Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Vervolgens moet je coupons aanvragen die je opstuurt naar de vereniging waar je wedstrijd gaat rijden, dit is als ware je 'startbewijs'. Neem altijd je startkaart, pasport en extra coupons mee op wedstrijd. Verder moet je uiteraard een proevenboekje kopen of proefjes van internet afhalen. Ook moet je een mooi wedstrijdteneu bij elkaar zoeken, bestaande uit een jasje, plastron enz. (staat ook allemaal op de site van de knhs en genoeg op bokt als je even zoekt onder wedstrijd rijden ofzo). Voordat je op wedstrijd gaat moet je ervoor zorgen dat je paard/pony er netjes en verzorgt uitziet.
). Sjolvir schreef:De gouden tip.
Als je al lid bent van een vereniging en alles netjes hebt aangevraagd.
Vraag iemand mee die al vaker op wedstrijd is geweest en je wil helpen de eerste keren!
(meesten vinden dat niet erg, heb je meteen ervaren voorlezer te pakken en iemand die je zelfs verteld
dat je veiligheids speldjes mee moet hebben of zo. En vaak weten die wel een leuke wedstrijd in de buurt)
. Je kan een aantal selecteren, en dat zijn er aardig wat volgens mij die je in een x kan doen.
Linnietje schreef:Je kan je rijvereniging een mailtje sturen dat je wilt gaan starten.
Ze helpen je vaak wel op weg. Mijn rijvereniging regelde de startkaart + coupons.
Ze vertellen je ook wel welke gegevens belangrijk zijn voor het KNHS.
Daarna kijk je op startlijsten, zoek je leuke wedstrijden uit, stuur je je coupon(s) op (afhankelijk van 1 of 2 proeven).
Dan kom je vanzelf op de lijst te staan. Ter controle kun je het secretariaat altijd bellen of ze je spullen hebben ontvangen.
Dan ga jij lekker thuis oefenen en lessen en komt het helemaal goed

Citaat:Welkom op Mijn KNHS.
Let op: Vanaf 1 juni 2010 is het aanvragen van startkaarten, startcoupons, wijzigingen etc. alleen nog maar mogelijk via Mijn KNHS.
Vanaf 1 juli worden de aanvragen die per post worden ingediend NIET meer in behandeling genomen.
Het enige wat helaas nog niet via Mijn KNHS kan is het aanvragen van een endurance/aangespannen/menstartkaart en het activeren van bestaande combinaties. Wil je een bestaande combinatie activeren stuur dan een mail naar ledenservice@knhs.nl.
Kaygee schreef:Ik kreeg de eerste keer na aanmelding automatisch startcoupons meegestuurd. Als ze op zijn kan je ze super makkelijk bestellen bij mijnknhs.nl
Ik weet niet of je nog via je rijvereniging lid kan worden van de knhs, ik dacht dat dat laatst veranderd was en dat je dat nu zelf aan moet vragen op knhs.nl. Maar dit kan ik ook fout hebben
Edit: even een quote van mijnknhs.nlCitaat:Welkom op Mijn KNHS.
Let op: Vanaf 1 juni 2010 is het aanvragen van startkaarten, startcoupons, wijzigingen etc. alleen nog maar mogelijk via Mijn KNHS.
Vanaf 1 juli worden de aanvragen die per post worden ingediend NIET meer in behandeling genomen.
Het enige wat helaas nog niet via Mijn KNHS kan is het aanvragen van een endurance/aangespannen/menstartkaart en het activeren van bestaande combinaties. Wil je een bestaande combinatie activeren stuur dan een mail naar ledenservice@knhs.nl.
Het is mij dus niet duidelijk of de vereniging dat moet doen of jiijzelf..