Op 13 maart ga ik mijn allereerste wedstrijd rijden met Bailey. B, natuurlijk. Mocht je 13 maart op Manege de Braanjenhoek een stuk of 5 bitloos-rijdende idioten tegenkomen? Jep, dat zijn wij
Maargoed, ik ben dus eigenlijk hartstikke zenuwachtig...want;
-Bailey is vroeger mishandeld. Daarom is ze redelijk bang van veel mensen in één ruimte.
-De proef is in een binnenbak. We rijden altijd in een buitenbak, en Bailey is bang van ALLES dat nieuw is.
-Ze kan niet aan de teugel/nageeflijk lopen; Ze loopt met oren in de nek, hoofd omhoog
-Ik rijdt altijd met hele losse, lange teugels, omdat ze er anders vandoor gaat. Heeft ook weer met d'r verleden te maken.
-Bailey heeft moeite met alleen in een bak lopen, ze moet een paardenmaatje hebben.
-We gaan nog niet super, zelfs figuren gaan nog slecht :p Ze luistert nog niet echt goed naar me.
-Ik heb een beetje faalangst...Oh-oh...
-Ik kan nog niet super rijden, en kan de proef vast niet onthouden
-Halsstrekken zit er ook in, maar dat doet ze dus ook niet omdat ze altijd hoog loopt.
-Er zit natuurlijk ook galop in, maar daarin schiet Bailey echt in blinde paniek weg...
Maar JA, we doen mee. We moeten beiden maar eens over onze angst heenkomen, en we staan al ingeschreven :'] Imeand tips, op al deze punten? Zit vooral héél erg met de teugels, haslstrekken en hoofd in de lucht...
Help!
(Ja, gelukkig is het nog een eindje weg. In de tussen tijd 2 keer per week serieus oefenen, misschien ook alleen in de bak,zonder anere paarden? Is bijna onmogelijk op een manege!)
xx
NOG EVEN EEN UPDATE;
Ik heb ook nog wat vraagjes;
-Krijg je punten voor uiterlijk?
-Staart invlechten of alleen uitborstelen?
-Manen knotjes, maar hoe krijg je die in godsnaam netjes?! (En blijven ze netjes?!)
-Moet je zelf ook zo'n knotje, en hoe krijg je dan je cap nog op :'] En hoe moet dat knotje?
Sorry hoor!

)
We zullen zien wat ervan komt!