kledingsreglement laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brisingr

kledingsreglement laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 13:02

klopt het als ik in de wedstrijdreglement van dressuur geen voorschrift zie welke kleur de laarzen moeten hebben.
dat je dus gewoon met elke kleur laarzen mag rijden?

chrisje_83

Re: kledingsreglement laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:06

Volgens mij is dat inderdaad vrijgegeven sinds de jasjes ook vrijgegeven zijn. Je mag sowieso met bruine, blauwe en zwarte leren laarzen starten.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:10

Dat klopt ja. Zijn dus ook al mensen geweest die met roze laarzen zijn gestart :j
(ik zou alleen wel even nadenken voor je dit zou gaan doen en je in de schoenen van een jurylid zetten. Zou jij roze laarzen bijvoorbeeld serieus nemen? etc)

brisingr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 16:53

neej roze is ook echt niks voor mij.
maar ik was eigenlijk het meest nieuwsgierig naar de bruinen ,want een vriending van mij heeft een paar hele mooie bruine met een wit randje, maar voordat ik die koop moet ik natuurlijk wel weten of ik er ook mee mag starten.
want ik wil ze dan juist kopen om alleen op wedstrijden te gebruiken

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:37

Bruin met wit mag sowieso en dat vind ik ook nog wel een erg mooie klassieke kleur! :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:58

Indd de kleur is sinds 1 april 2009 dacht ik? Vrijgegeven ook qua jasjes je mag dus in elke gewenste kleur starten :j

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:00

Ok, dus een grijs jasje met een mooie kleur grijze laarzen mag tegenwoordig? Moeten de handschoenen nog wel steeds verplicht wit zijn?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:03

De handschoenen moeten niet wit zijn volgens mij moet je even in het regelement kijken daar staat het in! Kan wel zijn dat je dan lagere punten krijgt voor handhouding aangezien het met zwarte handschoenen lastiger te beoordelen is

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:08

Volgens mij is dat ook vrijgegeven :j

Interesse in bruin ja? Zoiets?
Afbeelding
Afbeelding

kipjesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:19

Alles is vrijgegeven, je mag in iedere kleur laars starten die je maar wilt, laatste nog iemand voorbij zien komen in het ZZ-Licht met knal roze derby's :Y)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:20

omg... :=

Twinny32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:55

Mooie laarzen zou ze zelf niet zo snel kopen maar zijn mooie laarzen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-11 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote met foto's verwijderd

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:42

Roxxiejj schreef:
Dat klopt ja. Zijn dus ook al mensen geweest die met roze laarzen zijn gestart :j
(ik zou alleen wel even nadenken voor je dit zou gaan doen en je in de schoenen van een jurylid zetten. Zou jij roze laarzen bijvoorbeeld serieus nemen? etc)

Behalve dat je zeker de aandacht trekt zal ik me daar, als jury zijnde, verder helemaal niets van aantrekken, al verschijn je in alle kleuren van de regenboog }:0 Als jury kijk je naar het gereden zijn en niet naar de kleuren van de kleding. Belangrijkste lijn: scala.. 1) takt/regelmaat 2) ontspannen/losgelatenheid 3) aanleuning 4) impuls 5) rechtgerichtheid 6) verzameling

Neemt niet weg dat ik even zal moeten grinneken als je de ring in komt, maar daar zal het dan ook wel bij blijven. Ieder zn eigen smaak toch??!! Het is niet voor niets vrijgegeven.

ellen98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 01:22

je mag wel met bruine laarzen starten ..!!
veel suc6 met de wedstrijd!!

XX

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:01

Mooi hoor, die bruine laarzen. Alleen vind ik het op de meeste paarden niet zo mooi staan.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen bruine en zwarte laarzen ben tegengekomen bij het jureren. Ohnee, 1x ben ik zilveren laarzen tegen gekomen.

Vroeger waren alleen blauwe en zwarte laarzen vrij. Terwijl ik nog nooit iemand met blauwe laarzen gezien heb.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:57

Valencia2002 schreef:
Ok, dus een grijs jasje met een mooie kleur grijze laarzen mag tegenwoordig? Moeten de handschoenen nog wel steeds verplicht wit zijn?

Ik start met bruine handschoenen. ;)

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:15

Handschoenen zijn nooit kleurgespecifeerd geweest... Heb er weleens mot om gehad met een jury die me eruit wilde zetten omwille van mijn bruine handschoenen (was mijn witte vergeten en je MOET ze aan). Dus ik netjes gezegd dat er geen kleur opgegeven stond, alleen dat je ze aan moet hebben... antwoord: "Nou ik heb het reglement nu niet bij me en geef je dan maar het voordeel vd twijfel, dus start maar... zucht..." Vervolgens was ik de betreffende proef laatste en bij de 2e proef (andere jury) eerste van de 15 ofzo. Beetje jammer... Dus ik zou op safe spelen en in ieder geval zorgen dat het matcht bij je outfit :)

eldango schreef:
Valencia2002 schreef:

Ik start met bruine handschoenen. ;)

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:28

Start vanaf zondag met blauwe handschoenen ivm mijn blauwe jasje.

poi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:39

Hey, ik heb een beetje een gerelateerde vraag. Ik heb nl een creme rijbroek besteld in de veronderstelling dat het meer een off white broek was. Hij blijkt echter duidelijk cremekleurig te zijn, mag je hiermee ook gewoon starten? En ik zit erover te denken met een zwart dekje te starten, mag dit ook?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:43

Dat kun je allemaal zelf opzoeken in het knhs reglement.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:52

Creme mag.

Ik startte altijd blauw / champagne met blauwe rijlaarzen.

Persoonloijk vindt ik blauwe handschoenen niet kunnen, vindt dat je handschoenen dezelfde kleur als je broek, blouse & zadeldek moet hebben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:43

poi schreef:
Hey, ik heb een beetje een gerelateerde vraag. Ik heb nl een creme rijbroek besteld in de veronderstelling dat het meer een off white broek was. Hij blijkt echter duidelijk cremekleurig te zijn, mag je hiermee ook gewoon starten? En ik zit erover te denken met een zwart dekje te starten, mag dit ook?

Ja dat mag, zo start ik ook.
Met zwarte handschoenen overigens. Ik kon de juiste kleur creme niet vinden die ook nog eens passend waren (lastige handen).
Dus zwart was makkelijker.

Wij hadden vandaag een combinatie met grijze laarzen (+ grijze cap en jasje) in de ring. Was ook wel erg netjes :j

Stephaniie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:46

Ik heb alles in het wit, maar créme mag ook zeker :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:52

Bruine laarzen mag gewoon hoor :).
Net als creme kleurige broek.