Wat is jullie contributie bij de rijvereniging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lizzy1

Wat is jullie contributie bij de rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 16:18

Ik vroeg me af wat jullie jaarlijks aan contributie betalen bij de rijvereniging? Ik hoor daar bij mij in de regio nl. nogal wat verschillen over.
Dus wat betaal je aan contributie en wat krijg je hiervoor?

Ik betaal € 100,- contributie. Er wordt bij onze vereniging wel verwacht dat je een aantal keren per jaar meehelpt bij wedstrijden. Datum en werkzaamheden mag je zelf bepalen.
Tevens kun je voor € 75,- per jaar een sleutel van de rijhal (30 x 80m) krijgen, waar je iedere dag terecht kunt (behalve op wedstrijddagen, zo'n 5x per jaar).

Brand maar los *D

Mariindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:19

vriendin van me betaalt 25 euro per jaar.. ik 50! Dus is inderdaad heel wat verschil in!
Zou echt niet weten wat erbij zit, zit alleen bij de vereniging voor een startkaart ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:21

Ik zit bij Breugel (kring Eindhoven) hier is het ook ongeveer 100,- contributie.

1 x per jaar helpen tijdens de "eigen" wedstrijd (springen en dressuur over 2 weekenden)
en 1 x per jaar hebben ze een uitje, BBQ of etentje.

Biskwie

Re: Wat is jullie contributie bij de rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:12

15 per maand, incl. weekeleijkse les, gebruik accomodatie en knhs kosten, excl. evt. startkaart.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 17:13

Biskwie schreef:
15 per maand, incl. weekeleijkse les, gebruik accomodatie en knhs kosten, excl. evt. startkaart.

Mag je onbeperkt van de accomodatie gebruik maken of alleen voor de les?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:17

45 euro per jaar incl. 1 maal per jaar helpen op concours en KNHS kosten, excl rijlessen en startkaart(kosten)

Aangezien ik alleen lid ben voor de startkaart heb ik dus ook geen belangstelling voor de lessen of voor het gebruik van een bak. Deze vereniging was wat dat betreft de goedkoopste in de kringen Twente en Drenthe.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:21

30 euro per jaar. Verder geen verplichtingen.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:22

lizzy1 schreef:
Biskwie schreef:

Mag je onbeperkt van de accomodatie gebruik maken of alleen voor de les?

Ja, van de binnenbak, buitenbak en springweide.

Er wordt 3x twee uur in de week les gegeven, dat is het enige moment, dat een van beide bakken bezet is.

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:27

135 euro per jaar - Dit is weekelijkse les, met 1 of 2x per jaar een lesweek van een bekende spring of dressuur ruiter
In de winterperiode kun je 2x per week gebruikt maken van de binnenaccomodatie.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:28

horseys schreef:
135 euro per jaar - Dit is weekelijkse les, met 1 of 2x per jaar een lesweek van een bekende spring of dressuur ruiter
In de winterperiode kun je 2x per week gebruikt maken van de binnenaccomodatie.

zo zeg dat is super....welke plaats/regio :wow:

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:31

Het is inderdaad ook wel interessant te vermelden wat je voor de contributie krijgt.

Ik ben lid van een vereniging met 3 rijbakken 20x40m, kleine longeercirkel en springmateriaal. Je kunt hiervan in principe bijna altijd gebruik maken, alleen op woensdag en donderdagavond zijn er lessen waardoor alle bakken bezet kunnen zijn. Lidmaatschap 110,--.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:34

€ 36 per jaar, met de verwachting dat je een paar keer tijdens wedstrijden (indoor en outdoor) helpt. Ze hebben geen eigen accomodatie dus kan ik daar geen gebruik van maken. Verder hebben ze wel eens per jaar een clubkampioenschap waar je als lid gratis aan mee mag doen en een avond met buffet waar je op 1 lidmaatschap met 2 man kostenloos heen kan!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:36

Ik betaal 155 per jaar.. wel incl binnenbak gebruik buiten de lessen, maar zonder les. Zitten dan wel een paar onderlinge wedstrijden bij, maar daar doe ik eigenlijk nooit aan mee. Er zitten in de omgeving wel goedkopere, maar naar daar kan ik niet lopend naar een binnenbak helaas..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:46

65 Euro per jaar, de vereniging verzorgt je inschrijvingen en administratie bij de KNHS, jaarlijks een activiteit en een etentje, maar geen accomodatie of lessen in dat bedrag.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 17:48

lizzy1 schreef:
Ik vroeg me af wat jullie jaarlijks aan contributie betalen bij de rijvereniging? Ik hoor daar bij mij in de regio nl. nogal wat verschillen over.
Dus wat betaal je aan contributie en wat krijg je hiervoor?

