Zenuwen!!!! Wie heeft er tips!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chantalhaf

Zenuwen!!!! Wie heeft er tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 13:32

Ik rij nu al ruim een jaar 1x per maand wedstrijden. Vanavond weer! Ondanks dat ik er elke keer ontzettend veel zin in heb........ ben ik altijd OP van de zenuwen! Als ik eenmaal aan het rijden ben is het helemaal weg, maar de aanloop er naartoe.... IK WORDT ER GEK VAN!!!! Wie heeft handige tips!?!?!?!?!?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:26

Ik lees met je mee, heb hier ook erg last van...... :D

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:32

ik ben ook vaak genoeg zenuwachtig met mijn springles ;)
dan schieten die gedachten door me heen...
zal ik vallen? zal ze weigeren voor de sprong?
maar dan bedenk ik me weer dat ze echt een hele goede springer is en
dat ze echt wel betrouwbaar is :D <3

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:06

Ademhalingsoefeningen schijnen goed te werken,
verder gewoon heel veel starten, dan word je waarschijnlijk al een stuk rustiger omdat het 'normaler' wordt om op wedstrijd te gaan.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:04

Ga lekker met je pony 'troetelen', neem iemand mee waarmee je het altijd leuk/gezellig hebt, en denk bijvoorbeeld gewoon aan je trainingen thuis en een voorgaande wedstrijd die goed ging. Ik heb er ook altijd last van, maar dit helpt wel! =D

succes trouwens :)

dejavu

Re: Zenuwen!!!! Wie heeft er tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:35

Afleiding zoeken door andere dingen te doen en als je eenmaal te paard bent, kun je beter je energie daarvoor gebruiken. En: het wordt vanzelf 's avonds, voor je het weet, kijk je erop terug. :)

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:41