Pony klaar voor BB springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Pony klaar voor BB springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 19:18

Haalloow..
Ik wilde even jullie mening vragen.
Ik heb me ingeschreven (voor 16-04) een BB springparcours, en heb een aantal vragen :o

Wat is de hoogte (d pony) Ik dacht TOT 80cm?
Vinden jullie mijn fjord te jong? (wordt in mei 5, is officieel dus al 5)
zou hij een parcours van 80 moeten kunnen volhouden? wij hebben helaas maar 1 staander, en niet zon grote bak...
Hij vind springen erg leuk, maar als ik het te vaak (4 keer per week ofzo) ga doen dan natuurlijk begint hij te weigeren...

Hij heeft nu al een keer 1.00 gehaald, en los 1.10.
Maar een heel parcours is wel wat anders...

We zijn nu aan het oefenen met passen tellen, en dat gaat re-de-lijk, hij komt soms niet uit, of soms trekt hij teveel omdat hij te hard wilt, maar 8v/d10 keer gaat de sprong netjes! :)

Wat denken jullie?
Hier moest ik meer naar voren, ben daarop ook aan het oefenen ;) want mijn houding is niet super..
Afbeelding
Vriendin van mij op co 75 cm (ze is totaal andere paarden gewend, dus ze moest nog eventjes wennen)

Afbeelding

Hier waren we het uitkomen aan het oefenen, en dat hij na de sprong meteen door galopeerd, vaak wilt hij terug vallen... (vandaar dat ik dus naar voren kom, om hem voorwaarts te houden...)

Afbeelding

Anoniem

Re: Pony klaar voor BB springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:26

Je moet op je gevoel afgaan, en als ik jou zo hoor zou ik eerst naar een terrein gaan waar je kunt oefenen, zijn zat ponyclubs of maneges die dit aanbieden.

Dit staat trouwens verkeerd ;)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 19:32

oh, ik wist niet waar ik het anders moest neerzetten.
Het probleem is dat we zelf geen trailer ofzo hebben, dus is die mogelijkheid er niet echt... ben allang blij dat ik nu een bak heb :D (de wedstrijd is op loop afstand, 10 min lopen)

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:33

Bij ons in de omgeving kan je zelf je hoogte kiezen bij het BB springen.
Voor een D-pony is een normaal B parcours inderdaad 80 cm, maar bij het BB zou (bij ons in de buurt dan) ook gewoon 50 en 60 of zelfs 40 cm kunnen springen :)
Een BB parcours zie ik als een parcoursje waarin je rustig kan oefenen en in jouw geval lijkt me zoiets wel ideaal omdat je thuis niet die mogelijkheid hebt :j
Ik zou het gewoon doen :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:38

Nja, je kan het altijd proberen toch :) ?
Denk alleen dat je wel erop moet rekenen dat jullie niet hebben geoefend met parcoursen, dus wendbaarheid, passen tellen, uitkomen voor de sprong zal niet echt super gaan denk ik..
Je kan ook zelf hindernissen maken, met 2 emmers en een balkje of een boomstammetje erop :)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 19:40

Ja, ik wil ook emmertjes gaan gebruikenm maar onze bak is 18 bij 20 ofzo.. :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:58

Anders ga je toch gewoon een keer ergens oefenparcours springen?
Is ook leuk.

Hoevaak spring je in de week, lees ergens als je het 4 x per week doet gaat hij weigeren....
Vergeet niet dat je er ook dressuur matig nog wat mee moet doen, want je wilt wel netjes de bochten inrijden etc. En zelf diegene zijn die bepaald wat het tempo is.

Bak van jullie zal geen 18 bij 20 zijn, dat is zelfs nog geen grote volte.
Hij zal dus wel iets groter zijn? Hoop ik?

Maar als die vereniging waar je gaat starten maar 10 minuutjes lopen is, kan je daar toch ook lessen?
En een keer andere hindernisjes springen?
Ik ga ook altijd te voet of te paard (10 minuten) naar de vereniging (wij hebben geen bak)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 20:46

Ja wil het wel gaan vragen, wss is het wel wat verder blijkt, dus ga van de week er een keer lopend naartoe, en iig een berichtje sturen naar die stal :))