Nieuwe bodems Waspik?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carone

Nieuwe bodems Waspik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:38

Zit de kalender door te nemen voor het buitenseizoen.
Zie bij Waspik de vermelding dat er nieuwe bodems zijn.
Het is te ver om er zomaar even heen te rijden, maar ben wel benieuwd.
Zijn er hier mensen die er al een keer zijn geweest??

http://www.startlijsten.nl/startlijsten ... p?id=83441

Tooske

Re: Nieuwe bodems Waspik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:40

Voor zover ik weet ligt dat er nog niet in hoor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:50

Voor mij is het al enige jaren geleden. De losrijbak buiten was altijd fijn (ik startte binnen toen), ook al had het enorm geregend.
Buiten heb ik er nog niet gereden. Ik heb gehoord dat de bodems daar erg zwaar waren buiten.

Ben dus benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn over de nieuwe bodem :). Is wellicht leuk om weer eens naar Waspik te gaan.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:57

Ik zag het ook op startlijsten staan.
Ik ben ontzettend benieuwd hoe de bodems nu zijn, ik startte daar niet meer buiten omdat die bodems zo slecht zijn/waren, maar als die nu beter zijn ga ik er zeker naartoe!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:29

Arielle_ schreef:
Ik zag het ook op startlijsten staan.
Ik ben ontzettend benieuwd hoe de bodems nu zijn, ik startte daar niet meer buiten omdat die bodems zo slecht zijn/waren, maar als die nu beter zijn ga ik er zeker naartoe!

Helemaal mee eens!

Het zou echt goed nieuws zijn als het echt waar is.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 09:59

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:02

Staat alleen niet wat voor bodems er nu komen dan?
Maargoed, zal zeker beter worden dan dat ze eerst hadden, want die waren echt heeeeel zwaar!

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:00

Ik volg het even! ik was eigenlijk van plan daar niet meer te starten vanwege de bodems.. maar als die verbeterd zijn.......... :)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:49

Op de foto kun je het al een beetje zien. Denk dat het normale zandgrond is met een drainage. Ik ga in april wel even kijken tijdens de wedstrijddagen hoe het gaat met het rijden. Ben wel heel erg benieuwd.

Athlete

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:07

Wat fijn dat iedereen onze wedstrijden, de organisatie en de sfeer zo waardeert! Uiteraard hebben wij ook gemerkt dat onze bodems zwaarder werden. Juist om onze tevreden wedstrijdgasten (zie bijvoorbeeld onderstaand topic) tegemoet te komen hebben wij gemeend dat het tijd werd om onze bodems te vernieuwen!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1329336&hilit=waspik

Graag nodigen wij iedereen uit om onze nieuwe bodems op wedstrijden uit te testen. Ons outdoor seizoen start op 2 en 3 april a.s. (voor startmogelijkheden: e-mail: wedstrijdsecretariaat@stalallure.eu). De wedstrijdkalender is te vinden op http://www.knhs.nl, http://www.startlijsten.nl en natuurlijk op onze eigen website: http://www.stalallure.eu. Wij zijn blij met de toekenning van de KNHS voor het organiseren van ZZ-Licht wedstrijden!

Wij verheugen ons op de komst van de nieuwe generatie jeugd wedstrijdruiters en -amazones, want onze vereniging mag dit jaar van de KNHS ook ponywedstrijden organiseren. Ook de Waspikse Ruiterweek 2011 zal dit jaar voor de eerste keer opengesteld zijn voor pony-combinaties!

De bodems zijn beide voorzien van drainage (aangelegd door een grondverzet bedrijf), vervolgens hebben wij een speciaal mengsel van zand en een toplaag van 100% natuurlijke kokosvezel aangebracht. De kokosvezel is een natuurlijk product dat ongevoelig is voor weersinvloeden en heeft een lange standtijd. Het resultaat van deze toevoeging is dat onze ringen veel stabieler zijn geworden. Bovendien geeft deze vezel een mate van veerkracht die de natuurlijke bewegingen van het paard ten goede komen.

Wij hebben bewust gekozen voor dit product, omdat Stal Allure ook haar milieubewuste verantwoordelijkheid wil nemen.

Wil je meer weten, neem gewoon contact met ons op: http://www.stalallure.eu

Tot ziens op Stal Allure!

Met groeten,

Janine Wijnberg/Stal Allure

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 07:55

Wat is er hard gewerkt bij stal Allure, die bodems zien er toppie uit
Laat die wedstrijden maar beginnen , ik ben reuze benieuwd naar ieders reactie :-)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:27

Dat ziet er inderdaad goed uit. Ik wilde sowieso mijn rentree daar weer maken na een afwezigheid van anderhalf jaar. Ben heel benieuwd!

