Wat moet ik allemaal regelen voor wedstrijden rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Wat moet ik allemaal regelen voor wedstrijden rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 22:46

Hoi,

Ik wil weer wedstrijden gaan rijden maar nu officieel.
Dus wat moet ik allemaal regelen..

Ik hoor van alles over start kaart start coupons etc etc.

Ik ben lid bij een rijvereniging en paard is netjes geent en gechipt etc.

Wie o wie kan me in Jip en Janneke taal uit leggen wat ik nu allemaal moet regelen voor ik met mijn paard in de trailer opweg ben naar de wedstrijd.

Heel erg bedankt.
Groetjes Valerie

Sim

Re: Wat moet ik allemaal regelen voor wedstrijden rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:51

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:52

Als eerst moet je inderdaad een startkaart aanvragen, dit kan via de vereniging waarvan je lid bent, op http://www.knhs.nl staat daarover alle informatie die je nodig hebt ;). Vervolgens moet je coupons aanvragen die je opstuurt naar de vereniging waar je wedstrijd gaat rijden, dit is als ware je 'startbewijs'. Neem altijd je startkaart, pasport en extra coupons mee op wedstrijd. Verder moet je uiteraard een proevenboekje kopen of proefjes van internet afhalen. Ook moet je een mooi wedstrijdteneu bij elkaar zoeken, bestaande uit een jasje, plastron enz. (staat ook allemaal op de site van de knhs en genoeg op bokt als je even zoekt onder wedstrijd rijden ofzo). Voordat je op wedstrijd gaat moet je ervoor zorgen dat je paard/pony er netjes en verzorgt uitziet.

Op http://www.startlijsten.nl kan je je opgeven voor wedstrijden bij jou in de buurt (of eventueel niet in de buurt :P).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:55

De gouden tip.

Als je al lid bent van een vereniging en alles netjes hebt aangevraagd.
Vraag iemand mee die al vaker op wedstrijd is geweest en je wil helpen de eerste keren!

(meesten vinden dat niet erg, heb je meteen ervaren voorlezer te pakken en iemand die je zelfs verteld
dat je veiligheids speldjes mee moet hebben of zo. En vaak weten die wel een leuke wedstrijd in de buurt)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 23:11

Sjolvir schreef:
De gouden tip.

Als je al lid bent van een vereniging en alles netjes hebt aangevraagd.
Vraag iemand mee die al vaker op wedstrijd is geweest en je wil helpen de eerste keren!

(meesten vinden dat niet erg, heb je meteen ervaren voorlezer te pakken en iemand die je zelfs verteld
dat je veiligheids speldjes mee moet hebben of zo. En vaak weten die wel een leuke wedstrijd in de buurt)

M'n instructrice gaat mee op wedstrijd is namelijk ook een vriendin van me;)
en die heeft al wedstrijd ervaring.

Over de coupons... uuhmm
Kan je daar gewoon een hele zwik van aanvragen?
Die je dan gewoon opstuurd naar de Club waar je wedstrijd wil rijden?
en waar kan je die dan aan vragen?

Thnx

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:21

Coupons vraag je aan bij de knhs, en die stuur je inderdaad op (per post) naar de vereniging ;). Je kan een aantal selecteren, en dat zijn er aardig wat volgens mij die je in een x kan doen.
Wel fijn dat je iemand hebt die meegaat, zo kom je er wel het makkelijkste in.
Succes.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:30

Vraag je vriendin, die kan je zo helpen ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:30

witte rijbroek-rijjasje- rijlaarzen-cap- (sporen of zweep)- enz.-enz.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 23:40

Sjors493 schreef:
witte rijbroek-rijjasje- rijlaarzen-cap- (sporen of zweep)- enz.-enz.

Ja dat snap ik zelf ook wel :P
haha

Ze zien me aan komen in me roze rijbroek zonder cap op me gympe

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 23:42

Linnietje schreef:
Vraag je vriendin, die kan je zo helpen ;)

Haha mja uuhhm
maar das en warhoofd dus die vergeet de helft rustig

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:50

Je kan je rijvereniging een mailtje sturen dat je wilt gaan starten.
Ze helpen je vaak wel op weg. Mijn rijvereniging regelde de startkaart + coupons.
Ze vertellen je ook wel welke gegevens belangrijk zijn voor het KNHS.

Daarna kijk je op startlijsten, zoek je leuke wedstrijden uit, stuur je je coupon(s) op (afhankelijk van 1 of 2 proeven).
Dan kom je vanzelf op de lijst te staan. Ter controle kun je het secretariaat altijd bellen of ze je spullen hebben ontvangen.

Dan ga jij lekker thuis oefenen en lessen en komt het helemaal goed ;)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 23:59

Linnietje schreef:
Je kan je rijvereniging een mailtje sturen dat je wilt gaan starten.
Ze helpen je vaak wel op weg. Mijn rijvereniging regelde de startkaart + coupons.
Ze vertellen je ook wel welke gegevens belangrijk zijn voor het KNHS.

