Uitreiking coupons na rijden proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Uitreiking coupons na rijden proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 09:43

Vraag: hoe zit het met het verkrijgen van je coupons na het rijden van een proef? Kun je die meteen halen na het rijden van je proef, of moet je wachten op de uitreiking?

Ik meende nl dat er per 1 april de reglementen hierover aangepast waren, alleen kan ik het nergens terug vinden. Heeft iemand deze informatie?

Charaz

Re: Uitreiking coupons na rijden proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:44

De vereniging mag ze nu eerder vrij geven, moet niet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:44

Een vereniging mag ze gelijk geven, maar in de regel blijkt dat ze bijna allemaal wachten tot de prijsuitreiking...das jammer want als je beroerd gereden heb, zit je niet te wachten op nog een uur voordat de prijsuitreiking is. Maar goed, beetje vriendelijk vragen en je komt een heel eind!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:50

Toen ik nog in het Oosten reed/woonde was het heel normaal dat als je je paard had afgezadeld de coupons al op een tafel in bijvoorbeeld de kantine lagen. Ook werden de uitslagen/punten bijgeschreven op de startlijst.

Maar hier in het westen houden ze alles vast tot na de prijsuitreiking.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:53

Hier in het noorden ligt ook alles in bakjes klaar als je gereden hebt :) Erg fijn, weet je direct waar je aan toe bent.

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:54

Zoals TeeGee als zegt is het bij ons zo dat de coupons al vrij snel op een tafel liggen en je ze dus gewoon kunt pakken.
Ik hoef hierdoor nooit lang op mijn coupons te wachten, ideaal.
Heb nog nooit meegemaakt dat ik tot de prijsuitreiking (wat helaas ook niet zoveel meer voorsteld tegenwoordig bij de dressuur maar dat terzijde) moest wachten op mijn coupons.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:00

Dat is hier standaard, wachten tot de prijsuitreiking........

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:01

Bij onze vereniging worden tussendoor wel de punten opgehangen maar je coupons krijg je pas na de prijsuitreiking.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:11

Hier krijg je ze vrijwel gelijk na het rijden mee, tenminste.. bij de wedstrijden die ik tot nu toe gereden heb wel. Hoef niet te wachten tot de prijsuitreiking, wel fijn hoor :).

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:21

Nou ik heb dat nog nooit meegemaakt. Ik heb altijd netjes moeten wachten tot de prijsuitreiking. En als je prijs had, moest je die bij voorkeur wel ophalen in tenue. En in t (oude) ZZ- licht MOEST je je prijs ophalen in tenue. Maar coupons heb ik altijd na de prijsuitreiking kunnen ophalen.
Wel (op grotere cq) hingen de uitslagen aan t bord voorzover ze bekend waren.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:26

hier kun je ze ook meteen pakken. wat ik me wel afvraag, je kunt ze meteen pakken en ja gaat weg. wat als je wel in de prijzen zit? en hoe weet je dat?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:35

Dat is per wedstrijd verschillend. Bij ons in de regio wordt alles gesorteerd per vereniging. Daar zijn ze heel veel tijd mee kwijt. En dan wordt het na de prijsuitreiking pas vrijgegeven per club.
Kan dus voorkomen dat je om 9 uur 's morgens moet starten en om 3 uur 's middags pas je coupon krijgt.

Op de kleinere wedstrijden verder weg gooien ze de coupons gewoon per klasse op een tafel na de prijsuitreiking. Dat is veel handiger.

Op een enkele wedstrijd worden ze ook wel eens tussendoor al ergens neergelegd.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:37

Hier is het altijd gewoon wachten, bij uitzondering kan je ze wel eerder krijgen maar mocht je in de prijzen vallen heb je wel pech want dat krijg je dan niet:)

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:41

Hier liggen ze vaak al klaar na het afzadelen. Wat ik dan wel jammer vindt is dat mensen dan ook weggaan. Waardoor er bij de prijsuitreiking zo weinig mensen over blijven.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:44

Bijzonder dat dat zo verschilt per regio.
Hier mopperen sommigen al als ze om 9:00 gereden hebben, en je legt "pas" om 10:30 de coupons in de bakjes. (Outdoor met meer dan 10 ringen).

Ik zal ze eens uitleggen dat het in andere regio's heel anders is :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:48

Het verschilt, maar meestal liggen ze er toch wel vrij snel zodra alles ingevoerd is. :) Wel fijn, want het is natuurlijk toch altijd leuker om ook de coupon te zien. Moet eerlijk zeggen dat als ik tot de prijsuitreiking moet wachten en ik weet zelf ook wel dat het bagger ging dat ik dan niet wacht op de coupon. :o Tenminste als de cijfers en het commentaar sowieso wel helemaal te voorspellen zijn.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:53

Wij doen altijd 15 minuten na de 2e proef de prijsuitreiking. Met de prijsuitreiking worden alle coupons uitgereikt (zijn ook niet echt grote rubrieken). Dus je hoeft niet lang te wachten.

