verzorgpaard op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

verzorgpaard op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 10:56

Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus ik weet niet of het goed staat :o

Maar ik wil graag met mijn verzorgpaard op wedstrijd. Nou rij ik hem al ruim 2,5 jaar en eigenlijk heb ik het er nooit over gehad met de eigenaresse. Er is wel een andere verzorgster die met hem gestart is (maar 1x daarna stopte ze met verzorgen) maar die starte wel gelijk in de M1, want zijzelf was Z geweest en mijn verzorgpaard heeft M2 gelopen dacht ik. Maar de eigenaresse heeft het op dit moment heel druk met haar winkel die ze pas heeft. Of nouja daar heeft ze het natuurlijk altijd druk mee. Maar wie van jullie start ook met zijn/haar verzorgpaard? En hoe heb je dat aan de eigenaar gevraagt? En hoevaak gaan jullie dan op wedstrijd, en gaat de eigenaar dan altijd mee?
Sorry voor de vragen maar ik wil gewoon even weten hoe andere dat hebben gedaan. :o
Ik betaal trouwens niks voor mijn verzorgpaardje.
Alvast bedankt :)

sjorsie

Re: verzorgpaard op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:02

als de vorige verzorger er ook op heeft gestart zou ik het gewoon vragen, lijkt me wel dat je dit overigens volledig zelf moet betalen en dat de eigenaar zelf mee gaat lijkt me meer dan logisch als het op een ander terrein is, dus gewoon gaan vragen

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 11:06

@sjorsie
Ja maar die verzorgster reed natuurlijk wel een stuk beter als ik, en dat was in de tijd dat de eigenaresse nog geen winkel had, en het dus een stuk minder druk had.
Dat ik het zelf moet betalen is natuurlijk logisch.
Ja dat zijzelf mee gaat dat hoop ik aan de ene kant ook, voor als er wat gebeurt ofzo. Maar aan de andere kant weet ik niet of ze er tijd voor heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:09

Gewoon vragen, Als de vorige verzorgster ook al heeft gestart zou ik me er niet zo druk over maken. Ik denk dat je het wel zelf moet betalen, en de vraag is wil je dat ook? een startkaart kost 35 euro geloof ik. Coupons 17 euro en per proefje betaal je zo'n 5 tot 10 euro. En van dat geld zie je nooit meer iets terug (omdat het niet jou paard is die in waarde stijgt). Verder moet je nog een trailer en een auto hebben die je kunnen brengen. En iemand die die auto wil rijden en de hele dag kwijt wil zijn aan een wedstrijd.

En de afhankelijk van jou leeftijd zal de eigenaar waarschijnlijk wel mee willen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 11:13

Startkaart is een eenmalige kosten toch? En coupons 17euro, is dat dan per wedstrijd 17euro? Nee dat is waar dat het niet mijn paard is, maar ik vind het gewoon leuk om wat verder te komen, en wedstrijden te rijden. Want ik steig daardoor zelf natuurlijk ook. Een trailer heeft de eigenaresse zelf, en mijn moeder die wil dat wel, want ik rij nu FNRS proefjes, en dan is ze ook de hele dag kwijt. :)
Ja dat denk ik ook, dat ze mee wil, maar dat zou ik juist fijn vinden.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:16

Ik start met mijn beide verzorgpaarden, de ene ben ik net mee in de B begonnen. En de andere mag ik nu Z starten.
De eigenaresse vindt het helemaal geweldig.Al gaan we iedere week op concours, ze gaat als het even lukt altijd mee. De kosten van wedstrijden betaal ik helemaal zelf.
Je zou het haar gewoon voor kunnen stellen. Je hoort t gauw genoeg of ze het ziet zitten.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:17

startkaart betaal je elk jaar een bedrag voor aan de KNHS, eveneens elk jaar een bepaald bedrag naar je ruitervereniging en dan betaal je 17 euro voor een stapeltje coupons, waarvan je er dus 2 per wedstrijd nodig hebt en dan betaal je nog 2 keer startgeld aan de ruitervereniging waar je start, dat zal zo'n 12 -15 euro zijn

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:18

Dat zul je toch echt met de eigenaresse moeten overleggen,zij beslist tenslotte.Ben je met de andere verzorgster wel eens meegeweest op wedstrijd?Dan kun je eens kijken wat het allemaal inhoud en wat de eventuele kosten allemaal zijn.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:18

Ik ga ook met mijn verzorgpony op wedstrijd, maar ik heb het niet hoeven vragen, ik kreeg het aangeboden en zij betalen alles *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:19

xJess schreef:
Startkaart is een eenmalige kosten toch? En coupons 17euro, is dat dan per wedstrijd 17euro? Nee dat is waar dat het niet mijn paard is, maar ik vind het gewoon leuk om wat verder te komen, en wedstrijden te rijden. Want ik steig daardoor zelf natuurlijk ook. Een trailer heeft de eigenaresse zelf, en mijn moeder die wil dat wel, want ik rij nu FNRS proefjes, en dan is ze ook de hele dag kwijt. :)
Ja dat denk ik ook, dat ze mee wil, maar dat zou ik juist fijn vinden.

