Zelf ben ik 15 dus ik kan gewoon tussen de pony's starten. Het probleem is alleen dat wij geen eigen trailer hebben.
We kunnen opzich wel een trailer lenen, dat is helemaal niet zo'n groot probleem.
Maar bij mij in de buurt zijn ook niet veel ponywedstrijden. Ze zijn er wel maar dan rijd je gewoon met je pony tussen de paarden, tenminste, dat zei een vrouw bij mij op stal.
Bij mij op stal worden KNHS paarden-wedstrijden georganiseerd, minimaal 1x per maand. Dat is natuurlijk een stuk makkelijker!
Het probleem ligt hier alleen weer, dat ik dan met mijn Arabische Volbloed (pony) tussen de paarden start.
Veel mensen zeggen dat jury's hier een afkeur op hebben (Zo ook een kennis van mijn vader, die nooit d'r punten reed met d'r Arabier. Dat is dan wel een tijdje geleden), en dat ze bij de paarden een stuk strenger zijn dan bij de pony's!
Om die reden zal ik dus veel liever bij de pony's starten, waar we eigenlijk veel meer op z'n plaats zijn.

Nu vraag ik mij eigenlijk af of dat waar is, zijn ze bij de pony's minder streng dan bij de paarden?
En hebben ze echt zo'n grote afkeur voor E-pony's? Op zich kan mijn merrie wel meekomen met de paarden, ze heeft niet echt ponygangen, maar qua hoogte zie je het wel duidelijk.

Hopelijk kunnen jullie mij hieruit helpen! Ik wil graag op eigen terrein starten, maar als bij pony's leuker/beter is ga ik liever daarvoor!

Maar dat hangt ook weer gewoon erg af in welke regio je zit en voor welke wedstrijden je inschrijft natuurlijk.
)