Daarna kijk je op startlijsten, zoek je leuke wedstrijden uit, stuur je je coupon(s) op (afhankelijk van 1 of 2 proeven).
Dan kom je vanzelf op de lijst te staan. Ter controle kun je het secretariaat altijd bellen of ze je spullen hebben ontvangen.

Dan ga jij lekker thuis oefenen en lessen en komt het helemaal goed ;)

thnx!!!!!!

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:33

;)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:37

Ik kreeg de eerste keer na aanmelding automatisch startcoupons meegestuurd. Als ze op zijn kan je ze super makkelijk bestellen bij mijnknhs.nl

Ik weet niet of je nog via je rijvereniging lid kan worden van de knhs, ik dacht dat dat laatst veranderd was en dat je dat nu zelf aan moet vragen op knhs.nl. Maar dit kan ik ook fout hebben :)

Edit: even een quote van mijnknhs.nl

Citaat:
Welkom op Mijn KNHS.

Let op: Vanaf 1 juni 2010 is het aanvragen van startkaarten, startcoupons, wijzigingen etc. alleen nog maar mogelijk via Mijn KNHS.

Vanaf 1 juli worden de aanvragen die per post worden ingediend NIET meer in behandeling genomen.

Het enige wat helaas nog niet via Mijn KNHS kan is het aanvragen van een endurance/aangespannen/menstartkaart en het activeren van bestaande combinaties. Wil je een bestaande combinatie activeren stuur dan een mail naar ledenservice@knhs.nl.

Het is mij dus niet duidelijk of de vereniging dat moet doen of jiijzelf..

ELNSRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:50

iemand die al veel ervaring kan je misschien helpen!

paardenhyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:28

Op het internet kun je best wel veel dingen vinden.:D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:43

Kaygee schreef:
Ik kreeg de eerste keer na aanmelding automatisch startcoupons meegestuurd. Als ze op zijn kan je ze super makkelijk bestellen bij mijnknhs.nl

Ik weet niet of je nog via je rijvereniging lid kan worden van de knhs, ik dacht dat dat laatst veranderd was en dat je dat nu zelf aan moet vragen op knhs.nl. Maar dit kan ik ook fout hebben :)

Edit: even een quote van mijnknhs.nl

Citaat:
Welkom op Mijn KNHS.

Let op: Vanaf 1 juni 2010 is het aanvragen van startkaarten, startcoupons, wijzigingen etc. alleen nog maar mogelijk via Mijn KNHS.

Vanaf 1 juli worden de aanvragen die per post worden ingediend NIET meer in behandeling genomen.

Het enige wat helaas nog niet via Mijn KNHS kan is het aanvragen van een endurance/aangespannen/menstartkaart en het activeren van bestaande combinaties. Wil je een bestaande combinatie activeren stuur dan een mail naar ledenservice@knhs.nl.

Het is mij dus niet duidelijk of de vereniging dat moet doen of jiijzelf..

dat is per vereniging verschillend, kortste klap is om dit even aan de vereniging zelf te vragen. Ik ( bij de paarden) heb m'n spul zelf aan moeten vragen/regelen. Terwijl bij de ponyclub de vereniging dat doet.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:06

ik weet niet precies hoe het bij jou gaat, maar zo gaat het bij mij:

1)ik heb bij de ponyclub een startkaart aangevraagd. je gaat gewoon na secretaris of wie je moet hebben, kun je wel even vragen op de club. en dan vraag je welke gegevens ze moet hebben voor het aanvragen van de startkaart. deze kun je gewon geven via de mail.

2) bij mijn startkaart heb ik meteen startcoupons aangevraagd. gewoon even doorgeven aan die gene van de club dat ze die er meteen bij besteld.

3) je krijgt je startkaart en coupons binnen. dan kies je een wedstrijd uit (www.startlijsten.nl) gebruik ik altijd. dan staat er altijd bij waarna je je coupons kan sturen. dus je vuld je coupons in (datem, plaats en klasse en event kring) je stopt hem in een envelop en stuurt hem op naar dat adres.

4) ze ontvangen je coupons en dan maken ze een startlijst. die bekijk ik altijd ook op startlijsten.nl. je moet er van uitgaan dat er ongeveer 7 of 8 combinatie's in 1 uur zitten. dus dan weet je hoelaat je ongeveer moet.

5) voor de wedstrijd vlecht je je paard in, eventueel wassen ect. let op dat je ALLES in de auto legt. (check dit eventueel nog even voor je wegrijd, en vooral het belangijkste: paspoort, startkaart, laarzen, cap, zadel, dekje, hoofdstel)

ik geloof dat dit het ongeveer wel was. je kunt nu trouwens later geloof ik zelf je eigen coupons bestellen via ww.knhs.nl

als iets niet klopt of als je nog vragen hebt ik hoor het wel :)

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:07

oeps$, sorry voor de schrijf fouten!