Het buitenseizoen... probleempje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Het buitenseizoen... probleempje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 23:50

Hoi :)
Ik rijd nu sinds november wedstrijden in een binnenbak, dit gaan heel goed alleen in het buitenseizoen zou ik graag willen doorgaan...
Maar nu het probleem..
Op open terein wil hij hard, niet gewoon voorwaart, nee, écht hard.
Dan is hij onbestuurbaar en er zit ook geen rem op, hij springt van links naar rechts en gaat zo nog wel even door.
Nu heb ik zo'n easy geval gekocht van cavalor, vloeibaar en in poeder, maar zal dit helpen?

groetjes!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:52

Denk dat je dan vooral aan symptoom bestrijding doet.. Is toch een stukje controle naar mijn idee, rijd je nooit buiten?

Amiigo

Re: Het buitenseizoen... probleempje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 23:57

Heel vaak, 3/4x per week als het weer het toelaat, dan is hij altijd braaf maar kan soms dan wel eens ergens van schrikken.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:01

Kun je thuis niet oefenen in een buitenbak, of ergens op een groot terein waar ze soms ook wedstrijden geven? Misschien thuis in de wei rijden?

En inderdaad, ook buiten rijden. Lekker de bossen in! Je paardje heeft binnen natuurlijk niet veel afleiding en zal daarom sneller doen wat je zegt. Buiten wordt hij natuurlijk vrolijk! En dan wil hij de beentjes strekken! Helemaal niet gek en daarom zul je daar gewoon op moeten oefenen, oefenen en oefenen :)

[edit] Ik zie dat je buitenrijdt. Maar doe je dat alleen? Scheur je door het bos? Hoe gedragen jullie je buiten in het bos?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 00:35

Annetje schreef:
Kun je thuis niet oefenen in een buitenbak, of ergens op een groot terein waar ze soms ook wedstrijden geven? Misschien thuis in de wei rijden?

En inderdaad, ook buiten rijden. Lekker de bossen in! Je paardje heeft binnen natuurlijk niet veel afleiding en zal daarom sneller doen wat je zegt. Buiten wordt hij natuurlijk vrolijk! En dan wil hij de beentjes strekken! Helemaal niet gek en daarom zul je daar gewoon op moeten oefenen, oefenen en oefenen :)

[edit] Ik zie dat je buitenrijdt. Maar doe je dat alleen? Scheur je door het bos? Hoe gedragen jullie je buiten in het bos?

Buitenbak scheelt heel veel :j
ik rijd nu heel vaak in een binnebak omdat de buitenbak zooo nat is, en vadeweek ging de clubles weer door en moest ik hem eerst 15 min longeren wou die een beetje normaal doen :)

In de bossen doe ik meestal rustig aan, gewoon veel stappen, zo nu en dan draven en galoperen :j
We hebben sommige stukken wel dat we wat harder gaan, maar dit zijn vaste stukken en dit doen we niet zo vaak.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:38

En als je hem in het bos dressuurmatig oppakt? Begint hij dan ook 'vervelend' te doen?
Mijn paard is bv heel erg braaf in het bos, zolang ik maar niets verlang, als ik dressuurmatig ga rijden wordt hij ontzettend heet en wil overal van opzij springen. Met het buitenseizoen merk ik dit de eerste dressuurwedstrijden ook. Ik heb daarom juist ook op buitenrit af en toe tussendoor het paard opgepakt, nagevelijk gereden, stelling gevraagd, ingebogen, pasje wijken erbij gepakt enz... en daarna weer de teugels losser en ontspannen verder gereden. Bij mij werkte dat ook, nóg beter dan het rijden in de buitenbak, want daar wordt hij helemaal niet zo heet als op wedstrijd.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 01:30

Meestal loopt hij zelf aan nagefelijk, als ik dan een pasje probeer weg te rijden of te wijken, begint hij wel te dribbelen.
Ik ga het iig wel oefenen, en veel op open weilanden etc. te gaan stappen :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:45

Gewoon nu al veel oefenen idd. En soms blijft het, ik heb er ook een staan die in afgezette terreinen heel braaf is maar zodra er kilometers grasland in zicht komen de hele tijd druk blijft doen en zodra het galopdeel in de proef eraan komt gaan we aan de kletter :o Die neem ik niet meer mee naar zulke concoursen, rij er dan toch geen punt mee. :o