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:50

Gezellig!! Je kan zelfs voor dit weekend nog inschrijven *D er zijn nog enkele startplaatsten vrij.
E-mail: wedstrijdsecretariaat@stalallure.eu
Telefoon: 06 23562315 (maandag t/m vrijdag tussen 19:30 en 20:30 en op wedstrijddagen)
Groetjes,
MissQ

Athlete

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:45

De startlijsten staan online op www.startlijsten.nl. De open plaatsen zijn rood gemarkeerd. Tot a.s. weekend!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:53

MissQ: dit weekend komt nog te vroeg na de winterstop. Eerst nog even een maandje goed doortrainen.

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:53

@Karijn Maakt niet uit hoor, volgende maand is ook mooi!
Veel plezier met de trainingen +:)+

Athlete

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:21

Gisteren de bodems weer getest (er was wat regen gevallen) en..... SUPER te rijden!! *\o/*

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:51

Athlete schreef:
Gisteren de bodems weer getest (er was wat regen gevallen) en..... SUPER te rijden!! *\o/*

Ik start komende zondag in de Z1 dus ben helemaal blij met dit nieuws! *\o/*

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:01

En? Hoe waren de bodems?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:25

Nou ik heb niet bepaald goed nieuws gehoord over de bodems (en dat is nog zacht uitgedrukt :=)

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:22

Nou, ik doe het wedstrijdsecretariaat en ik heb heel veel goed nieuws gehoord over de bodems!! :))

Athlete

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:51

Zaterdag was een droge, zonnige dag, waardoor we besloten hebben de banen tussen de M en het Z water te geven. Van zaterdag op zondag nacht is er een enorme plons regen gevallen, geen natte plek te bekennen!

De reacties: De bodem moet op sommige plaatsen nog iets meer gaan zitten (met name op de korte zijde aan de kant van de juryhuisjes)

Voor een nieuwe bodem al super te rijden, zeker t.o.v. de zandbodems die er eerst in lagen

Mijn paard blijft mooi op de bodem, de hoeken bij H en M verdienen nog wat aandacht

Eerlijke bodem, niet te hard, niet te verend

Gewoon de komende 3 weken beregenen, dan mengt de vezel zich nog beter

De jury's: Top, de combinaties zijn heel goed te beoordelen. Knap voor een bodem die net in gebruik genomen is. De hoeken bij H en M moeten nog gaan zitten.

De fotograaf: Ik heb nog nooit zulke mooie foto's gemaakt! Het is net of ik aan het fotograferen ben in een tuincentrum!

Wij: Loonwerker gebeld: de vezel moet nog iets beter verdeeld worden zodat we tussendoor ook kunnen slepen. Pauze inlassen om water te geven is geen overbodige luxe gebleken. We hebben de bodem laten liggen zoals die gisteren was na de laatste combinatie zodat we vandaag kunnen beoordelen waar aandacht aan gegeven moet worden.

Iedereen bedankt voor de eerlijke, kritische reacties! Dat helpt ons om de kwaliteit verder te verbeteren.

@ Arielle: Je bent van harte welkom om de bodem te komen proberen, buiten de wedstrijden om, zodat je je eigen oordeel kunt vellen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:53

Ja ik heb het inderdaad zelf niet meegemaakt/gezien dus dat zal ik zeker nog willen doen, maar wat ik van meerdere mensen gisteren heb gehoord is dat ze het echt te zwaar vonden en de hoeken niet in konden rijden omdat ze paarden daar echt heel ver weg zakte.

Athlete

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:08

Het is altijd de uitdaging tussen te hard of te zacht en ook wij moeten de bodems nog leren kennen. Er ligt nu ook drainage onder, waardoor er ook teveel vocht verloren kan gaan. De Nederlandse weerberichten zijn lang niet altijd betrouwbaar, waardoor het soms lastig inschatten is of we wel of niet kunnen beregenen. Nu hebben we weer ruim 6 weken de tijd om te testen met wateren en slepen.

Over het algemeen waren de reacties bijzonder positief. Bij doorvragen bleken de kritische kanttekeningen zoals ik in mijn vorige post beschreven heb, maar de mensen hadden allemaal het idee dat dit in orde komt, zodra de bodems langer zitten en verzadigd zijn met water. Dat blijkt ook wel uit de inschrijvingen voor de volgende wedstrijd van de ruiters en amazones van afgelopen weekend.

We zijn en blijven afhankelijk van de ervaringen van onze wedstrijdruiters en hebben zodoende ook goed geluisterd naar de reacties!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:20

Positief te horen dat jullie zelf nog erg kritisch zijn. Hopelijk wordt de bodem ook dan op die punten verbeterd en blijft de bodem aandacht krijgen.

Welke fotograaf was er aanwezig? Ik ben wel benieuwd naar de foto's die er zijn gemaakt, o.a. van een stalgenootje.