Hoe wedstrijdklaar maken dressuurpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BenWLOVER

Hoe wedstrijdklaar maken dressuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 18:53

Hallo,

Ik moet voor mijn school een lijst maken met hoe ik een paard voor de dressuur wedstrijdklaar kan maken.
Nu heb ik hier totaal geen verstand van!
Ik dacht dat ik hier wel terecht kon met deze vraag:

Wat moet ik allemaal doen om mijn paard tip top in orde te hebben voor een officiële dressuurwedstrijd?

Ik hoop dat jullie mij in de puntjes aan toe kunnen vertellen wat ik allemaal moet doen om en wedstrijdklaar paard te krijgen.

Alvast bedankt!

BenWLOVER

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:56

Paard met netjes getoiletteerd zijn, zelf moet je ook netjes aangekleed zijn. Zorg dat je paard in balans is en op 4 benen loopt. Zijn conditie is ook belangrijk en de juiste voeding voor de juiste balans om te kunnen 'presteren'. Denk dat het belangrijkste is hoe je je paard presenteer, afhankelijk van het niveau dat je rijd.

en er zijn vast nog mensen die meer aanvuling kunnen geven.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 19:23

Ok dankjewel!

Weetje misschien ook iets over het uiterlijk?
Knotjes maken dat kan ik en ziet er ook best grappig uit hi.
Maar ik heb niet zo'n goed ideee wat ik met de staart en hoefjes en snorharen moet doen eigenlijk?
Zogezegt heel het uiterlijk daar gaat de opdracht als het goed is over.

bedankt!

misz_irene

Re: Hoe wedstrijdklaar maken dressuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:35

Ik scheer de oren netjes uit, kaaklijn bijscheren en veel mensen scheren de snorharen af (al ben ik hier geen fan van). Verder was ik de witte benen en vet ik de hoefjes mooi in. De staart mag in gevlochten worden maar ook los. Misschien is het een idee om het wedstrijd regelement op te zoeken op KNHS.nl daar staat precies s wat wel en niet mag.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 19:50

misz_irene schreef:
Ik scheer de oren netjes uit, kaaklijn bijscheren en veel mensen scheren de snorharen af (al ben ik hier geen fan van). Verder was ik de witte benen en vet ik de hoefjes mooi in. De staart mag in gevlochten worden maar ook los. Misschien is het een idee om het wedstrijd regelement op te zoeken op KNHS.nl daar staat precies s wat wel en niet mag.

ok hartstikke bedankt!
ben ik alweer iets verder.

Ehm.. welk regelement bedoel je dan eigenlijk?
want ik heb het algemene en specifiek dressuur hier liggen maar het enige wat er in staat is manen gevlochten, kort geknipt of afgeschoren en staart los of bijgeschoren of gevlochten..
meer staat er niet in...

ik zelf dacht idd ook al aan de oortjes en hoefjes ook van tastharen knippen ben ik ook niet zo...

bedankt!

Anoniem

Re: Hoe wedstrijdklaar maken dressuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:43