Wat ik wel een nadeel vind aan het gelijk uitdelen van de coupons, is dat er dan helemaal niemand meer is voor de prijsuitreiking. Tijdens de KNHS dressuurwedstrijden is de kantine toch al schaars bezet. Dit valt mij op bij vele wedstrijden, dat mensen rijden en gelijk weggaan.

Het was altijd zo, als je niet aanwezig bent bij de prijsuitreiking, dan komt je prijs te vervallen.Ik weet niet hoe dat met het nieuwe reglement is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:14

Ja snap ik Confetti maar de andere kant is, dat als je om half twee gestart bent als eerste van totaal 8 ruiters dan moet je wel heel erg lang wachten voordat je een keer die coupons krijgt.......en neem van mij aan dat de meeste ruiters wel in kunnen schatten of ze voor een prijs in aanmerking komen. Trouwens als je mij de keus geeft tussen gelijk naar huis of 2 uur wachten op een prijs, zeg ik succes met je prijs maar ik ga mooi naar huis!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:17

Kelan schreef:
Bijzonder dat dat zo verschilt per regio.
Hier mopperen sommigen al als ze om 9:00 gereden hebben, en je legt "pas" om 10:30 de coupons in de bakjes. (Outdoor met meer dan 10 ringen).

Ik zal ze eens uitleggen dat het in andere regio's heel anders is :D

Denk dat je dat niet kunt vergelijken. In het Westen heb je vaak maar kleine rubrieken waardoor het wachten ook niet zo lang hoeft te duren.
Wat ik altijd doe, als de coupons er al liggen, is vergelijken met de anderen die er nog liggen en dan kun je wel zo'n beetje zien of je in de prijzen zit.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:21

MargrietJonk schreef:
Nou ik heb dat nog nooit meegemaakt. Ik heb altijd netjes moeten wachten tot de prijsuitreiking. En als je prijs had, moest je die bij voorkeur wel ophalen in tenue. En in t (oude) ZZ- licht MOEST je je prijs ophalen in tenue. Maar coupons heb ik altijd na de prijsuitreiking kunnen ophalen.
Wel (op grotere cq) hingen de uitslagen aan t bord voorzover ze bekend waren.

Het is verplicht om in tenue naar de prijsuitreiking te komen, maar sommige verenigingen houden zich hier niet aan ;)

Wist niet dat er verschil was tussen het oosten en westen..
hahaha

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:22

confetti schreef:
Het was altijd zo, als je niet aanwezig bent bij de prijsuitreiking, dan komt je prijs te vervallen.Ik weet niet hoe dat met het nieuwe reglement is.

Volgens mij mag de vereniging dat zelf bepalen. En dat vervallen is volgens mij pas na de wedstrijddag. Dus als je even je paard hebt weggebracht en daarna net te laat weer bent kun je hem nog wel gewoon ophalen. ;) Dat had ik een keer, prijsuitreikingen lopen altijd uit, maar was op zich nog wel op tijd. Was de prijsuitreiking ingelopen en was ik net te laat. :P Gelukkig kreeg ik toen alsnog, 2 eerste prijzen, samen goed voor 60 euro. :D

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:24

In mijn ervaring is het altijd geweest dat verenigingen wachten met uitreiken tot de prijsuitreiking. Ze wilden ze meestal ook niet eerder geven.

Wat wel een mogelijkheid is, sommigen doen dat, om ze te laten versturen, naar je huis. Dan kan je fijn weg met de trailer en je coupon wordt nagestuurd. Enige nadeel is dat als je goed gereden hebt, je geen kans maakt op de prijs. Deze wordt dan aan een ander gegeven....

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:31

Bij de meeste wedstrijden is het inderdaad zo dat je de coupons kunt pakken nog voor de prijsuitrijking, maar heb al een paar keer aan een wedstrijd deelgenomen waar je dus wél moet wachten op de prijsuitrijking
en bij 1 wedstrijd moest ik dus gewoon meer dan een uur wachten op mijn coupons :=

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:04

Skygirl schreef:
confetti schreef:

Volgens mij mag de vereniging dat zelf bepalen. En dat vervallen is volgens mij pas na de wedstrijddag. Dus als je even je paard hebt weggebracht en daarna net te laat weer bent kun je hem nog wel gewoon ophalen. ;) Dat had ik een keer, prijsuitreikingen lopen altijd uit, maar was op zich nog wel op tijd. Was de prijsuitreiking ingelopen en was ik net te laat. :P Gelukkig kreeg ik toen alsnog, 2 eerste prijzen, samen goed voor 60 euro. :D

Ja, maar dan kom je nog voor de prijsuitreiking, dat is iets anders, dan helemaal niet komen of door een ander op laten halen.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:47

met grotere outdoor wedstrijden kun je ze bij ons altijd wel pakken en je punten zien, meestal is er altijd 1 of 2 x een prijsuitrijking, dus als je slechte punten hebt, hoef je niet te wachten.