even een kort vraagje:
Wat doen jullie als je paard op wedstrijd in de verkeerde galop aanspringt?
Overnieuw of doorrijden?
Dankje!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kleinvosje schreef:Nee, terugnemen, er worden pas in het Z wissels gevraagd. Paard zelf over laten springen heeft niets te maken met rijvaardigheid, maar meer met ongehoorzaamheid aan de hulpen en eigenwijzigheid van het paard.
kleinvosje schreef:Jouw paard kent de hulpen ervoor, maar dan nog zou ik liever zien dat je terug neemt en overnieuw aanspringt, zeker in de lagere klasses. Over het algemeen genomen zijn de paarden in de lagere klasses nog niet zo ervaren dat ze een zuivere wissel op de hulpen kunnen.
@Daisies, daar ben ik het niet mee eens, het paard galoppeert wel in arbeidsgalop, maar er wordt een linker of een rechter galop gevraagd. Gaat een paard in de verkeerde galop, dan wordt het figuur dus niet goed uitgevoerd.
kleinvosje schreef:Jouw paard kent de hulpen ervoor, maar dan nog zou ik liever zien dat je terug neemt en overnieuw aanspringt, zeker in de lagere klasses. Over het algemeen genomen zijn de paarden in de lagere klasses nog niet zo ervaren dat ze een zuivere wissel op de hulpen kunnen.
@Daisies, daar ben ik het niet mee eens, het paard galoppeert wel in arbeidsgalop, maar er wordt een linker of een rechter galop gevraagd. Gaat een paard in de verkeerde galop, dan wordt het figuur dus niet goed uitgevoerd.
lucifertje schreef:kleinvosje schreef:Nee, terugnemen, er worden pas in het Z wissels gevraagd. Paard zelf over laten springen heeft niets te maken met rijvaardigheid, maar meer met ongehoorzaamheid aan de hulpen en eigenwijzigheid van het paard.
Tenzij je hem zelf laat omspringen. Ik heb ook zo'n paard wat om een poep en scheet wisselt. Heel handig voor de Z maar niet voor de B. Heb vaker op mijn coupon gehad, dat het goed was dat ik hem zelf op mijn hulp natuurlijk had laten terug springen. Anders krijg je het gezeur, dat het paard iedere keer omspringt jij hem terug pakt en dat het paard het weet en dan dan steeds terug valt in de draf.