Zowel dressuur als springen starten op 1 concours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Zowel dressuur als springen starten op 1 concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 11:55

Hallo,

Ik zat net al even te kijken naar de outdoorkalender (ja ik ben op tijd :+ ) en ik vroeg me of er bokkers zijn die zowel een/twee dressuurproeven starten en een springparcours rijden/hebben gereden op hetzelfde parcours en hoe dat bevalt?

TeeGee

Re: Zowel dressuur als springen starten op 1 concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:58

Toen ik nog in de B en L reed, reed ik vaak 2 dressuurproeven en ook nog 1 of 2 parcoursen. Dit ging prima!

Nu in het M merk ik dat het wel lastiger wordt, 2 M2 proeven en 2 M parcoursen is toch best zwaar.

Maar 2 proeven M dressuur en dan nog een rondje BB of B springen moet makkelijk kunnen!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:02

Ik heb vroeger nooit anders gedaan dan dressuur en springen op 1 dag op een buiten concours.
Dat beviel prima. Het liefst had ik wel eerst springen en later dressuur.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:05

ik doe dat ook hoor!

Moet alleen wel even goed inschrijven bij het springen op het bord anders zit er soms wel uren tussen dressuur en het springen en dat vind ik weer wat minder ;)

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:09

ik deed dat ook vaak en vaak ook met de outdoor regiokampioenschappen dan reed ik 2 ponys met beide 2 proeven dressuur en met 1 pony dan nog 2 rondjes springen. Ik redde het wel maar het is wel snel opzadelen en snel parcourlopen en weer snel afzadelen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:47

Ik rij regelmatig dressuur en vaardigheid (voor de wagen dus) op 1 wedstrijd. Soms ook enkelspan en tandem (wel met max 4 starts per pony zoals in het regelement staat).

Op stamboek wedstrijden gebeurd het dat 1 pony onder het zadel dressuurd, springt, voor de wagen dressuurd, voor de wagen vaardigheid, dressuur aan de lange teugel, agility aan de hand en springen aan de hand op 1 dag.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:51

Ik rijd 2x L2 dressuur en 2x L springen. Moet je wel even erbij zeggen wat je fijner vind, eerst dressuur en dan springen of andersom! Als ik eerst ga springen is mijn pony namelijk niet meer te gebruiken in de dressuur :')

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:52

Ik deed het vroeger ook toen ik wedstrijden reed. Het was een manegepony, en we reden met z'n tweeën op die pony. Dan deden we allebei 2 dressuurproeven en ik sprong er 1 keer mee, (of 2 met barrage).

We reden dan 4 L-proeven en 1x B-springen. Nou ging prima hoor!
Ik had liever wel eerst dressuur en dan pas springen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:28

Bij ons in de regio is dat niet mogelijk. Er is altijd maar 1 proef en je kunt ook maar 1 parcours springen. Dat hebben wij dus ook vaak zat gedaan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:31

ik doe het ook vaak :))
met pinksterren zelfs 4 dagen lang achter elkaar elke dag 2 dressuurproeven, een springparcours en een crossparcours :))

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 21:20

ik ben gerust gesteld. Ik ga het van de zomer ook maar combineren. Ik denk wel dat ik begin met 2 M proeven en 1 B parcours. Ik wilde in elk geval van de zomer meer gaan springen, maar het allebei doen bevalt me veel beter, hopelijk mijn paard ook