Wedstrijden voor jonge paarden?! wie nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura_power

Wedstrijden voor jonge paarden?! wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 09:33

ik hoorde laatst van de moeder van mijn vriend (die is ook met paarden bezig en zit in de commissie van onze rijvereniging) dat er binnenkort, geen idee wanneer.... wedstrijden van de knhs worden georganiseerd speciaal voor jonge paarden :D
dat is wel super gaaf vindt ik! heeft iemand hier van gehoord? of weet iemand wat de eisen zijn?
ik heb namelijk een 4,5 jarige merrie die nog onbeleerd is. en leek me erg leuk hier in de toekomst aan mee te doen...
ook omdat je dan allemaal even nieuw bent met je onervaren paard. :D

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:03

Ik ga er vanuit dat je de Subli Cup bedoelt voor 4, 5 en 6-jarige paarden, maar eigenlijk geldt dit voor (bijna) alle jonge paarden competities. Dit zijn wedstrijden waarin de paarden (veelal gereden door professionals) worden beoordeeld op hun aanleg als dressuur- of springpaard. Het is dus iets anders van opzet als dat jij denk ik in je hoofd had. Het zijn niet echt groene paarden, zeker niet in de leeftijdsklasse van 5 jaar.
De KNHS Subli Cup bestaat uit meerdere wedstrijden die starten rond mei. Een 5-jarig paard zoals die van jouw zal aan het begin van de competitie een M1 proef moeten kunnen lopen en aan het eind een M2 proef.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:08

Ook de andere jongenpaardenwedstrijden/talentenjachten zijn voor 4 jarige op L2 niveau en 5 jarige M1 niveau

Jouw paard is dus 5 geworden met ingang van 1 januari en nog onbeleerd....

Hier het topic met (data) jonge paardencompetities [EV] Jonge paarden wedstrijden
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 18-01-11 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

laura_power

Re: Wedstrijden voor jonge paarden?! wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 11:12

nou ze wordt in juni pas 5. maar dat klopt ja ze is nog onbeleerd ;) daarom vroeg ik het toch ook, wist ik veel dat je paard op der 5e m1 moet lopen :P dat vindt ik veel te snel en hoog voor die leeftijd..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:14

Voor het KWPN zijn ze met ingang van 1 januari allemaal een jaar ouder ;) dus is ze 5

laura_power

Re: Wedstrijden voor jonge paarden?! wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 11:16

ook best. bedankt ;)