kur op muziek schrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

kur op muziek schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:17

heey

binnenkort is er weer een kur op muziek wedstrijd. alleen nu heb ik een probleem.
Hoe schrijf je een correcte kur op muziek en hoe maak je de muziek er bij?

we hebben zelf ook geen 20-40 bak, maar een 15-30 denk ik.

Ik doe een L proef.

heeft iemand tips oid?

alvast bedankt :j

Urielle

Re: kur op muziek schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:24

Mijn aanpak:
Uitgaande van de verplichte onderdelen (en de verboden onderdelen :P ) schrijf je de proef uit, beetje originele lijnen en proberen te starten en te eindigen met de beste onderdelen van je paard en een beetje smokkelen met de mindere onderdelen.

Dan ga je je proef rijden en klokken of het binnen de tijd valt (beetje marge nemen ook). Evt. herschrijven tot het wel binnen de tijd valt.

Dan opnemen op video, een aantal keren. Dan ga je er muziek bijzoeken die overeenkomt met de gemiddelde beweging van je paard.

Dan ga je het op de computer onder elkaar zetten.

Dan de kur trainen met de muziek erbij, evt. nog her en der wat aanpassen tot het echt klopt met elkaar.

En dan brand je twee finale versies, een om af te geven en een op reserve voor als er wat mee gebeurt.
Test ook van te voren op verschillende installaties of hij echt wel afspeelt.

Jij zult dus ergens een bak moeten regelen 20x40 waar je je kur VEEL kunt gaan oefenen en liefst waar ze ook een installatie hebben (auto bij de bak parkeren en radio goed hard kan natuurlijk ook, of evt. een MP3 speler of Ipod maar bij mij vallen dopjes onder het rijden uit mijn oren :+ ).

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:41

okee bedankt voor de tip :j

heb al wel muziek, hele leuke :P dus ga dan proberen of ik het ook andersom kan doen, en als dat niet wil dan ga ik de muziek een beetje knippen en plakken totdat het wel goed is :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:33

Dat kan ook hoor, ik heb ook dat als ik muziek hoor, dat ik gelijk denk deze oefening is leuk bij dit riedeltje en bij dat riedeltje zou ik dat moeten doen. Maar dat probeer ik dan een beetje in te passen in de kur.
Ik probeer iig alleszins te voorkomen dat ik moet starten met een onderdeel wat het paard echt nog niet goed kan, de eerste klap is een daalder waard!

eelk148

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:42

een kur op muziek lijkt me echt supper leuk om te doenmaar helaas op mijn mange word dat niet georganiseerd

Mariovl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:07

Hey Lovemario , ik heb nog wel een L kur incl choreografie voor je.

Stuur een PB tje als je interesse hebt.

Ik maak ook kurmuziek op maat!

mvg Mario (da's toeval)