Ik betaal € 100,- contributie. Er wordt bij onze vereniging wel verwacht dat je een aantal keren per jaar meehelpt bij wedstrijden. Datum en werkzaamheden mag je zelf bepalen.
Tevens kun je voor € 75,- per jaar een sleutel van de rijhal (30 x 80m) krijgen, waar je iedere dag terecht kunt (behalve op wedstrijddagen, zo'n 5x per jaar).

Brand maar los *D

Wij hebben hiervoor ook nog gratis deelname aan onderlinge wedstrijden en oefenspringen én jawel, gratis koffie *\o/* tijdens de lesuren voor ouders en andere hulpjes.

Er zit echt veel verschil in vind ik, maar ook veel verschil in wat je voor dat geld krijgt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:51

100 euro heb je binnenbak met sleutel (50 euro borg). Waar je doordeweeks nagenoeg savonds nooit terecht kan.

Je moet een paar keer per jaar meehelpen nu is dat zo dat je 4 dagdelen moet helpen en je betaalt nogmaals 50 euro borg en die krijg je terug als je die 4 dagdelen gedaan hebt.

Bij mijn andere vereniging had ik geen binnenbak en was het vele malen goedkoper. Ook een borg maar dan moest je 1x per jaar meehelpen en die had je dan terug. En had je gratis deelname eigen wedstrijden.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 17:51

Urielle schreef:
65 Euro per jaar, de vereniging verzorgt je inschrijvingen en administratie bij de KNHS, jaarlijks een activiteit en een etentje, maar geen accomodatie of lessen in dat bedrag.

Inschrijven voor wedstrijden (als je dat wilt tenminste) en knhs administratie wordt bij ons ook inderdaad door de vereniging verzorgd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:52

Bij ons betaal je als paarden lid 27,50 als pony lid 23 euro.
Dat is exclusief de afdracht van het KNHS en de paard en sport.
Dus echt alleen het lidmaatschap bij de vereniging.
We hebben geen eigen accomodatie dus we hebben geen bakken waar je gebruik van kunt maken!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:54

pffff ik lees dat ik veel betaal en er weinig voor terug krijg >;)

Instructrice was bezig met oprichten eigen vereniging (althans dat was in de groep gegooid, nu hopen dat het doorgaat)
ik zal eens serieus naar een andere vereniging kijken volgend jaar....

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:56

E 45 per jaar excl. les, startkaart, KNHS kosten.
Vereniging schrijft wedstrijden in en vraagt startkaart/coupons aan. Tenminste bij de pony's, paard moet ik zelf regelen.
1x per jaar helpen op het concours en 1x per jaar oliebollen verkopen tbv de clubkas.
1x per jaar clubkampioenschappen met eten en een gezellige avond na afloop van het concours.

We hebben helaas geen eigen accomodatie.
Laatst bijgewerkt door Bar op 08-02-11 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:56

Als je naar Son gaat ben je al een stuk voordeliger uit. Hoef je maar 1x mee te helpen voor die borg. Binnenbak heb jij toch niet nodig :+

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:13

jemig bij ons zijn de verenigingen veel duurder..!

ik betaal 150 euro per jaar voor 1 keer in de week lessen, en dan kun je ook nog een sleutel kopen voor 50 euro, dan kun je dan buiten de lessen om rijden..
verder help ik ook nog wel eens op de manege..

en andere vereniging hier in de buurt betaal je 75 euro per kwartaal voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:43

Ik betaal 22,50 per jaar voor de rijvereniging, hiervoor heb ik dan geen les, maar ook geen verplichtingen. Daarnaast betaal ik 27.50 per kwartaal aan afdracht stichting, die stichting beheert de manege en daarvoor mag je onbeperkt rijden in de manege. Kan er eigenlijk altijd wel terecht, behalve als er met wedstrijden in alle 3 de bakken wordt gereden..

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:51

Wij betalen 135,- (voor een jeugdlid t/m 17). Als je boven de 17 bent moet je 240,- betalen.
Je kan dan 2x een les naar keuze volgen.
Er is een binnenbak, twee buitenbakken en een 'menweide'.
Je moet sowieso 1x per jaar meehelpen met een wedstrijd of achter de bar.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:53

Ik betaal 98,50 per jaar.
Daarvoor krijg je korting op wedstrijd, en voorrang op de reservelijst
en voorrang met clinics enz. Er worden wel altijd hele
leuke/leerzame dingen georganiseerd met echt bekende ruiters :j