Bij A de rijbaan verlaten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeenfred

Bij A de rijbaan verlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 15:59

Ik heb net het Proevenboekje & dvd voor 2011 binnen.
Ik heb de dvd even bekeken en wat mij opviel was dat bij Klasse B proef 3 & 4 het Bij A rijbaan verlaten anders voorgedaan werd dan dat ik gewend was en dat ik andere mensen op wedstrijd heb zien doen.
Namelijk:

Na het groeten tussen X en G werd er meteen links of rechts afgewend weer terug naar A. Ik ben gewend dat er eerst na het groeten recht word doorgestapt naar C en dat men dan rustig over de hoefslag naar A rijd!

Hoe doen jullie dit?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-03-11 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: lettertype aangepast

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:04

Ik rijd eerst naar de C en dan ga ik naar rechts naar de A over de hoefslag .Heb het ook nog nooit anders gezien.

nynkeenfred

Re: Bij A de rijbaan verlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:04

Oke,ik vond het ook al wat vreemd op de dvd staan

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:05

Ik ga meestal enkele passen rechtdoor en daarna ga ik links of rechts richting hoefslag en dan naar A :j
Vroeger was het (geloof ik, correct me if I'm wrong) zo, dat je echt C-M-B-A de rijbak moest verlaten, maar dat hebben ze afgeschaft. Dus je mag nu gewoon direct omdraaien als je dat wilt.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:06

Zoals jij het op de DVD heb zien staan zie ik het wel altijd in de L of M gebeuren. Maar ik dacht dat je gewoon nog naar de C toe moest rijden..

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:07

Ja klopt maar dit stond bij Klasse B

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:08

Zo snel mogelijk naar die A en/of uitgang. Doorrijden naar de C hoeft dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:09

Het verlaten van de rijbaan is vrijgelaten nu. Je mag dus zelf weten hoe je (in stap) naar de A gaat.. Vroegah was het onderdeel na het groeten ook nog voor een cijfer (C-H-E-A in vrije stap de rijbaan verlaten) nu niet meer.. Dit is trouwens bij de huidige proeven ook al zo dat het is vrijgelaten :j

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:10

ik doe dit zelf ook niet hoor vind het altijd zo lang duren haha ;)

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:11

Is er ook een manier waardoor je meer punten krijgt?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:12

Vroeger was dat idd zo dat je nog op een 'voorgeschreven' manier de bak moest verlaten. Je mag nu gewoon na het groeten meteen omdraaien als je dat wil. Je moet wel stappen, dat staat ook zo in het boekje (bij A in stap de rijbaan verlaten). Ik laat mijn pony na het groeten wegstappen en draai dan om richting A.

Danielle_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:16

aan het einde bij ons zeggen ze altijd: Voorwaarts in vrije stap de rijbaan verlaten.
Iedereen rijd dan wel door naar de C maar niet terug naar de A, gewoon over de hoefslag naar de uitgang.
Maar ik geloof dat je niet mag belonen tijdens de vrije stap, pas als je uit de bak bent.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:19

Zover ik weet, mag je na het groeten, dan is je proef immers klaar, meteen belonen als je dat wil.

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:19

Danielle_R schreef:
aan het einde bij ons zeggen ze altijd: Voorwaarts in vrije stap de rijbaan verlaten.
Iedereen rijd dan wel door naar de C maar niet terug naar de A, gewoon over de hoefslag naar de uitgang.
Maar ik geloof dat je niet mag belonen tijdens de vrije stap, pas als je uit de bak bent.

Klopt je mag dan niet belonen ik heb eens iemand dat zien doen en toen werd diegene gediskwalificeerd

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:20

Oke? Mischien ben ik een beetje in de war haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:20

Danielle_R schreef:

Dat mag nu wel hoor, na het groeten is het klaar en zolang je maar in stap de baan uitgaat mag je doen wat je wilt (bij wijze van :+ )

nynkeenfred, nee dus, de baan verlaten is geen onderdeel meer van de proef :n

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:22

Citaat:
Dat mag nu wel hoor, na het groeten is het klaar en zolang je maar in stap de baan uitgaat mag je doen wat je wilt (bij wijze van :+ )

Op de dvd komt nog in beeld bij A in stap de rijbaan verlaten dus ik weet het nu ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:23

nynkeenfred schreef:
Citaat:

Op de dvd komt nog in beeld bij A in stap de rijbaan verlaten dus ik weet het nu ook niet

Ff in het boekje kijken en dan zie je dat er voor dat onderdeel geen cijfer meer staat.. Dus het is geen onderdeel meer waar je een punt op krijgt :n

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:25

Citaat:
Ff in het boekje kijken en dan zie je dat er voor dat onderdeel geen cijfer meer staat.. Dus het is geen onderdeel meer waar je een punt op krijgt :n

Ja i kzie het bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:06

Amira_ schreef:
Zoals jij het op de DVD heb zien staan zie ik het wel altijd in de L of M gebeuren. Maar ik dacht dat je gewoon nog naar de C toe moest rijden..

Ja dat klopt, zie ik het ook wel eens gebeuren. Ik weet ook dat je gewoon om mag draaien, persoonlijk zou ik liever doorrijden naar de C :)
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 19-03-11 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: off-topic quote verwijderd

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:23

Afgelopen maandag toelichting gehad op de nieuwe proeven:
In verband met het snel wisselen van ruiter in de ring liever niet helemaal naar de C stappen. Dus na het afgroeten even netjes rechtuit wegstappen en dan zo snel mogelijk de ring uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:41

Ik ga gewoon eerst naar C.