In Nederland hebben jullie toch een wedstrijd systeem van M tot Z ? Ik snap het niet goed waarom we dit niet doen in Belgie. In Belgie beginnen jumpings gewoonlijk vanaf 70 of 75 (wat poedersuiker is als je maar juist begint met wedstrijd) en dressur begint gewoon vannaf initiatieproef weet iemand van jullie ofdat er maneges of wedstrijden in Belgie die het op dezelfde manier doen als in Nederland?
bij ons begint officieel bij 60cm, maar er zijn oof veel jumpings die bij 80cm beginnen. Je moet wel normaal gezien een B-brevet hebben gehaald om officieel te mogen meedoen en een étrier d'or ( een C 01 licentie) voor wallonië.
hoe het verder in Vlaanderen gaat weet ik niet echt . In WalloniË heb je verschillende licentie's nodig om verschillende hoogtes te doen.
De LRV volgt met de dressuur ongeveer het Nederlandse systeem, afgezien dan weer van promotie en degradatie. Springen weet ik niet, het B-springen bij de paarden in Nederland is 1 meter, het BB 80 cm.
Jola
Geplaatst: 08-03-11 14:36
Bij de Trens kun je oefenparcours meedoen, die staan op 50 cm. Is zowel voor pony's als paarden.
History_
Geplaatst: 08-03-11 15:41
voor dressuurwedstrijnden met een vergelijkbaar systeem als in Nederland moet je idd bij de lrv zijn www.lrv.be
wat bedoel je met initiatieproef in de dresuur? (is dat iets van lrv ofzo?) ik rij bij de VLP, totaal ander systeem dan in Nederland hier is het sub-provinciaal E-E en dan Provinciaal E-E-A-L-M (onze L is heel ander niveau dan de Nederlandse)
initiatieproef is aparte proef van de HROV zonder galop (iets als BB/bixie in NE dus) Heb 'm zelf gereden. HGVBB heeft die niet, antw en w-vl weet ik niet hoe t daar zit.