Vraagje m.b.t. promoveren bij springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Voske1978

Vraagje m.b.t. promoveren bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 13:43

Vraagje:

Ik rij met paard A op dit moment in de klasse B (springen) en heb 6 winstpunten. Dit wordt mijn eerste outdoor-seizoen en ik ben van plan om de selektiewedstrijden te rijden om hopelijk aan de kampioenschappen deel te gaan nemen.

Nu is mij aangeboden om paard B te gaan rijden en uit te brengen. Dit paard B heeft in het verleden Z gelopen. Met dit paard B wil ik eigenlijk zo snel mogelijk in de L starten, mijn vraag is nu wanneer mag ik dit?

Ik ga er vanuit dat ik met paard A begin mei 10 winstpunten heb in de B. Ik wil met hem niet promoveren, want dan mag (als ik dat haal) ik niet mee doen aan de kampioenschappen eind augustus. Mag ik met paard B, als ik met paard A, 10 winstpunten heb starten in het L, of moet ik met paard A eerst in de L starten voor ik met paard B in de L mag starten?

Heb internet al afgezocht, maar krijg het niet gevonden.

Dorus

Re: Vraagje m.b.t. promoveren bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:49

Dit staat toch in de regelementen van de KNHS vermeld.
Je moet moet met paard A L geklasseerd zijn om met paard B in de L te mogen starten. De snelste manier om met paard B naar het L te komen is door met paard B de nodige winstpunten bij elkaar te rijden.

Aangezien dit een reglementsvraag is zal dit topic waarschijnlijk snel gesloten worden dus ik adviseer je even op de site van de KNHS de reglementen door te spitten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:51

Heel simpel. Er zijn twee uitgangspunten:
- Winstpunten gelden alleen per combinatie
- Je moet in de hoogst gezamenlijke klasse starten

Zolang jij niet met een ander paard L geklasseerd bent (geweest) is jouw hoogste klasse dus B springen en moet je dus met paard B ook B springen starten. Pas als je een wp in het L springen hebt gehaald (dus alleen L starten is niet genoeg), wordt jullie hoogst gezamenlijke klasse L en dan kan je L starten. Anders moet je gewoon tien winstpunten rijden in het B.

Dus je kan op twee manieren L gaan starten met paard B:
- Met Paard A een wp in het L springen halen
- met paard B 10 wp'en in het B springen halen

als je al B gestart met paard B en je hebt nog geen 10 wp'en maar wel een wp in het L met paard A, mag je trouwens wel versneld promoveren.

Aan jou de keuze.

Voske1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 13:58

Falona schreef:
Dit staat toch in de regelementen van de KNHS vermeld.

Aangezien dit een reglementsvraag is zal dit topic waarschijnlijk snel gesloten worden dus ik adviseer je even op de site van de KNHS de reglementen door te spitten.

Die heb ik al enkele malen doorgespit, maar ik snapte het gewoon niet, vandaar de vraag. Als je het antwoord weet lezen reglementen altijd makkelijker dan als je het niet weet.

Maar bedankt voor beide antwoorden, het is me helder.

Anoniem

Re: Vraagje m.b.t. promoveren bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:54