ik snap er helemaal niets van...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JusMJ

ik snap er helemaal niets van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 21:01

hallo bokkers!

ik zit nu al een tijdje met allemaal vragen, en
ik heb ook geen idee hoe ik het op internet moet
uitzoeken....

ik rijd nu op een manege en begin binnenkort met mijn F3 proef... (Ja ik weet het ik ben nog HELEMAAL
niet ver! Maar dat komt omdat ik jarenlang heb getwijfeld om aan proeven/wedstrijden mee te doen (soort van faalangst denk ik)) :')
Ik moet zeggen dat ik best wel gevorderd ben met rijden en al best wel een
hoop paardenkennis heb...

Maar........Ik wil dus verder/hoger komen met rijden.
Als je tot een bepaalde F proef ben, hoe kan je verder stromen, naar de B toch?
Met B, L, M, Z, ZZ snap ik nog wel maar met die winstpunten enzo snap ik dan weer helemaal NIET!
hoe zit dat dan allemaal?

Ik heb zelf helemaal GEEN eigen paard of een verzorgpaard, kan je dan wel verder komen?
En hoe kun je meedoen of opgeven om aan wedstrijden deel te nemen?

Als ik verschillende bokkers zie die al aardig op weg zijn dan begint het bij mij
ook heeeeel erg te kriebelen, en wil ik ook heel graag meedoen met
wedstrijden en concoursen! De vraag is dus ook, hoe kom je daar? ;)

Ik hoop echt dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en dat mijn vragen beantwoord kunnen worden! :D

Laura_

Re: ik snap er helemaal niets van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:13

Sommige manege's doen aan manegestartkaarten. Dan kan je met een manegepaard op wedstrijd. Zou je even op de manege moeten vragen (al heb ik een vermoeden dat jij op de RCP rijdt? aan je foto te zien ;) dan kan het niet.)

verder zal je een eigen paard of verzorgpony moeten hebben om via de KNHS te starten. Verder staat de F8 geloof ik gelijk aan de B.
En verder weet ik ook niet precies hoe het allemaal zit.

JusMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 21:15

hahah ja op de RCP! :P

dankje! nu snap ik er al wat meer van! :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:43

Gewoon proberen in de F-jes zo hoog mogelijk te komen, volgens mij is het ook nog zo dat een bepaald F voor een bepaalde klasse KNHS staat? Als je Fnogwat bent mag je bv. door naar de L1. Heel zeker weet ik dit niet, voor de KNHS wesdtrijden moet je eigenlijk wel een eigen of verzorgpaard hebben of via manegestartkaarten dus.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:46

Je kan tot maximaal M komen met een manegepaard als je manege een manege start kaart aan kan vragen.
Als je je F8 diploma hebt gehaald, mag je doorstromen naar de B maar persoonlijk denk ik dat je niet zomaar naar de B moet gaan als je net aan je F8 diploma hebt gehaald met 211 punten bijvoorbeeld omdat er zoveel strenger wordt gejureerd in B, daar zal je van opkijken ;)

Nog veel oefenen dus :P

Popcorn19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:28

Okee, hier zat ik ook mee dit is heel raar hoe het gaat. f8 is gelijk aan de b ong. f12 aan de l1. Als je dus met je punte van de f12 naar de l1 wil kan dat maar kan je die l1 niet uit op de een of andere manier! dus je zal gewoon in de b moeten beginnen maakt niet uit welke f je rijdt.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:06

Ik snapte er eerst ook niks van en nu wel. Dus ik zal de winstpunten even aan je uitleggen:

Bij de oneven F proeven (dus F1, F3, F5 etc.) moet je 3 promotiepunten (dus winstpunten) hebben om naar de volgende F door te stromen. Dus je moet F3a, F3b en F3c doen en daarna kan je naar F4. Die proeven lijken op elkaar, maar zijn toch anders en andere volgorde etc.

Bij even F proeven (dus F2, F4, F6, etc.) Moet je 2 promotiepunten hebben behaald om naar de volgende F door te stromen. Bij F4 moet je wel na je 2 promotie punten nog een theorie toets doen, netzoals bij F6 en F10. Met die toetsen mag je niet meer dan 3 fouten halen en dan mag je door. Anders moet je de toets nog een keer doen.

Je krijgt een promotiepunt als je 211+ punten hebt behaald.

De rest is al boven uitgelegd :Y)

Wietskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:37

Als je de punten voor de F13 hebt, kan je KNHS L1 starten, en dan kan je gewoon verder rijden. Heb je wel een paard voor nodig natuurlijk;)

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:45

hoeveel winstpunten moet je eigenlijk op een officiele wedstrijd hebben om door te gaan?
bijv.

als je nu L2 rijdt, en je wil M1 gaan rijden; hoeveel winstpunten heb je dan nodig???

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:33

Met 10 mag je over en met 30 moet je over van L2 naar M1.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:37

Als je echt al best wel gevorderd bent dan had je toch ook gewoon bij proef F6 kunnen beginnen i.p.v. F1?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:29

Akhal_Teke schreef:
Als je echt al best wel gevorderd bent dan had je toch ook gewoon bij proef F6 kunnen beginnen i.p.v. F1?

Je mag beginnen bij de proef waar je van je instructeur in mag beginnen. Dus niet zomaar ineens bij F6 beginnen.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 00:44

Maar als TS dus echt een gevorderde ruiter was geweest dan had ze toch wel hoger mogen starten? F3 is niet bepaald gevorderd niveau

cbrmuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 01:02

Toevallig hebben wij vandaag een wedstrijd gehad.. Daarbij is meerdere keren gevraagd of ik ook niet mee zou willen rijden. Echter heb ik geen ervaring, maar mijn paard heeft ooit z gelopen.. Dus misschien ga ik me er toch ook ooit aan wagen..
Dus ook bij deze bedankt voor de info :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:47

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:50

Akhal_Teke schreef:
Maar als TS dus echt een gevorderde ruiter was geweest dan had ze toch wel hoger mogen starten? F3 is niet bepaald gevorderd niveau

Meestal wordt je ingedeeld bij ons op de manege in F4 als je net begint. Als je al gevorderd bent zul je snel de punten bij elkaar rijden om een niveau hoger te gaan.

Volgens mij mag je niet hoger dan F5 instromen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:38

@AngelSpirit, wat jij zegt is van toepassing op jpuw manege denk ik, want normaal mag je met 2 PP over, en vanaf F9 met 3 pp. Een PP krijg je bij 210.

@ts, zodra je dus F8 ben kun je aan je manegehouder vragen voor je een manegestartkaart kan aanvragen om zo ook KNHS te kunnen rijden.

stripkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:24

Akhal_Teke schreef:

Precies, je zou dus ineens F6 mogen starten ALS je dan kan. Als je geen F6 kan rijden, gaat een B proef ook niet lukken.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:42

Daar gaat het toch juist om.
Dat kan TS dus niet.

Miepie1980 : Je kan in ieder geval wel in F6 instromen hoor, dat heb ik namelijk gedaan. ;-). Of het ook hoger kan weet ik niet.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:57