Startkaart aanvragen, ouders ineens onbekend?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Startkaart aanvragen, ouders ineens onbekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 00:36

Op mijnknhs kan ik bij mijn ene wedstrijdpaard bij sportstanden op dat paard klikken, en dan onder het kopje dier staat een nummer (volgens mij transpondernummer) waar je op kunt klikken en zo kom je bij paard details. Hier krijg je allerlei gegevens van dat paard te zien, o.a. gegevens van de vader en moeder.
Nu heb ik net met een nieuw paard een startkaart aangevraagd, en als ik dat bij hem wil bekijken komt er bij de gegevens van de vader en moeder onbekend te staan terwijl ik dat wel ingevuld heb...

Meer mensen met dit probleem? Of enig idee waardoor dit komt?

Zal morgen even de KNHS bellen of dit klopt (misschien controleren ze het eerst wel ofzo) of dat ze het anders wijzigen kunnen want het zou wel een beetje zonde zijn als de vader niet op de startkaart/coupons komt te staan ;)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 00:45

Als je de startkaart nog niet hebt, kan het goed zijn dat het nog aangevuld moet worden in het systeem.

riannhuh schreef:
Zal morgen even de KNHS bellen of dit klopt (misschien controleren ze het eerst wel ofzo) of dat ze het anders wijzigen kunnen want het zou wel een beetje zonde zijn als de vader niet op de startkaart/coupons komt te staan ;)

Waarom zou dat iets uitmaken? Je moet een resultaat behalen op de kwaliteiten van je paard, niet op basis van de kwaliteiten van de vader van je paard ;)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 00:51

Resultaat kan idd natuurlijk nooit behaald worden op basis van de kwaliteiten van de vader van het paard :n
Het is natuurlijk ook niet rampzalig, maar zoals bij springen bijvoorbeeld wordt dat ook omgeroepen, klinkt misschien wat stom, maar ik zou het zonde vinden :+

YSR1971

Re: Startkaart aanvragen, ouders ineens onbekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 00:53

Even een mailtje sturen aan ledenservice@knhs.nl met het transpondernummer, je persoonsnummer en de juiste info over de afstamming en de knhs corrigeert het voor je.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:35

Idd even mailen of bellen. De gegevens op je startkaart moeten kloppen met je paspoort.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:06

Ja of je moet je paspoortpapieren insturen zodat het paard bij JOUW PAARDEN wordt ingesteld,
als je het alleen via mijnknhs doet dan krijg je wel een startkaart maar komt je paard daar niet
te staan. Maar ik zou ff bellen of mailen idd.

Offtopic:
Ik vind het nieuwe systeem zo godsgruwelijk irritant.. ook het feit dat het in afgelopen 11 jaar
maar 1x goed is gegaan met de naam van mijn paard op startkaart... terwijl ik in brieven
expres 30x zijn naam voluit correct geschreven heb. Wat is er moeilijk aan om het over te typen
en te kijken of je het goed hebt gedaan? Gentleman's d'Orange werd ineens Gentleman dOrange,
Gentleman's D'orange, Gentlemens' dOrange.... echt.. GRMBL! En dan hoor je Ja mevrouw, maar
als u het blijft veranderen zult u daar kosten voor moeten betalen. Het wtf.. is het MIJN schuld
dat jullie typLEPRA hebben? Als ik 3 brieven stuur en 10x bel met de correcte naam? Zelfs via
internet ging het fout.

Kan me er nog steeds over opvreten.. Gelukkig krijgt mijn nieuwe paard geen moeilijke naam meer
want als ik dit nog een keer mee maak ga ik bij de KNHS zelf op bezoek -_-

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:08

Even mailen.
Ik heb tijdje geleden startkaart aangevraagd en alles netjes ingevuld toen er opeens bij zijn stamboek naam een 2 stond ipv Braveheart. Toen ook even gemaild en toen hebben ze het veranderd, foutje in systeem zei ze al.

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:24

Ach het kan nog gekker, ik stuurde mijn startkaart in voor een ruin en kreeg een startkaart voor een merrie binnen :S
Wel keurig opgelost trouwens :)

Maarre ik zou gewoon even bellen, werkt toch vaak het best. en dan weet je gelijk hoe je het aan kan passen.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:04

YSR1971 schreef:
Even een mailtje sturen aan ledenservice@knhs.nl met het transpondernummer, je persoonsnummer en de juiste info over de afstamming en de knhs corrigeert het voor je.

Bedankt! Ik had mail gestuurd en ik zag dat de afstamming er nu goed in staat :D

Ik heb verder gelukkig nog nooit problemen gehad ofzo, maar dan van die ruin ipv merrie is wel even een probleempje haha :P Het enige wat ik meegemaakt heb wat volgens mij niet klopt, is dat ik naar mijn puntentelling SGW B+4 moet staan, maar bij de KNHS staat B+6, maar daar ga ik natuurlijk niet over klagen haha

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:06

Ik had het ook, het schijnt dat ze eerst het paard gaan controleren maar dat het dan wel goed op de startkaart komt ;)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 19:52

Vandaag de startkaart al binnengekregen! Het staat er inderdaad allemaal goed op :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:38

svdijk86 schreef:
Ja of je moet je paspoortpapieren insturen zodat het paard bij JOUW PAARDEN wordt ingesteld,
als je het alleen via mijnknhs doet dan krijg je wel een startkaart maar komt je paard daar niet
te staan. Maar ik zou ff bellen of mailen idd.

Offtopic:
Ik vind het nieuwe systeem zo godsgruwelijk irritant.. ook het feit dat het in afgelopen 11 jaar
maar 1x goed is gegaan met de naam van mijn paard op startkaart... terwijl ik in brieven
expres 30x zijn naam voluit correct geschreven heb. Wat is er moeilijk aan om het over te typen
en te kijken of je het goed hebt gedaan? Gentleman's d'Orange werd ineens Gentleman dOrange,
Gentleman's D'orange, Gentlemens' dOrange.... echt.. GRMBL! En dan hoor je Ja mevrouw, maar
als u het blijft veranderen zult u daar kosten voor moeten betalen. Het wtf.. is het MIJN schuld
dat jullie typLEPRA hebben? Als ik 3 brieven stuur en 10x bel met de correcte naam? Zelfs via
internet ging het fout.

Kan me er nog steeds over opvreten.. Gelukkig krijgt mijn nieuwe paard geen moeilijke naam meer
want als ik dit nog een keer mee maak ga ik bij de KNHS zelf op bezoek -_-

Oh, het kwpn kon er ook wat van. Ik heb mijn veulen in 2008 Djibriël genoemd. Krijg je een rekening met Djibri L.
Nee, dat is het niet, het is Djibriël, de islamitische naam voor de engel Gabriël. Dus dat mag je niet verbasteren naar Djibri L, ook al is de uitspraak gelijk. Maar diakrieten geven heel vaak problemen. Ben dus benieuwd of dit ooit bij een startkaart in 1 keer goed zal gaan.

Ik kreeg in het nieuwe systeem overigens een startkaart niet afgemeld. Dat lukte pas na een keer of 10.