Zenuwen!!!! Wie heeft er tips!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chantalhaf

Zenuwen!!!! Wie heeft er tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 13:32

Ik rij nu al ruim een jaar 1x per maand wedstrijden. Vanavond weer! Ondanks dat ik er elke keer ontzettend veel zin in heb........ ben ik altijd OP van de zenuwen! Als ik eenmaal aan het rijden ben is het helemaal weg, maar de aanloop er naartoe.... IK WORDT ER GEK VAN!!!! Wie heeft handige tips!?!?!?!?!?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:26

Ik lees met je mee, heb hier ook erg last van...... :D

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:32

ik ben ook vaak genoeg zenuwachtig met mijn springles ;)
dan schieten die gedachten door me heen...
zal ik vallen? zal ze weigeren voor de sprong?
maar dan bedenk ik me weer dat ze echt een hele goede springer is en
dat ze echt wel betrouwbaar is :D <3

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:06

Ademhalingsoefeningen schijnen goed te werken,
verder gewoon heel veel starten, dan word je waarschijnlijk al een stuk rustiger omdat het 'normaler' wordt om op wedstrijd te gaan.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:04

Ga lekker met je pony 'troetelen', neem iemand mee waarmee je het altijd leuk/gezellig hebt, en denk bijvoorbeeld gewoon aan je trainingen thuis en een voorgaande wedstrijd die goed ging. Ik heb er ook altijd last van, maar dit helpt wel! =D

succes trouwens :)

dejavu

Re: Zenuwen!!!! Wie heeft er tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:35

Afleiding zoeken door andere dingen te doen en als je eenmaal te paard bent, kun je beter je energie daarvoor gebruiken. En: het wordt vanzelf 's avonds, voor je het weet, kijk je erop terug. :)

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:41

Valeriaan slikken...potje haal je zo bij appie heijn of drogist...ben ook nogal een zenuwpees en door valeriaan blijft dat gegier uit me lichaam weg...maar goed dat werkt bij mij heel goed...iemand anders kan het anders ervaren...

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 21:47

thnx!!! Voor jullie tips! Inmiddels terug van de wedstrijd ( ik start maar 1x per maand omdat het op mijn eigen stal gedaan wordt en mijn pony niet in de trailer wil hihi ) Mn proeven gingen super goed! Alleen was het een........ tja jury die niet graag puntjes geeft. 188 en 174! Van de 5 had er van de 2e proef niemand winst!!!!! En de eerste proef 2 met winst ( waaronder ik dus! ) Ik ga het proberen met VALERIAAN! Ga het maandag gelijk even halen en kijken of het helpt volgende maand! EN THANK GOD DAT IK NIET DE ENIGE BEN hihi

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:11

:D nee natuurlijk ben je niet de enige...toch super dat je een goeie wedstrijd heb gereden..gefeli met toch weer wat winst..Succes volgende maand en hoop dat je wat baat heb van de valeriaan..beetje zenuwen is altijd goed dat houd je scherp.. :P

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:30

laatst toen ik wedstrijd had gwn nog wat leuke dingen gedaan zoals cake bakken ofzo en niet te veel aandenken wat er allemaal mis kan gaan gwn rijden en anders volgende keer beter :+

Snisel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:32

Soms heb ik dat ook met de springles maar ik probeer dan gewoon rustig te blijven en soms helpt dat. :D

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:34

ik heb nooit last van zenuwen, maar ik denk altijd gewoon van 'nou als ik het niet haal, jammer dan ik ga er niet dood van. Volgende keer beter'
maar ik kan heel goed de knop omzetten, wat veel mensen dus moeilijk vinden omdat ze zo zenuwachtig zijn

Voor de rest om het toch te bedwingen, gewoon leuke dingen doen zodat je er niet aan denkt

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:38

Bach remedie of een advocaatje van te voren (alcohol) :-)

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:41

xcomplientx schreef:
Bach remedie of een advocaatje van te voren (alcohol) :-)

+:)+

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:41

twee bananen met suiker eten van te voren hielp bij mij heel goed als ik ergens de zenuwen van kreeg

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:05

hahahahha een advocaatje....... ook iets om te proberen hihi! 2 bananen en suiker nog nooit van gehoord maar wie weet! Ik zal het niet allemaal in 1x gaan proberen volgende maand hihi

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:23

bach helpt inderdaad goed..

alleen had het bij mij 1 probleem.. mijn reactievermogen werd minder in het parcours :P

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 13:23

hahaha

xlucyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:37

je moet van te voren bedenken hoe je alles gaat rijden en waar je op gaat letten, vaak worden de zenuwen minder en rijdt je je proef ook nog beter:D

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:40

Ik had vandaag mijn 1e wedstrijd sinds 5 a 6 jaar, heb Bach rescue druppels gebruikt. Echt super spul! 3 a 4 druppels op je tong (niet vies van smaak) en binnen een half uur werkt het!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:42

ik heb er ook veel last van ondanks dat ik al jaren wedstrijden rij. wat ik vaak doe is avond van te voren iets van alcohol drinken. en dag zelf gebruik ik bach en mn paard ook. dat scheeld iets maar een goude tip heb ik nog steeds niet gevonden

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 21:34

bach ook voor je paard????? gewoon je eigen druppels? of speciaal voor paarden?

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:01

Bach kan ook voor je paard hoor dezelfde als voor de mens..alleen moet je wel de goeie dosering weten...niet lukraak maar wat druppels erin mikken.. ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:04

bach? ik had er nog nooit van gehoord, wat is dat precies? En je haalt het bij een reform-winkel ofzo? Ik heb al een wedstrijdje of 1500 in de benen, maar nog steeds helemaal op van de zenuwen (IN de proeven, om gek van te worden). Krijg spontane astma-aanvallen als ik in de proef zit, heeel irritant. En ik heb echt plezier in het rijden van wedstrijden, vind het heerlijk, alleen die rotzenuwen :(.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:07

ik koop het gewoon bij de DA(drogist he)

ik geef het idd ook aan mn paard. gaat uit hetzelfde flesje. wel heb ik de spray. is makkelijker te gebruiken.
je hebt er ook snoepjes van. hier zit geen alcohol in. en is makkelijker als je zelf moet rijden met je trailerautocombi.

ik kan echt een week ervoor al lopen stressen. eerst viel het wel mee maar nu ik eenmaal beetje meer op niveau ben wordt het steeds erger terwijl we het thuis makkelijk kunnen maar op wedstrijd komt het er totaal niet uit.