Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MyHorseGirl schreef:Sinds wanneer is het toegestaan om met sporen te rijden in de B? Dacht dat dit verboden was?
_Sim_ schreef:Ik begrijp niet waarom er altijd zo "verwonderd" gereageerd wordt als men in de B met sporen rijdt.
Alsof je in de B alleen maar klungels rijden die hun paard niet snel voor het been hebben en geen verfijnde hulpen kunnen geven met hun spoor.

MyHorseGirl schreef:Sinds wanneer is het toegestaan om met sporen te rijden in de B? Dacht dat dit verboden was?
_Sim_ schreef:MyHorseGirl schreef:Sinds wanneer is het toegestaan om met sporen te rijden in de B? Dacht dat dit verboden was?
Al een (lang) poosje. Waarom zou het verboden zijn?
Ik begrijp niet waarom er altijd zo "verwonderd" gereageerd wordt als men in de B met sporen rijdt.
Alsof je in de B alleen maar klungels rijden die hun paard niet snel voor het been hebben en geen verfijnde hulpen kunnen geven met hun spoor.
Ik wist echt niet dat je met sporen mocht rijden in de B (zelf geen officiële wedstrijdervaring). Het lijkt me dat, als je echt niet met spoor kunt rijden tijdens een proef dat je dan echt negatief beoordeeld wordt. Zijn zeker mensen die er wél mee om kunnen gaan. Anne_GTI schreef:MyHorseGirl schreef:Sinds wanneer is het toegestaan om met sporen te rijden in de B? Dacht dat dit verboden was?
Welnee, je hebt alleen dispensatie om zonder te rijden. Da's heel iets anders. Die dispensatie is omhoog getrokken. Vroeger moest je vanaf het M gewoon met sporen rijden. Met sporen rijden betekend niet dat je ze moet gebruiken.
capopjekop schreef:Ik heb in mijn dressuurtijd in de b nooit met sporen gereden, ik vond het niet nodig. Mijn pony was ook goed de wending door de krijgen zonder spoortje, dus ik zag het nut er niet van. Actief en aan het been was ze genoeg.
Ik zie het nut van sporen in de klasse b eerlijk gezegd niet echt. Oke je wilt hulpen verfijnen, maar is dat al nodig in de b? Ik dacht dat je dat pas nodig hebt met zijgangen enzo? Maar goed, ben al een hele poos niet meer thuis in de dresuurwereld, dus correct me if i'm wrong
smulletje schreef:capopjekop schreef:Ik heb in mijn dressuurtijd in de b nooit met sporen gereden, ik vond het niet nodig. Mijn pony was ook goed de wending door de krijgen zonder spoortje, dus ik zag het nut er niet van. Actief en aan het been was ze genoeg.
Ik zie het nut van sporen in de klasse b eerlijk gezegd niet echt. Oke je wilt hulpen verfijnen, maar is dat al nodig in de b? Ik dacht dat je dat pas nodig hebt met zijgangen enzo? Maar goed, ben al een hele poos niet meer thuis in de dresuurwereld, dus correct me if i'm wrong
Ik neem aan dat als je in de B rijdt je ook al met het L bezig bent (ik in ieder geval wel). Bij het losrijden neem ik ook de zijgangen mee om mijn paard fijn en los te krijgen, ondanks dat ik ze in de proef nog niet hoef te doen.
Ik vind dat ieder voor zich moet weten wat hij/zij doet.

wandaa schreef:_Sim_ schreef:Ik begrijp niet waarom er altijd zo "verwonderd" gereageerd wordt als men in de B met sporen rijdt.
Inderdaad! Dat je in de B rijdt betekent niet dat je een "slecht" paard hebt of "niet" kan rijden, betekent in ieder geval dat je gewoon beginner bent op wedstrijden, dus waarom zou je inderdaad niet met sporen rijden?
Ik rij mijn paard altijd met sporen. Betekent niet dat ik ze non stop gebruik, gewoon om de beenhulp te verfijnen of versterken als dat nodig is.. kan dus toch ook gewoon in de B?
Henkjan schreef:Als ze goed zadelmak zijn doe ik een spoor aan. Als het nou echt niet wil doe ik hem af, anders rij ik altijd met.
kunnen gaan lopen. Is in het zomerseizoen ook fijn om je paard van de juryauto af te houden heb ik al ondervonden
. smulletje schreef:Zelf rij ik in de B met sporen, als je ze op een juiste manier gebruikt zie ik niet in waarom het niet goed zou zijn of niet zou mogen....