste vervolgens uitstapte en afzadelde.