Startkaart is ieder jaar. En coupons zijn 17 euro voor 15 coupons geloof ik. En dan nog per proefje 5 tot 10 euro. Dus het is best duur wedstrijden rijden. Maar overleg het gewoon even met de eigenaaresse. En zorg ook dat je goede afspraken maakt, want het zou vervelend zijn als jij net je startkaart heb aangevraagd en coupons heb gekocht. Als ze dan ineens zegt dat je niet meer nodig bent. Want een startkaart en coupons kun je niet voor een ander paard gebruiken.

Edit: en dan ben ik nog de rijverening of ponyclub vergeten! dat is meestal zo'n 50-100 euro per jaar. En daar moet je lid van zijn..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-11 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:19

Ja, je kan toch gewoon 'ns tegen haar zeggen "eigenlijk zou ik best heel graag mee willen doen aan wedstrijden met xxx"
en dan haar reactie afwachten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:20

gewoon vragen, dan weet je het.

ik rij ook met mijn verzorgpaard wedstrijden. eigenaren komen soms te kijken, maar gaan meestal niet mee.
ik betaal de wedstrijen etc. wel zelf ook. vind ik meer dan logisch.
misschien goed voor je paard, maar je wordt er zelf ook beter van.

bokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:23

Gewoon vragen inderdaad, als het je leuk lijkt waarom niet? Je kunt altijd de mogelijkheden bespreken toch?

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:25

Ik reed vroeger ook wedstrijden met mijn verzorgpony! :)
Idd gewoon vragen! Zal vast wel mogen!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 11:35

Okee, bedankt allemaal :)
Maar bij ons is de rijvereniging 35euro per jaar, dus dat valt sowieso mee. Maar de eigenaresse is daar geloof ik al lid van. Moet ik daar dan ook nog lid van worden of niet? En hoef je als je 1 wedstrijd rijd, maar 1 coupon in te leveren?

Edit: Ja ik ben toen met de andere verzorgster mee geweest :)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:40

Laatst bijgewerkt door sjorsie op 20-03-11 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:41

xJess schreef:
Okee, bedankt allemaal :)
Maar bij ons is de rijvereniging 35euro per jaar, dus dat valt sowieso mee. Maar de eigenaresse is daar geloof ik al lid van. Moet ik daar dan ook nog lid van worden of niet? En hoef je als je 1 wedstrijd rijd, maar 1 coupon in te leveren?

Edit: Ja ik ben toen met de andere verzorgster mee geweest :)

Jij moet zelf lid zijn. en per proef 1 coupon. Dus rijd je op 1 wedstrijd 2 proeven (dat deed ik altijd) lever je dus 2 coupons in

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 11:41

Okee, dankjewel :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 11:44

En hoelang zijn die coupons en de startkaart dan geldig?
Sorry voor alle vragen :o

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:44

degene die op mijn paardje reed heeft het ook gewoon gevraagd
gewoon vragen nee heb je ja kun je krijgen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:46

xJess schreef:

als je nu eens naar die link gaat kijken van de KNHS, daar kan je alles vinden

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 11:54

sjorsie schreef:
xJess schreef:

als je nu eens naar die link gaat kijken van de KNHS, daar kan je alles vinden

Oh sorry, helemaal overheen gelezen. Ik ga even kijken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:21

Ik heb het destijds altijd gewoon gevraagd, ook ivm de papieren van het paard die mee moeten.
Ik heb tot dusver nog maar een keer een eigenaar getroffen die zelf altijd meegingen en ook reden met de trailer, verder heb ik het altijd zelf geregeld en kwam de eigenaar een paar keer per jaar eens zien als het in de buurt was ofzo.

Jij moet een lidmaatschap KNHS en een startkaart (geldig tot 31-12, dan moet je verlengen, je houdt wel dezelfde kaart), startcoupons (1 per proef, dus als er twee proeven zijn per wedstrijd moet je er twee opsturen, coupons zijn geldig zolang je je startkaart hebt en de gegevens nog kloppen), lidmaatschap vereniging (tot 31-12, dan verlengen), kringafdracht, de registratiekosten bij de KNHS (eenmalig) en dan het startgeld (per proef). Je moet ook zorgen dat je verzekerd bent tot een bepaald bedrag (zie de algemene reglementen van de KNHS).

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:28

Ik had een advertentie geplaatst dat ik een Fries paard zocht ongeacht leeftijd en ervaring wat ik graag wilde rijden en daarna op wedstrijd uit wilde brengen. Toen reageerde de eigenaresse dat ze een leuke friese merrie had staan. Ik mag zelf met trailer rijden dus ga ook zelf vaak op wedstrijd, de eigenaresse vind het ook erg leuk dus als ze tijd heeft gaat ze gezellig mee :) Wel mag ik hun auto en trailer altijd gebruiken dus dat is wel ideaal.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:22

ik zou het gewoon vragen ;-) een nee heb je een ja kan je krijgen :-)

en al dat startkaarten gedoe .... wat is dat duur zeg